Gå til innhold

Tilsendt defekt vare for andre gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Den 31. desember 2012 bestillte jeg en filofax, som jeg mottok litt over en uke etterpå. Denne var klart defekt, og jeg ble bedt om å sende den tilbake, hvilket jeg gjorde. Jeg mottok 2 dager siden en ny, og også denne er defekt. Og ikke bare det, den ser strengt talt ikke ny ut. Den ble levert uten eske, og i tillegg til at det er noe galt med ringmekanismen (som var problemet med den forrige) så er det noen stygge merker på skinnet, og det ser ut til å være i ferd med å sprekke på et sted. Jeg har kontaktet filofax, og de ber meg om å sende den inn igjen.

Som dere sikkert forstår begynner jeg å bli drita lei. Jeg har tidligere bestillt fra dem uten problem, og vert kjempefornød med produktet. Men det begynner å bli rimelig slitsomt å måtte sende inn et produkt som jeg skulle fått ta i bruk for 3 uker siden flerfoldige ganger. Hvilke rettigheter har jeg?

For min del så skjønner jeg ikke helt problemet deres. Er det ikke bare bedre å sende meg en ny, som de har sjeket at ikke er defekt, uten at jeg returnerer den defekte (som jeg har dokumentert med bilder) så vi får unnagjort dette så raskt som mulig?

Hvilke rettigheter har jeg i forhold til dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel 3 forsøk, etter det har du krav om å få pengene tilbake.

Anonym poster: 1d3cf567251ee92f0a39b4dea4a8d2df

Skrevet

De har vel 3 forsøk, etter det har du krav om å få pengene tilbake.

Anonym poster: 1d3cf567251ee92f0a39b4dea4a8d2df

That's it? I såfall føler jeg vi har litt dårlige rettigheter på nettkjøp. Kan jo ta månedsvis å ordne opp i en slik sak om bare nettbutikken tar seg god nok tid.

Skrevet

Er den bestilt fra norsk eller utenlandsk nettside?

Har du prøvd å sende dem mail der du legger ved bilder og spør om de kan sende en ny med en gang siden du gjerne vil ta den i bruk så snart som mulig?

Anonym poster: e28d148ae15954bbcbaff95614e307f0

Skrevet

Er den bestilt fra norsk eller utenlandsk nettside?

Har du prøvd å sende dem mail der du legger ved bilder og spør om de kan sende en ny med en gang siden du gjerne vil ta den i bruk så snart som mulig?

Norsk nettside, men de sender fra Sverige.

Takk for tipset, skal prøve det!

Skrevet

Norsk nettside, men de sender fra Sverige.

Takk for tipset, skal prøve det!

Fikk svar om at de ikke kan sende noen ny perm innen de mottar den defekte. Utrolig irriterende :(

Skrevet

Fikk svar om at de ikke kan sende noen ny perm innen de mottar den defekte. Utrolig irriterende :(

Det var dumt, men det er en interessant problemstilling. Jeg vil tro det er norsk forbrukerkjøpslov som gjelder siden det er en norsk nettside.

Hvor lang tid bruker de på å levere ny? Forbrukerkjøpsloven sier at hvis det tar mer enn en uke kan du ha rett på lånegjenstand.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Skrevet

Det var dumt, men det er en interessant problemstilling. Jeg vil tro det er norsk forbrukerkjøpslov som gjelder siden det er en norsk nettside.

Hvor lang tid bruker de på å levere ny? Forbrukerkjøpsloven sier at hvis det tar mer enn en uke kan du ha rett på lånegjenstand.

Siden det er en norsk nettbutikk så vil jeg jo tro at det gjelder dem. Det har tatt dem i overkant av en uke å levere ny fra jeg har sendt den defekte. Så da regner jeg med at det går inn underdet punktet.

Skrevet

Du kan jo prøve å henvise til det punktet og se om de da heller velger å sende en ny med en gang. Jeg er usikker på hva som ligger i om kravet er rimelig, men en filofax er faktisk noe mange bruker hver dag.

Skrevet

Du kan jo prøve å henvise til det punktet og se om de da heller velger å sende en ny med en gang. Jeg er usikker på hva som ligger i om kravet er rimelig, men en filofax er faktisk noe mange bruker hver dag.

Har sendt dem en mail om dette, så jeg venter i spenning! Dessuten har jeg sendt en klage på kundeservicen deres til hovedkontoret i UK. Har tidligere fått strålende kundeservice derfra, så det at jeg har møtt på en eller annen nisse som tar seg av saken min denne gangen er nok ren skjær uheldighet. Men likevell ikke spesiellt fornøyd her jeg sitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...