Gå til innhold

Er normenn Naive datere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke men syns det er litt synd at flørting, dating osv har flyttet seg til internett. SKulle ønske folk i Norge fikk til slike ting i "levende live" også..

Skrevet

Jeg personlig synes artikelen i DN var veldig tynn. Det er flere som utnytter andre menneskers følelser der inne enn lommeboka, og det blir ikke nevnt. At Møteplassen avviser 50 brukere hver dag synes jeg er ekstremt lite, med tanke på at de brukerne er de mest synlige svindlerne. Jeg er sikker på at jeg kunne slettet 1000 useriøse brukere om dagen der inne.

Registrerte meg på http://www.kysset.no nå for å sjekke og hvis det enkle er det beste så kan virkelig det nettstedet overta noen av nettdaterne.

Skrevet

Merkelig artikkel... Den var mer enn bare litt tynn! Hva med et konkret eksempel? Og hva gjør han fra kysset.no i denne artikkelen bortsett fra å være eksempel på et helt ukjent nettdatested?

Anonym poster: b40851efaa699c1b7b97758a9f101dbd

Skrevet

Merkelig artikkel... Den var mer enn bare litt tynn! Hva med et konkret eksempel? Og hva gjør han fra kysset.no i denne artikkelen bortsett fra å være eksempel på et helt ukjent nettdatested?

Ja helt enig! Må kjøpe DN (eller iallefall titte i den) og se om det står mer i papirutgaven, da dette tross alt var over hele forsiden??!!!

Prøvde å sende en kommentar via [email protected] og da fikk jeg mailen i retur mot at inboksen til mottakeren var full??!!

Useriøse greier....

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer til å høres dømmende ut,men nei,jeg tror ikke vi er naive,men at det ofte er mennesker som allerede er sårbare,ensomme og desperate som havner i den fellen..

Anonym poster: 4a222eabbacae183152e8054e6df5e32

Skrevet

Dette kommer til å høres dømmende ut,men nei,jeg tror ikke vi er naive,men at det ofte er mennesker som allerede er sårbare,ensomme og desperate som havner i den fellen..

Det er jeg enig i.

Skrevet

Jeg er også helt enig i det. Synes nettdating kan være skaderlig for de som ikke har det så greit fra før, og at mennesker blir utnytta både følelsesmessig og økonomisk er ingen bombe. Samtidig så mener jeg at vi er litt naive også. Hvor mange av oss har ikke forelsket seg i forelskelsen via nettet for så å ikke forstå hvorfor det ikke føles likt i virkeligheten? Jeg har iallefall vært naiv i noen år der inne!

Skrevet

Jeg er også helt enig i det. Synes nettdating kan være skaderlig for de som ikke har det så greit fra før, og at mennesker blir utnytta både følelsesmessig og økonomisk er ingen bombe. Samtidig så mener jeg at vi er litt naive også. Hvor mange av oss har ikke forelsket seg i forelskelsen via nettet for så å ikke forstå hvorfor det ikke føles likt i virkeligheten? Jeg har iallefall vært naiv i noen år der inne!

:skratte: Godt poeng!

Før så skrev man bøker om dating og hadde alt klart, plutselig er vi inne i ny tid med pc, facebook og møtesider på nett som gjør at alt blir forandret og alt vi hadde klart på forhånd, er nå uklart.

hvem er den personen vi snakker med? kan vi stole på han? kan facebook ødlegge forhold? er det lurt å legge ut privat informasjon?

jeg tenker at det må være enda vanskeligere for den eldre generasjonen,en for oss som har vokst opp med nett

Skrevet

hvem er den personen vi snakker med? kan vi stole på han? kan facebook ødlegge forhold? er det lurt å legge ut privat informasjon?

jeg tenker at det må være enda vanskeligere for den eldre generasjonen,en for oss som har vokst opp med nett

Jeg har noen datingbøker i bokhylla mi som jeg bare har beholdt for å påminne meg selv om alt jeg trudde jeg kunne, men ikke hadde peiling på! :P (forfatterne og forøvrig)

Nye tider skaper ny forvirring, samtidig så lærer vi underveis og hvis vi velger å lære av de som har feilet før oss så slipper vi å feile så mye selv.

Regelen min er å bruke nettet som kontaktnett og gjøre blikjentskapet i virkeligheten. Når det kommer til Facebook og fare for forholdet tror jeg forholdet er i fare uansett hvis facebook skaper problemer.

Skrevet

Vet ikke men syns det er litt synd at flørting, dating osv har flyttet seg til internett. SKulle ønske folk i Norge fikk til slike ting i "levende live" også..

Finnes folk i Norge som får det til ja. Skal vi si på fredag kl 17, på Fridays karl Johan? Jeg spanderer 1. runde.

• Liker 1
Skrevet

Finnes folk i Norge som får det til ja. Skal vi si på fredag kl 17, på Fridays karl Johan? Jeg spanderer 1. runde.

Takk for "tilbudet", men jeg dater ingen fra nett lengre :)

Skrevet

Jeg er fra Oslo, ikke nett. Men jeg står i baren der da, hvis du skulle ombestemme deg.

Gjest Summers
Skrevet

Jeg er fra Oslo, ikke nett.

Men du tok ontakt gjennom nett:-)

Skrevet (endret)

Men du tok ontakt gjennom nett:-)

Nemlig :) Blir det samme som å nettdate det vuttu. Men takk for innspillet, Sommee. Håper du møter en søt Oslotuppe til helga :)

Endret av Månestråle**
Gjest Summers
Skrevet

Nemlig :) Blir det samme som å nettdate det vuttu. Men takk for innspillet, Summers Sommee. Håper du møter en søt Oslotuppe til helga :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis en hel gjeng fra Singelforumet møtes ute så blir jo ikke akkurat det å gå på date med noen fra nettet. Skjønner ikke hvordan man kan si at man ikke vil treffe noen som er på nettet når nesten alle er på nettet en eller annen gang i løpet av dagen. Facebook, VG nett osv..

Skrevet

Hvis en hel gjeng fra Singelforumet møtes ute så blir jo ikke akkurat det å gå på date med noen fra nettet. Skjønner ikke hvordan man kan si at man ikke vil treffe noen som er på nettet når nesten alle er på nettet en eller annen gang i løpet av dagen. Facebook, VG nett osv..

Men her møtes vi jo først på nett, deretter i rl. Jeg vil heller møte noen i rl, så kan vi godt kommunisere litt på web/sms etterpå. Gidder ikke at noen skal bli skuffet over å møte meg mer, bare.

• Liker 1
Skrevet

Men her møtes vi jo først på nett, deretter i rl. Jeg vil heller møte noen i rl, så kan vi godt kommunisere litt på web/sms etterpå. Gidder ikke at noen skal bli skuffet over å møte meg mer, bare.

Hadde ikke trengt å sagt hvem du var på forumet ;) Men skjønner hva du mener, selv om du plutselig kan treffe på noen fra nett irl uten å vite det også.

Skrevet

Jeg har nå aldri møtt en mer kynisk og følelsesmessig skadet gjeng enn da jeg først prøvde nettdating.

Naiv og naiv, fru blom.

Tror heller at innen nettdating finnes det mange mennesker man kan utnytte. Mange desperate mennesker med store behov. Dermed blir de et lett bytte for slike svindlere.

De få naive menneskene jeg har kommet i kontakt med via nettdating har vært de sunneste og mest jordnære menneskene. Og de har trukket seg fra nettdating etter ikke så veldig lang tid siden de ikke ville utsette seg selv for den typen dritt som man finner der inne.

Du har jo sagt det selv, Ane. Det er et stort hull å dekke innen nettdating. Jeg vet ikke hvor god respons du har hatt på det du driver med, men jeg vil tro at mange lett vil gripe sjansen når "redningsmannen/-kvinnen" plutselig dukker opp.

Anonym poster: 6014c91f4f861907acee5d55f6bb9a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...