Gå til innhold

hvor mange av dere skal bruke flere kjoler?

Gjest lisha

Anbefalte innlegg

Syns det er litt artig jeg, og vet det er flere her inne som skal bruke flere kjoler :)

Jeg skal bruke kun brudekjolen min :) Tenker at det er praktisk å kunne bytte til en enklere kjole til selve festen, men så vil jeg bruke brudekjolen min for alt jeg kan - og da blir det ikke byttet med meg ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kiara_pusen

Jeg skal.

Av to grunner; 1. Kjolen min er heftig stram og lekker, for ikke å snakke om dyr! 2. Vi skal feire ute i hagen uten begrensninger på når vi vil "hjem", da passer det fint med en kort hvit kjole som kommer på rundt nattmaten.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med brudekjolen min mesteparten av dagen, men skiftet til en blå cocktail kjole med hvite broderier sent på kvelden når kjolen ble ubehagelig stiv. Jeg ville gå med brudekjolen hele dagen, men hadde tatt med backup kjole i tilfelle søl eller andre uhell som kunne skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha to. Er mye slep på brudekjolen så bytter til en annen hvit, også lang men uten slep mellom middag og kaker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha to men vi skal også ha to ulike dager med feiring, middag en dag og vielse en annen dag, så derfor vil jeg ha to. om alt skulle vært samme dag ville jeg ikke byttet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha to siden jeg gifter meg i bunad.

Og bunaden min har jeg ikke tenkt å feste i. Så jeg leter etter en liten litt snuppete kjole. :P

Gjerne med litt svingskjørt siden jeg definitivt har tenkt å svinge meg på dansegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adriane

jeg skal ha to men vi skal også ha to ulike dager med feiring, middag en dag og vielse en annen dag, så derfor vil jeg ha to. om alt skulle vært samme dag ville jeg ikke byttet.

Samme her. Vielse og feiring på forskjellige dager (med få dagers mellomrom), derfor 2 kjoler. Ikke fordi jeg ikke kan bruke én kjole to ganger, men mer fordi jeg tenker at det kan skje uhell med kjolen på vielsesdagen - den kan bli sølt på, tråkket på, ødelagt, whatever. Da føles det trygt å ha en annen kjole jeg kan bruke på festen (evt ha som backup på festen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal.

Av to grunner; 1. Kjolen min er heftig stram og lekker, for ikke å snakke om dyr! 2. Vi skal feire ute i hagen uten begrensninger på når vi vil "hjem", da passer det fint med en kort hvit kjole som kommer på rundt nattmaten.

:)

Nesten samme her, bruker den lange kjolen til etter middagen.

Vi har planer om bryllup hjemme på gården og har middagen et sted og dans på låven til slutt og da vil jeg ha en knelang kjole som passer bedre til hage/låve festdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok ha den samme hele kvelden, men kommer til å ha med en back up - kjole i tilfelle noe drastisk skulle skje med kjolen.. At jeg faller i dammen der vielsen er eller noe sånt, jeg er klønete nok til å få til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Nesten samme her, bruker den lange kjolen til etter middagen.

Vi har planer om bryllup hjemme på gården og har middagen et sted og dans på låven til slutt og da vil jeg ha en knelang kjole som passer bedre til hage/låve festdelen.

Partytelt og hele pakka, eller får dere plass innendørs? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter opp langbord i stallen om det er meldt dårlig vær, ellers på gressbakken ute. Har bred stallgang og hestene er ute i juli uansett.

På låven for vi plass til dansegulv og bord spredt litt langs dansegulvet og noen i eget hjørne. :) Mannen som tenkte på stallen, jeg drev å lurte på middag i telt, eller tømme et gammelt redskapslager, noe som er mye mer jobb.

Hvordan skal dere gjøre det?

Endret av Fossefall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Åh så gøy! Gårdsbryllup de luxe!

Vi skal ha mer hage temeat siden vi skal ha stort partytelt mm. Låvene/redskapshus er ikke store nok, og som du sier mye jobb!

Du er den jeg har ventet på leeeeenge her inne noen som planlegger ting ute og må foholde seg til vær og vind og jeg vet ikke hva. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha to dager; bryllupet en dag og festen hjemme uka etter. Det er visstnok et folkekrav at jeg har på brudekjolen på starten av festen, men jeg kommer til å bytte til en annen og kort kjole så fort jeg kan tror jeg. Det blir nok ikke noen brudete kjole, men en selskapskjole jeg kan bruke igjen. Har ikke funnet den enda da.

Vi gamler litt med været vi og, siden vi ikke er veldig lystne på å ha 35 stykker kun innendørs hele festen. Så det blir litt garasje, partytelt-løsning og håp om fint vær. Men siden vi ikke er flere, er det ikke sånn supersårbart da.

Gårdsbryllup hørtes gøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så gøy! Gårdsbryllup de luxe!

Vi skal ha mer hage temeat siden vi skal ha stort partytelt mm. Låvene/redskapshus er ikke store nok, og som du sier mye jobb!

Du er den jeg har ventet på leeeeenge her inne noen som planlegger ting ute og må foholde seg til vær og vind og jeg vet ikke hva. :fnise:

Vi er heldige med str på bygningene og det at vi fortsatt har gammeldags låve, når det blir bygd nytt fjøs blir det nok en stålhall..

Vi planlegger bryllup i juli 2014 siden det er familieforøkning nå i månedskifte mars- april.

Må ha det i juli så det ikke kolliderer med rundballepressing osv, tenkt om vi hadde dato i juni og fint vær.. da hadde brudgommen stukket av med traktor og presse :fnise:

Vi har tenkt litt på underlag under bordene ute, gress pluss vann også videre. Fuktig gress og mange mennesker osv. Har ikke kommet til et endelig konklusjon på dette enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Vi er heldige med str på bygningene og det at vi fortsatt har gammeldags låve, når det blir bygd nytt fjøs blir det nok en stålhall..

Vi planlegger bryllup i juli 2014 siden det er familieforøkning nå i månedskifte mars- april.

Må ha det i juli så det ikke kolliderer med rundballepressing osv, tenkt om vi hadde dato i juni og fint vær.. da hadde brudgommen stukket av med traktor og presse :fnise:

Vi har tenkt litt på underlag under bordene ute, gress pluss vann også videre. Fuktig gress og mange mennesker osv. Har ikke kommet til et endelig konklusjon på dette enda.

Dere får jo bare handle noe billig rulleduk eller et eller annet som fungerer som gulv. De har jo alltid underlag på tilbud på sensommer, hvertfall det ifjor.

Hvis ikke kan dere jo leie gulv, det er jo teltet som koster mest. Jeg må helt ærlig si at fuktig gress ikke er en vinner i denne type selskap. :)

Og gratulerer med den lille når den kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på at den ene kjolen er nok, men kommer til å ha en backupkjole og behagelige sko liggende, i tilfelle det blir krise. Men det blir da ting jeg har fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har evig nok med å skulle finne meg en kjole. Dessuten er det heller ikke billig. Og da skal jeg jammen passe på å bruke den så lenge jeg kan den ene gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en. Er dyrt nok med den ene, og blir litt meningsløst føler jeg å bruke så mye penger på en kjole og så ikke bruke den hele kvelden engang... Pluss at den er så fin at hvorfor skifte? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt å bruke samme kjole to ganger dersom vielsen hadde vært først. Men vi skal ha bryllupsmiddag to dager før vielsen, og det er uaktuelt å bruke vielseskjolen før vielsen ..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Jeg skal bare ha en! Skal ta den på meg så tidlig som mulig og av så sent som mulig, må utnytte kjolen hele dagen jeg har lov til å bruke den! :D

Mulig jeg har en fin kjole i en bag tilgjengelig, men tviler på at den blir tatt i bruk med mindre noen tømmer kaffi eller noe over meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...