Gå til innhold

Hårkur for noe tørt og slitt hår, anbefalinger?

Lilje:)

Anbefalte innlegg

Jeg har fint nordisk hår, som floker seg veldig lett, spesielt det bakerste/innerste håret. Er også tørt i tuppene. Har mørkt blondt hår, og pleier innimellom å stripe det, noe som gjør at det er litt slitt.

Ser etter en ny hårkur/hårserie, og lurer på om dere har noen tips?

Er ute etter et mykt, skinnende hår, og mindre slitte tupper. (Ja, jeg er flink å klippe)

Tidligere har jeg brukt Redken All soft serien og Maroccononoil hydration-serien.

Er ute etter å prøve noe nytt nå.

Noen som har prøvd Wella SP? Synes de lukter så godt! (Kun prøvd hos frisør)

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joico sin K-Pak kur er jo kjent for å reparere selv de verste skadene.. Men spørs om den ikke blir for heftig for deg.

Hva med Redken Extreme eller Real Control?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Joico sin jeg også, men ikke lukta. Noen som vet om den nye de har lukter likt? Den som det er mere sort på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joico har jeg prøvd også, og den ga meg ingenting! Har også hørt så mye bra om den, at den er helt fantastisk. Men jeg merket ingen forskjell :klo:

edit: Lurer på om jeg trenger hydration eller protein..

Endret av Lilje:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Kerastase sine hårkurer i Nutritive serien. Litt vanskelig å anbefale eksakt hårkur. Da må jeg vite litt mer om håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joico har jeg prøvd også, og den ga meg ingenting! Har også hørt så mye bra om den, at den er helt fantastisk. Men jeg merket ingen forskjell :klo:

Kanskje begge?

Tror de aller fleste har godt av en fuktighetskur i uken. Man skal visstnok alltid avslutte en proteinkur med en fuktighetskur, nå håper jeg at jeg ikke er helt på bærtur, men det er visstnok ikke bra for håret. Jeg har begge typer, bruker fuktighetskuren en gang i uken og proteinkuren en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du føler at håret ditt fort blir fett og tungt, så kan det tyde på at det er overmettet av fuktighet. Er derimot håret ditt mye statisk, så kan det tyde på fuktighetsfattig hår.

Redken all control kan være et greit alternativ for hår som trenger både gjenoppbygging av skadet hår og fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje begge?

Tror de aller fleste har godt av en fuktighetskur i uken. Man skal visstnok alltid avslutte en proteinkur med en fuktighetskur, nå håper jeg at jeg ikke er helt på bærtur, men det er visstnok ikke bra for håret. Jeg har begge typer, bruker fuktighetskuren en gang i uken og proteinkuren en gang i måneden.

Det er heøt riktig, man bør alltid bruke fuktkur etter proteinkur, og proteinkuren skal man ikke bruke like oftr som fuktkuren. :)

Anonym poster: 97c26a25c33942ba40d1db39f7d3b0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Kerastase sine hårkurer i Nutritive serien. Litt vanskelig å anbefale eksakt hårkur. Da må jeg vite litt mer om håret.

Håret kjennes tørt ut, floker seg ekstremt fort. Håret er tynt, men jeg har en del hår, og jeg har hår ned til puppene ca. Brekker fort i tuppene, men er bedre nå som jeg nettopp har klippet meg. (Floker seg like lett, så jeg hater å gå med løst hår, selv om jeg egentlig vil innimellom!)

Er denne Kerastase Nutrive god? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje begge?

Har ikke brukt proteinkur/produkter på over 1 år, så kanskje det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Bjørn Axen sin deep repair conditioner (fra VITA). Den inneholder både fukt og proteiner, og håret blir helt fantastisk mykt etterpå. Jeg har prøvd en rekke frisørkurer, men har landet på at BA sin er den beste for mitt tørre, skjøre hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker The Body Shop Rainforest Radiance Hair Butter, den har både god lukt og funker. Jeg bruker rettetang veldig ofte noe som resultere i tørt hår, men det er noe mitt hår ikke er når jeg bruker denne. Har lest litt på nettet på omtaler om dette produktet, og det er noe som ikke liker den mens andre liker den. Så det er ikke sikkert du vil like den så godt som jeg gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har prøvd SP (Wella) shampoo, balsam og olje, og de var bedre for håret mitt enn Maroccon Oil sin shampoo, balsam og olje.

Har dessverre kun prøvd kuren fra MO, men med tanke på at resten av Wellaproduktene var bedre for håret mitt enn MO, så vil jeg tro at kuren kanskje også vil være bedre.

Anonym poster: 81e15e7bce55fd7b270cd00456a105e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte Joico sin jeg også, men ikke lukta. Noen som vet om den nye de har lukter likt? Den som det er mere sort på?

Den lukter mye bedre! Den gir både fukt og proteiner, så jeg er er veldig fornøyd med den.

Viktig for at kuren skal få jobbet godt nok:

Børst håret før du går i dusjen.

Vask håret med sjampo, skyll godt.

Klem ut så mye vann du kan av håret.

Fordel inn kur. Bruk gjerne en grovtannet kam for å få det fordelt skikkelig, men ikke gjør dette om du håret ditt er veldig flokete og du blir stående og lugge og arbeide med floker (derfor lønner det seg å børste håret rett før du går i dusjen).

La virke så lenge som mulig, helst minst fem minutt.

Skyll godt.

Avslutt med balsam (veldig viktig!).

Anonym poster: f75ae7eca0475aa94cf23c88127df642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker

Redken Extreme anbefales på det sterkeste. Mye proteiner, mindre flokete hår og mindre slitt hår. Har prøvd ulike shampooer, men det er den jeg er mest fornøyd med.

Anonymous poster hash: 0ffb5...d7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest BabyBlue

Macadamia healing oil masque eller hva den nå heter... selges på beautybay og feelunique til en fin pris. Favoritten min innen fuktmasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Joico sin proteinkur er best til å bygge opp håret, men det må selvsagt kombineres med en fuktmaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joico k.pak sin (proteinkuren). Men bruk balsam/fuktighetskur etterpå. den er kjempe god. :)

når det gjelder fuktighetskurer er jeg fornøyd med kerastase sin. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget håret hjemme veldig mye en periode og håret ble slitt og pistrete, og Aussie 3 minute reconstructor har vært redningen. Jeg lar den sitte i håret i minst 5 minutter om gangen. Jeg så ikke resultater med en gang men det ble først mye mykere, og nå har håret fått glansen tilbake og ser sunt ut igjen. Jeg er alltid fornøyd med aussie produktene, anbefaler 3 minute miracle SHINE også

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...