Gå til innhold

Mannens dresscode i "sydenbryllup"? Sort dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er forlover i et bryllup som skal holdes i Thailand. Det er norsk/indisk, så bruden og vi "brudepikene" skal ha saree under seremonien. Brudgommen tror jeg skal ha noe som ser ut som en lang tunika. (husker ikke navnet på den). Ut over det er det ikke sagt noe om kleskode for resten av bryllupsgjestene. Svigerfar mener han må ha sort dress, fortrinnsvis Armanidressen i ullblanding. Han vil jo bli noen kg lettere da, og fit for badestranda etterpå. :fnise:

Det er innmari hot der nede nå, så jeg lurer på om han virkelig skal ta med seg den sorte dressen, eller om han kan bruke noe lettere? Han har en lys grå som er lettere, men ikke like formell etter norsk standard liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kjøpt dress i lin der nede.

Anonym poster: 9b4ddb9e267c5e5b0858e48c449c303d

Skrevet

Ville kjøpt dress i lin der nede.

Anonym poster: 9b4ddb9e267c5e5b0858e48c449c303d

enig, det tenkte jeg også

Skrevet

enig, det tenkte jeg også

Tar det lang tid å få laget? Vi kommer dit bare noen dager før bryllupet, og da til Phuket. Ikke verdens navle akkurat. Bare en snartur innom Bangkok, men ikke lenge nok til å få arrangert shopping tror jeg.
Skrevet

Men er det greit om han bruker en lys sandfarget dress i lin feks, eller må den være mørk?

Skrevet (endret)

Tar det lang tid å få laget? Vi kommer dit bare noen dager før bryllupet, og da til Phuket. Ikke verdens navle akkurat. Bare en snartur innom Bangkok, men ikke lenge nok til å få arrangert shopping tror jeg.

Ta mål selv og få noen til å stikke innom med en lapp til en skredder, og å avtale time til prøving av dressen når dere kommer. Det går sikkert helt fint.

Edit: evt sjekk om det er mulig å sende mail til skredder selv.

Endret av Moderfavn
Skrevet

Ta mål selv og få noen til å stikke innom med en lapp til en skredder, og å avtale time til prøving av dressen når dere kommer. Det går sikkert helt fint.

Edit: evt sjekk om det er mulig å sende mail til skredder selv.

Ok, det høres overkommelig ut å få til. Takk for tipset! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...