Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny printer er på plass hjemme (en gammel lånt av jobben), men så fort jeg kobler den til Pc'n begynner den bare så skrive ut en hel masse kråketegn av seg selv. den skriver bare noen få tegn pr side, og arkene bare skrives ut uten stopp.

Noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du installert de nyeste driverne til den? Etter at du har installert siste driver ville jeg skrudd av hele maskinen - inkludert printeren. Sett printeren på og start opp maskinen igjen. Kjør gjennom en testside (spesialside, du finner funksjonen ved printeroppsettet) og se hvordan det går.

Skrevet

Har prøvd, men kommer ikke så langt som at jeg får skrevet ut testside en gang før printeren begynner å spy ut ark med kråketegn igjen.... irriterende...

Skrevet

Det jeg ville gjort var å

1. Slå av printeren.

2. Gå i kontrollpanelet og slett de nåværende printerdriverne og alle utskriftsjobber

3. Slå av maskinen.

4. Slå PÅ printeren (du kan også gi den et dask fra meg, og si "fy, slemme printer")

5. Slå på manskinen og la printerinstallasjonen gå sin gang.

Skrevet

Har gjort alt sammen, bortsett fra å gi den en dask da! :ler:

Skrevet

Hmmm.... :roll:

Du har vaffal en utskriftsjobb på gang, og den er muligens lagret i selve minnet, i printeren. Hvis du prøver å slå av priteren, og dra ut kontakten da (la den være ute en stund).

Skrevet

Hadde også tenkt å foreslå at du tok ut kontakten, men var ikke dette en printer du nettopp hadde hentet på jobb? Isåfall har den jo vært ute av kontakten en stund..

Skrevet
Hadde også tenkt å foreslå at du tok ut kontakten' date=' men var ikke dette en printer du nettopp hadde hentet på jobb? Isåfall har den jo vært ute av kontakten en stund..[/quote']

Helt korrekt. Den har vært ute 2-3 uker allerede.

Skrevet
Hadde også tenkt å foreslå at du tok ut kontakten' date=' men var ikke dette en printer du nettopp hadde hentet på jobb? Isåfall har den jo vært ute av kontakten en stund..[/quote']

Jo, men hvis Tjorven har forsøkt å skrive ut noe med de printerdriverene som var innstallert fra før, så er det høyst sannsynlig det er derfor utskriftene blir helt skrudd.

Hvis Tjorven IKKE har forsøkt å skrive ut noe, er det noe som feiler selve printeren eller paralellporten.

Gjest gjest1
Skrevet

Avsporing; den søker ikke make, da? siden den skriver kråketær mener jeg :wink:

Skrevet
Avsporing; den søker ikke make' date=' da? siden den skriver kråketær mener jeg :wink:[/quote']

Ville du ha giftet deg med en make som skrev kråketær? Kanskje den prøver seg på Tjorven - mulig den liker Tjorven's håndskrift? :wink:

Skrevet

:ler: Hadde det vært så vel! :ler:

Den begynte med kråketegnene før jeg begynte å skrive ut noe som helst... Kanskje jeg må prøve å innstallere ny driver ennå en gang.

Skrevet

Du kan også ta en titt i BIOS for å se på innstillingene dine for paralellporten (regner med at det er en paralellport-skriver) . Mulig du må slå av/på noe som heter ECP, hvis du har innstillinger for det da.

http://www.beyondlogic.org/ecp/ecp.htm

Skrevet

Okei. Takker så langt. Ender sikkert opp med å kjøpe nys skriver, det er jo ingen stor investering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...