AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg går nå på BHG(Bergen Handelsgymnasium), og skal søke skole til høsten. Problemet er at jeg vet fint lite om skolene og tilbudene nær eller i Bergen. Jeg håper da jeg kan få noen svar fra dere som har gått/går på videregående. Jeg skal søke språk, samfunnsfag og økonomi(har studiespesialiserende), og vil ha en skole med et fint sosial- og læremiljø. Jeg kunne tenkt meg en stor skole med mange elever og greie lærere. Jeg håper noen vil dele sine erfaringer om skolene i Bergen. Så da er spørsmålet, hvilken skole? Her er noen skoler jeg kunne tenkt å gå på, men vet alt for lite om: Fana gymnas Fyllingsdalen vgs Olsvikåsen vgs Sotra vgs avd Bildøy Tusen takk på forhånd! Hilsen en meget forvirret jente :-) Anonym poster: 073a389831e56cca60cb2abf0f59dae2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Ville helt ærlig virkelig ikke anbefalt verken Fyllingen, Olsvik eller Sotra.. Nå spørs det hvilken person du er, men der er det virkelig ikke lagt opp for godt studiemiljø blandt studentene selv.. Litt dårlige miljøer rundt der.. Fana er litt klespress, ikke særlig imponerende lærere heller. Ville egentlig anbefalt deg Tanks(som kanskje blir overført til Amalie Skram?), Akademiet, Sandsli eller Nordahl Grieg :-) Anonym poster: 108e469ecaeee36ab8ab78d16dcfa963
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Ville egentlig anbefalt deg Tanks(som kanskje blir overført til Amalie Skram?), Akademiet, Sandsli eller Nordahl Grieg :-) Anonym poster: 108e469ecaeee36ab8ab78d16dcfa963 Tusen takk for ærlig svar, det var det jeg var ute etter! Hadde Amalie Skram vært ferdigbygget hadde jeg søkt der uten tvil, men må nok vente...Tanks skal legges ned, samme som BHG, og jeg lurer; er det en sånn "pappagutt/sosseskole"? Vet du hvor mye det koster å gå på Akademiet? Og, hvordan vet du så mye om skolene? Ble meget interessert nå Anonym poster: 073a389831e56cca60cb2abf0f59dae2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Tusen takk for ærlig svar, det var det jeg var ute etter! Hadde Amalie Skram vært ferdigbygget hadde jeg søkt der uten tvil, men må nok vente...Tanks skal legges ned, samme som BHG, og jeg lurer; er det en sånn "pappagutt/sosseskole"? Vet du hvor mye det koster å gå på Akademiet? Og, hvordan vet du så mye om skolene? Ble meget interessert nå Anonym poster: 073a389831e56cca60cb2abf0f59dae2 Hvilken er det du lurer på om er sosseskole? NG tror jeg er litt slik, men inntrykket forteller meg at folk er svært hyggelige selvom de tror UGGs er OK sko å gå med når de er gutt, hehe. Akademiet koster vel 990,- i mnd nå tror jeg, har økt siden jeg gikk der. Jeg gikk media, der var det ikke noe soss i det hele tatt, allmenn så jeg var litt verre enn oss, men vi fikk god kontakt med de i 3.klasse og det viste seg at det var stortsett supre mennesker det også. Veldig gode lærere på Akademiet, gode lokaler, moderne uten å være FOR moderne, og ja, svært fornøyd med det. Sandsli har jeg fått inntrykk av at er faglig gode, alle de flinkeste av mine venner har vel egentlig gått der og sust videre på NHH og gudene vet hva. Jeg vet vel mye fordi jeg er født og oppvokst her, og takket være ulike venner har jeg har en gjeng stortsett på de fleste skolene :-) Og dermed fått høre, oppleve og se ting fra de ulike skolene. Anonym poster: 108e469ecaeee36ab8ab78d16dcfa963
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Hvilken er det du lurer på om er sosseskole? NG tror jeg er litt slik, men inntrykket forteller meg at folk er svært hyggelige selvom de tror UGGs er OK sko å gå med når de er gutt, hehe. Anonym poster: 108e469ecaeee36ab8ab78d16dcfa963 Hahah, hvis gutter kan gå i UGGS høres det ut som et miljø der de godtar alle. Tanks er det jeg lurer på om er en sosseskole, og er det en "forfallen" skole? Vet ikke om jeg brukte uttrykket rett, mente heller at folk der tror de er bedre enn andre :-) Anonym poster: 073a389831e56cca60cb2abf0f59dae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå