Gå til innhold

Nå skal kjøkkenet males

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig skal vi male vårt kjøkken fra 90 tallet. Er det greit å bruke Trestjerners gulvmaling, eller annen maling? Tenkte male rett på dørene, orker ikke ta dem ned. Skal vaske det ned med husvask, så pusse litt, så grunne, så male. Dette vil sikkert ta en uke, eller mer? Noen her som har malt rett på dørene-skuffene??

Anonym poster: 7848244b1eb9b2cfa807874a5db7da6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt jobb å ta ned skapdørene, men jeg ville nok gjort det allikevel. Så slipper du å få merker etter rennende maling o.l. Man får gjerne best resultat om man legger på litt godt med maling, og om skapdørene henger da, får du nesten garantert rennende maling (eller?!) Lettere å unngå penselmerker også.

Tror jeg ville forhørt meg hvor de selger maling, om hva slags type. Det finnes vel egen maling for møbler o.l.

Skrevet

Jeg vil si at det er en fordel å male de når de henger oppe. Dersom de ligger når du maler vil støv som er i luften feste seg i malingen og gi små nupper i overflaten.

Har selv malt kjøkkenskap med interiørmaling. Var mest fornøyd før da det var skikkelig oljemaling å få kjøpt, både med tanke på slitestyrke og finish. Gulvmaling er jo relativt tyntflytende, jeg innbiller meg at den kan komme til å renne når du maler den på flater som er loddrette.

Anonym poster: d4dfb267224f8d7720d997e4ade37272

Skrevet

Jeg har malt både oppned og rett på med gulvmaling før, det går helt fint så lenge man er obs på at det kan renne hvis man ikke passer på mengden. Heller et tynt strøk for mye enn to normale.

Anonym poster: a31bf773c0f98d47bc465d37335b4fc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...