Badeand Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Hei! Flere som skal strikke VImpel ponchogenseren til Pickles? http://www.pickles.no/vimpel-ponchogenser Jeg synes den er skikkelig kul, og garnet er på vei i posten i dag. Men, jeg er såå usikker på hvilken størrelse jeg bør velge. Jeg strikker mye fastere enn Pickles-jentene, spesielt denne gangen siden jeg skal bruke et annet garn. Jeg vil jo gjerne ha en ponchogenser og ikke en tvangstrøye, men samtidig er jeg litt redd for å strikke L/XL, siden jeg bruker S i klær..... Hva tror dere? På det bredeste blir genseren i L/XL 115 cm... Men jeg regner med at med min strikkefasthet med mitt garnalternativ blir det kanskje mer 110. Det høres så mye ut, men armene skal jo få plass inni der... Blir glad for innspill da jeg tenkte jeg skulle begynne i ettermiddag
PecanPie Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Strikk prøvelapp, med og uten mønster, og vurder å gå opp i pinnestørrelse. Alternativt kan du gå opp en eller flere størrelser på genseren når du strikker. Endret 23. januar 2013 av PecanPie
Badeand Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2013 Nå har jeg teststrikket litt, og det blir L/XL Takk for innspill, PecanPie Prøvelapp er det eneste som funker, selv om det er kjedelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå