Gjest lisha Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Hvor ofte er det "vanlig" å tømme en sentralstøvsuger-tank? støvsuger 3-4 ganger i uken, med endel hundehår, kattehår og rot etter småbarn.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Tømmer min 3-4 ganger i året, skulle kanskje tømt den litt oftere, er smekkfull hver gang!! Anonym poster: 49bfc33a6ff2cc3e0bb23e5b869811cb
muttra Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 du tømmer den når du merker at det trengs, når den begynner å suge opp dårligere, motoren går tyngre, ikke noe fast intervall for det varierer med årstidene og været hvor mye som går inn i støvsugeren
Gjest Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Hvor ofte er det "vanlig" å tømme en sentralstøvsuger-tank? støvsuger 3-4 ganger i uken, med endel hundehår, kattehår og rot etter småbarn. Kommer jo an på produksjonen av "møkk". Vi har to hunder, to unger og er generelt aktive. Tipper at vi tømmer ca 4-5 ganger i året. Best å ha poser liggende klare, for plutselig er det fullt.
Gjest lisha Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 ja, da er det nok på tide å tømme den! rydde vaskerommet først da, og så ta ut både vaskemaskin og tørketrommel.. Er så innmari teit løsning laget til i huset vårt! men jeg visste ikke at den brukte pose.. trodde alt samlet seg nedi beholderen jeg.. men hvilke poser er dette da, og hvor fåt jeg kjøpt de?
Gjest Skrevet 22. januar 2013 #6 Skrevet 22. januar 2013 ja, da er det nok på tide å tømme den! rydde vaskerommet først da, og så ta ut både vaskemaskin og tørketrommel.. Er så innmari teit løsning laget til i huset vårt! men jeg visste ikke at den brukte pose.. trodde alt samlet seg nedi beholderen jeg.. men hvilke poser er dette da, og hvor fåt jeg kjøpt de? Jeg kjøper mine i COOP OBS. Tror de har i Jernia også. Men hva slags støvsuger har du? En grisejobb å gjøre reint beholderen om du ikke har pose, vil jeg tro.
Gjest lisha Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Jeg kjøper mine i COOP OBS. Tror de har i Jernia også. Men hva slags støvsuger har du? En grisejobb å gjøre reint beholderen om du ikke har pose, vil jeg tro. Jeg aner ikke.. Er ikke så lenge siden jeg flyttet inn i huset her. Mn det er en ganske stor avlang beholder, hvor man "klipser" av fester midt på beholderen..
slask Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Hadde støvsuger uten dunk. Tømmer ujevnt, men kanskje hver 3 måned i snitt, men jeg har vært flink til å følge med om filteret er tett og "dumpa ned" kladden som sitter oppunder filteret ganske ofte. Bor sånn at jeg kan tømme dunken på tomta (komposthaug bl.a.) og graver over litt. Om vinteren hiver jeg litt snø over. Det råtner/gror til og blander seg med løv og rusk. Dette var en Villavent EU20 støvsuger som har vært mye i bruk siden 1995 ca (kanskje 1994). Riktignok er motoren bytta da den var drøyt 5 år pga brudd i viklingene. 5-6-7 år senere reparerte jeg relestyringa og siden har den gått. I fjor måtte jeg pensjonere den pga pakingen øverst på dunken som tetter mot lokket. Umulig å reparere. Hvis noen har Villavent EU10 eller EU20 så trenger jeg dunken (pakningen). Skrik ut Nå har jeg en Foma med pose. Det var greit å ha den i reserve, så jeg bare kunne montere når den gamle røyk.
slask Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 ja, da er det nok på tide å tømme den! rydde vaskerommet først da, og så ta ut både vaskemaskin og tørketrommel.. Er så innmari teit løsning laget til i huset vårt! Enig i at det er en teit løsning. Hadde jeg bygget om med en gang :-)
Gjest lisha Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Enig i at det er en teit løsning. Hadde jeg bygget om med en gang :-) skulle gjerne bygget om, men vaskerommet er ¨veldig lite, og den støvsugerdunken er hengt opp på en meget upraktisk plass, slik at vi ikke kunne plassert vaskemaskin og tørketrommel noe annerledes desverre :/
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 Noen som vet om jeg kan kjøpe poser til Villavent sentralstøvsuger på butikken? Har bestilt på nett, men det hadde jo vært bedre å kunne stikke innom butikken. Er det også noen som vet når alt støvet legger seg før det kommer ned i beholderen hvor det er tett? har prøvd å renske røret før det kommer nedi, og det virker som at motoren er i orden, men det hørest ut som den går på høygir. Hvordan rense rørene som går ut til rommene? Anonym poster: 02cfd5aaae22f31f3222b359c0f034bd
Gjest chiki Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Vi har flexit sentralstøvsuger, den nest minste tror jeg. Vi har bodd her i 1 år og 1 mnd, og har byttet pose 2-3 ganger:) Er 2 voksne, 1 barn og 2 katter i huset. Vi har heldigvis sentralstøvsugeren på boden, med oppheng til slangen, slik at vi kommer lett til:)
wilmap Skrevet 22. januar 2013 #13 Skrevet 22. januar 2013 Hvor ofte er det "vanlig" å tømme en sentralstøvsuger-tank? støvsuger 3-4 ganger i uken, med endel hundehår, kattehår og rot etter småbarn. tøm hver gang den er full eller nærmer seg full
Pentu Skrevet 24. januar 2013 #14 Skrevet 24. januar 2013 Vi er to voksne og en hund. Vi har bodd her siden desember 2011 og vi har byttet et gang. Da var posen langt fra full. Så hos oss så kan vi bruke en pose i et år. Den er jo veldig stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå