Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri opplevd dette før, til tross for bruk av "profesjonell shampoo", butikkshampoo og alt annet jeg vanligvis gjør. Plutselig blir ikke håret mitt rent etter vask, det er konstant fett. Når jeg føner det etter vask, er det fett med en gang, og blir bare mer og mer fett utover dagen.

Så hva kan jeg gjøre? Bruker ikke balsam i hodebunnen, kun shampoo. Har prøvd å vaske det flere ganger også, men det hjelper ikke. Har prøvd å vaske hårbørsten også, i tilfelle det er noe hårolje der eller andre produkter. Har også prøvd å bytte shampoo og balsam. Og hva kan det komme av?

Anonym poster: 8d3c5aa3e509e11c60d5c982c219358e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Vil ikke gå med lue hele tiden. :trist:

Skrevet

Kan det være puta di, lua/hetta eller hodeputa i bilen?

Og tar du mye på håret ditt?

Prøv tørrshampo også. :)

Skrevet

Har du prøvd renseshampoo?

Anonym poster: 0c7421fdfd7f3043fafa0ef8c6fa8ddb

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd renseshampoo?

Har kjøpt det nå, så skal prøve. :)

Anonym poster: 0c7421fdfd7f3043fafa0ef8c6fa8ddb

Skrevet

Jeg får også sånn "maske" utenpå håret av og til. Det kjennes litt som om jeg ikke har skylt godt nok, men det har jeg. Har du prøvd å bytte shampoo?

En fin rensevask er å vaske håret med natron og eplecidereddik. 1-2 ts natron i et glass vann som du masserer inn i hodebunnen som shampoo, og 1-2 ss i 1 l vann som du skyller over og lar virke i 1 min. Da forsvinner "belegget" på håret.

Anonym poster: 8b42d67f8b8aee4cdbd96577114bb33f

Skrevet

Joico har en veldig god renseshampo. Spør hos frisøren :)

Skrevet

Du trenger ikke rensesjampo :) Dette er løst i en fei! Sjamponér håret ditt godt FØR du har i vann, altså mens det enda er tørt. Dekk det godt. Når hele håret har sjampo på seg, begynner du forsiktig å massere inn litt og litt vann av gangen, til det skummer godt, og det etterhvert er helt vått. Skyll, og vask håret som normalt. Rent og fint hår, uten problemer :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du velger feil shampoo. Jeg har typisk nordisk hår, og da tåler ikke håret mitt tunge fuktshampooer. Det blir bare forferdelig fett.

Anonym poster: 74d1bec25756519bc9c9bb3aecc5111d

Skrevet

Jeg tror du velger feil shampoo. Jeg har typisk nordisk hår, og da tåler ikke håret mitt tunge fuktshampooer. Det blir bare forferdelig fett.

Anonym poster: 74d1bec25756519bc9c9bb3aecc5111d

Har typisk nordisk hår selv, så det kan være noe. Hvilke produkter vil du anbefale?

Brukte renseshampoo i dag, er noe bedring iallefall!

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Har aldri opplevd dette før, til tross for bruk av "profesjonell shampoo", butikkshampoo og alt annet jeg vanligvis gjør. Plutselig blir ikke håret mitt rent etter vask, det er konstant fett. Når jeg føner det etter vask, er det fett med en gang, og blir bare mer og mer fett utover dagen.

Så hva kan jeg gjøre? Bruker ikke balsam i hodebunnen, kun shampoo. Har prøvd å vaske det flere ganger også, men det hjelper ikke. Har prøvd å vaske hårbørsten også, i tilfelle det er noe hårolje der eller andre produkter. Har også prøvd å bytte shampoo og balsam. Og hva kan det komme av?

du vasker det vel for ofte da. du vasker fettet vekk fra hodebunnen og stimulerer da til produksjon av mer fett Endret av BettyBoop
Skrevet

Når jeg føner det etter vask, er det fett med en gang, og blir bare mer og mer fett utover dagen.

Jeg hadde det slik for noen år siden,og gikk etterhvert til frisøren for å spør om råd,og det første hun spurte om,var om jeg hadde stressi hverdagen min nylig.Jeg hadde nylig gått igjennom en skillsmisse,så der var svaret mitt. Frisøren rådet meg til å vaske håret i kaldt vann, og ikke massere hodebunnen under sjamponeringen. Helt ikke røre hodebunnen mer enn nødvendig, for å ikke øke fettproduksjonen.

Etter et par uker, var jeg fin igjen :)

Anonym poster: 095e6c6e7342c8394aa33bb0084dbc41

Skrevet

Tråden er ryddet for kjøp/salg innlegg

Sophie-Ann, mod

Skrevet

En venninne av meg hadde samme problemet som deg en gang, mest sannsynlig at hun ikke hadde fått renset håret godt nok etter å ha liiitt for mye volumpudder i. Hun fikk råd fra en frisør om å vaske håret med litt zalo (ikke så mye som skulle til...), og så ville håret være som vanlig igjen. Funket hvertfall for henne!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...