Gå til innhold

Er trening nødvendig for å slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke da lettere å kutte 500-800 kalorier fra kosten sin og da gå ned i vekt? Jeg regner med at så lenge jeg ikke overskrider 1300 kalorier daglig så går jeg ned i vekt sel utentrening? Man forbrenner jo ganske lite ved jogging og trening uansett.

Anonym poster: 737c87e65222038cc8fbcc742a5ee71d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok

Anonym poster: 05bdcf6f5cb5db9ba597986a61a4a389

• Liker 1
Skrevet

Man går ned i vekt enkelt og greit ved å tilføre kroppen mindre kalorier enn den bruker. Så nei, man trenker ikke å trene for å slanke seg. Men det anbefales, du vil få mer energi slik at du orker mer og øker du muskelmasse så vil forbrenningen din også øke.

Skrevet

Ja, men med trening får du en tonet kropp og ser slankere og strammere ut. Pluss helsefordelene.

Anonym poster: 6f79b0461f6aaf8fea143219689ff7af

Skrevet

Med lavkarbo så går du ned i vekt uten å røre på deg, men generelt ser det ut til at det er sunnere å være litt overvektig og aktiv enn slank og passiv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis du kun bryr deg om det overfladiske kan det fungere fint å ikke trene.

Om du bryr deg om det overfladiske og helsa, så trener du.

Skrevet

Med lavkarbo så går du ned i vekt uten å røre på deg, men generelt ser det ut til at det er sunnere å være litt overvektig og aktiv enn slank og passiv.

Jeg trodde lavkarbo var vektstabiliserende?

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis du kun bryr deg om det overfladiske kan det fungere fint å ikke trene.

Om du bryr deg om det overfladiske og helsa, så trener du.

Ok, er det kondisjon elle styrke som er best da?

Skrevet

En kombinasjon vil jeg tro. Kondisjon først (og som oppvarming) og så styrketrening. For kondisjonen skal intervaler være mest effektivt

Skrevet

Slank med kun kosthold: Slank, men ender ofte opp slapp og med mer fett enn muskler

Med kosthold og trening: Fast og tonet kropp med fin balanse mellom fett og muskler. Pluss alle helsefordeler trening medfører.

Skrevet

Styrke for skjelettet, kondisjon for hjertet!

Anonym poster: 6f79b0461f6aaf8fea143219689ff7af

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg uten å trene. Likevel er det ikke å anbefale, da muskler er svært viktig. Mange ender ofte opp med å se store ut til tross for at vekta sier noe annet. Men for å svare på spørsmålet ditt, ja, det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å trene.

Skrevet

Jeg trodde lavkarbo var vektstabiliserende?

Ja, det vil si at om du veier for mye så vil du går ned og om du er tynn vil du gå litt opp.

Jeg vil vel egentlig ikke si vektstabiliserende, heller kroppsmasseregulerende. Fordelingen mellom fett og muskler blir bedre og du lærer kroppen din å brenne fett i stedet for karbohydrater.

Meget kort fortalt...

• Liker 1
Skrevet

Sikkert! En sjokolade blir fort en time på tredemøllen,og sånn sett er det lettere å kutte ut sjokoladen. Men hjelper ikke trening veldig med forbrenningen da? Altså, at det ikke er kun det fysiske vi ser der og da når vi trener,men at den fortsetter å forbrenne etter at treningen er over? Det er kanskje ikke nødvendig,men et bra dytt i riktig retning!

Anonym poster: 33104cee00429bbfee79f857fb335ffa

Skrevet

Jeg har prøvd begge metodene . Både å bare endre kostholdet uten trening, og trene samt endret kosthold . Jeg fungerer ikke når jeg bare endrer kostholdet . Det hjelper men fungerer absolutt ikke like bra . Jeg ble tynnere men jeg ble "tynnfeit" . Men da jeg trente fikk jeg strammet opp kroppen skikkelig å følte meg faktisk bra . Tenkte ja jeg er absolutt kommet i god form takket være treningen, og kostholdet selvfølgelig . Men treningen utgjorde en stor forskjell . Men om du er veldig overvektig så burde du starte med å endre kostholdet å trene i små mengder . Jeg har nå gått tilbake til kosthold/trening å føler meg topp ! .-)

Anonym poster: 13d5ca727212956057261b581da8a14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...