Gå til innhold

Ta vare på minner fra fortiden når en er i nytt forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og min nye kjærester er voksene, med seriøse forhold bak oss. Begge har hatt samboere før og nå holder vi på å flytte sammen.

I den sammenheng holder vi på å rydde og sortere i gamle ting. Der kom jeg over gamle bilder av eksen hans, bla nakenbilder og ferieminner.

Er dette noe man tar vare på, eller blir det for dumt.

Jeg forventer ikke at han skal kaste noe som helst fra fortiden for min del, men merket at jeg hadde en reaksjon her likevel...

Hva ville dere ha gjort?

Anonym poster: 6006d1976089d14be95e50f3aa972848

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

nakenbilder hadde jeg satt ned foten på, men ferieminner tror jeg du nesten må godta :)

Jeg har også noen få bilder av mine ekser rundt omkring, men det er ikke minner av han, men bilder av en periode i livet, eller en spesiell hendelse. Nakenbilder er ikke greit i min bok.

Endret av bambam
  • Liker 1
Skrevet

Nakenbildene er vel kanskje ikke noe å ta vare på. Ikke sikkert han har tenkt over at han har de liggende heller.

Men feriebilder er vel naturlig å ta vare på. Jeg har et forhold på 10 år bak med, altså mye av min voksne alder og det er klart vi fant på mye på de årene og det er gøy å ha. Rart å plutselig slette 10 år av livet sitt også på en måte. Jeg har mange bilder liggende på pc fra forskjellige turer og opplevelser og syns de blir naturlig å ta vare på og kommer ikke til å slette de om jeg skal inn i et nytt forhold.

Skrevet

Tenk så koselig å ha de nakenbildene når man kommer på gamlehjemmet da! Da kan man lage seg et album og kose seg med bilder av ekser. Jeg kaster ikke sånne bilder, ihvertfall.

Skrevet

skjønner at du reagerer på begge deler, jeg da! man skal jo ikke gjøre det "etter boka", men det stikker jo litt for det om. jeg fant en bildebok eksen til samboeren hadde laget til han, stående i bokhylla.. syns ikke det passa seg, så jeg ba han fjerne den derfra. han kan godt ha boken, det gjør meg ingenting, men han trenger ikke ha den på utstilling :) det er jo meg han er sammen med nå. vi må nok bare svelge noen kameler, selv om vi ikke vil. (og seriøst, hva skal han med den boken da? :fnise: ) neida, nå sporet jeg av er og snakker bare om meg selv. men on topic igjen; nakenbilder skal du kreve at fjernes... feriebilder har du ikke lov til å be om fjernet :P

Gjest Adriane
Skrevet

Som de andre her sier, nakenbilder er over grensen - jeg kan ikke se noe som helst (godt) argument for at han skal beholde de. Men bilder fra ferier osv, det blir noe annet. Jeg har selv en del bilder fra tidligere forhold, men jeg har kvittet meg med typiske kjærestebilder (der man kysser hverandre, holder hverandre i hendene, holder rundt hverandre osv), av respekt for min kjære. :)

Skrevet

Nakenbilder er ikke greit, feriebilder blir noe annet. Klart, jeg hadde reagert hvis mannen hadde satt frem ferieminnene i sølvrømmer i stua, men bortgjemt på en hardisk eller i en skuff er greit. Så lenge han ikke føler noen sterk følelsesmessig tilknytning til dem og går tilbake til bildene støtt og stadig for å se på dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Nakenbilder er ikke greit, feriebilder blir noe annet. Klart, jeg hadde reagert hvis mannen hadde satt frem ferieminnene i sølvrømmer i stua, men bortgjemt på en hardisk eller i en skuff er greit. Så lenge han ikke føler noen sterk følelsesmessig tilknytning til dem og går tilbake til bildene støtt og stadig for å se på dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Perfekt svar der! kunne ikke sagt det bedre selv!

Anonym poster: b4c40bf4c77593797fc1d7fc852ae812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...