AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Vi har vært sammen i 4 år og forlovet oss for 1 år siden. Siden vi enda er relativt unge og blakke har det ikke blitt noe bryllup. Ideelt sett hadde han ikke fridd før alt var på plass slik at vi kunne begynne å planlegge bryllupet sammen, men det skjedde ikke. Han fridde helt plutselig og jeg sa ja fordi jeg faktisk vil være med han resten av livet. Venner ble oppringt og facebook oppdatert. Og jeg angrer. Jeg skulle så inderlig ønske at han hadde ventet, men det er for sent å gjøre noe med nå. Følelsene mine har dabbet av og jeg tenker at alt hadde vært bedre uten en ring på fingeren. Da kunne jeg glede meg og vente spent på at han skulle gå ned på kne en dag. Nå er alt bare så sikkert, føles som vi er gift allerede! Vet ikke hva jeg skal gjøre, har sittet med disse følelsene en stund. Føler ikke at det er en mulighet å slutte av forlovelsen, han kommer til å bli knust, forholdet kommer til å bli rart og det er ALT for flaut å si det til venner og kjente. Hjelp...!! Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6
Gjest BettyBoop Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Vi har vært sammen i 4 år og forlovet oss for 1 år siden. Siden vi enda er relativt unge og blakke har det ikke blitt noe bryllup. Ideelt sett hadde han ikke fridd før alt var på plass slik at vi kunne begynne å planlegge bryllupet sammen, men det skjedde ikke. Han fridde helt plutselig og jeg sa ja fordi jeg faktisk vil være med han resten av livet. Venner ble oppringt og facebook oppdatert. Og jeg angrer. Jeg skulle så inderlig ønske at han hadde ventet, men det er for sent å gjøre noe med nå. Følelsene mine har dabbet av og jeg tenker at alt hadde vært bedre uten en ring på fingeren. Da kunne jeg glede meg og vente spent på at han skulle gå ned på kne en dag. Nå er alt bare så sikkert, føles som vi er gift allerede! Vet ikke hva jeg skal gjøre, har sittet med disse følelsene en stund. Føler ikke at det er en mulighet å slutte av forlovelsen, han kommer til å bli knust, forholdet kommer til å bli rart og det er ALT for flaut å si det til venner og kjente. Hjelp...!! Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6 er ikke for sent. En forlovelse kan brytes. Det er ikke som å skille seg. Dessuten om du ikke er klar for å gifte deg ennå så går det fint an å være forlova noen år uten at det må bli giftermål av det ennå. Slapp av. Endret 21. januar 2013 av BettyBoop 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Du kan ikke tenke sånn. Stakkars mann. Anonym poster: 8e881308184376e592a778f849b43bbb 1
eva-80 Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Bedre å være ærlig og si det som det er . Følelsene kan komme tilbake eller forsvinne helt, men å holde han for narr er slettes ikke bra. For alt du vet kan hende at han føler noe av det samme som du innerst inne.. Han kan også hjelpe til å finne tilbake til følelsene dere hadde om han bare vet om problemet.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 uff,skjønner at du får kalde føtter! hvor gammel er du egentlig? hva er egentlig vitsen med å forlove seg hvis dere ikke kan ha bryllup,jeg trodde at det var hele poenget? Anonym poster: 7332faeb2923c6ec0944a2d9bde06285
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Hva enn du gjør, ikke gift deg med han. Det er mange som forlover seg og gjør det slutt, det er helt vanlig. Anonym poster: 420201d62427cd84d963c7acd252f964 1
Guybrush Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 No offence TS men jeg skulle ønske det ble litt mer seriøsitet over det med forloveles igjen. Idag er det jo hytt og gevær av folk fra 16 årsalderen som forlover seg og går i årevis uten at de har en fnugg av ide når bryllupet skal stå. Om forholdet fungerer dårligere og du har mistet de sterke følelsene bør du uansett føle på det som er, det som var og hva som har endret seg. At du er forlovet får så være - ingen av dere har noen glede av at du tvinger deg videre i et forhold du er usikker i. En dag blir det jo å komme for dagen. 5
Heart Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Vet ikke hva jeg skal gjøre, har sittet med disse følelsene en stund. Føler ikke at det er en mulighet å slutte av forlovelsen, han kommer til å bli knust, forholdet kommer til å bli rart og det er ALT for flaut å si det til venner og kjente. Hjelp...!! Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6 Enig med BettyBoop om at det må være lov å ombestemme seg. Du har vel ikke for alvor tenkt å gifte deg med ham bare fordi det er flaut å bryte forlovelsen? Jeg tror du og din kanskje-snart-ikke-forlovede trenger å ta en alvorlig samtale. 3
Gjest Eurodice Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Vi har vært sammen i 4 år og forlovet oss for 1 år siden. Siden vi enda er relativt unge og blakke har det ikke blitt noe bryllup. Ideelt sett hadde han ikke fridd før alt var på plass slik at vi kunne begynne å planlegge bryllupet sammen, men det skjedde ikke. Han fridde helt plutselig og jeg sa ja fordi jeg faktisk vil være med han resten av livet. Venner ble oppringt og facebook oppdatert. Og jeg angrer. Jeg skulle så inderlig ønske at han hadde ventet, men det er for sent å gjøre noe med nå. Følelsene mine har dabbet av og jeg tenker at alt hadde vært bedre uten en ring på fingeren. Da kunne jeg glede meg og vente spent på at han skulle gå ned på kne en dag. Nå er alt bare så sikkert, føles som vi er gift allerede! Vet ikke hva jeg skal gjøre, har sittet med disse følelsene en stund. Føler ikke at det er en mulighet å slutte av forlovelsen, han kommer til å bli knust, forholdet kommer til å bli rart og det er ALT for flaut å si det til venner og kjente. Hjelp...!! Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6 Gud fader for noe romantisk, patetisk kliss. Det er nok av historier her, folk som har vært sammen i flere år og har flere barn sammen. Men hulke, hulke, mannen er ikke kommet hjem med ring og røde roser og knelt foran sin samboer og bedt om hennes hånd og hjerte. 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Vi er 23 og 24.. Jeg kommer ikke til å gjøre det slutt, men føler ringen har forandret følelsene mine.. Og jeg håper å få de tilbake igjen, på en eller annen måte! Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6
Gjest Eurodice Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 No offence TS men jeg skulle ønske det ble litt mer seriøsitet over det med forloveles igjen. Idag er det jo hytt og gevær av folk fra 16 årsalderen som forlover seg og går i årevis uten at de har en fnugg av ide når bryllupet skal stå. Om forholdet fungerer dårligere og du har mistet de sterke følelsene bør du uansett føle på det som er, det som var og hva som har endret seg. At du er forlovet får så være - ingen av dere har noen glede av at du tvinger deg videre i et forhold du er usikker i. En dag blir det jo å komme for dagen. Jeg istemmer med deg, Guybrush.
Notisblokk Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Vi er 23 og 24.. Jeg kommer ikke til å gjøre det slutt, men føler ringen har forandret følelsene mine.. Og jeg håper å få de tilbake igjen, på en eller annen måte! Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6 Du må ta en skikkelig prat med han. Det er synd på han hvis han tror at alt er greit, men så er det ikke det. 1
Athene Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Den ringen på fingeren fra eller til har nok lite å si for hvordan dere føler for hverandre. Forholdet blir garantert ikke bedre av at du skal gå rundt og glede deg til en forlovelse. Dere har nok mer grunnleggende problemer i forholdet, og du prøver å finne forklaring på feil steder. Det er neppe en positiv vei ut av en forlovelse, verken med tanke på hvordan kjæresten din tar det eller omgivelsene. Tar du det valget vet du jo hva som venter. Så det beste er nok å ta valget mellom å bryte forlovelsen og forholdet, eller å ta tak i det som virkelig er i veien i forholdet (det er IKKE forlovelsen) og arbeide med det. 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 Den ringen på fingeren fra eller til har nok lite å si for hvordan dere føler for hverandre. Forholdet blir garantert ikke bedre av at du skal gå rundt og glede deg til en forlovelse. Dere har nok mer grunnleggende problemer i forholdet, og du prøver å finne forklaring på feil steder. Det er neppe en positiv vei ut av en forlovelse, verken med tanke på hvordan kjæresten din tar det eller omgivelsene. Tar du det valget vet du jo hva som venter. Så det beste er nok å ta valget mellom å bryte forlovelsen og forholdet, eller å ta tak i det som virkelig er i veien i forholdet (det er IKKE forlovelsen) og arbeide med det. Ja, du har nok rett. Er bare det at jeg ikke aner hva problemet er! Ikke krangler vi om husarbeid,tilliten er på topp og vi har det kjekt sammen. Han er en absolutt drømmemann på alle måter. Likevel er det noe som feiler meg.. Anonym poster: 467d38c5e63cf991664dbe10a38dc4b6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 når begynte du å få de dårlige følelsene? jeg syns det er rart at du sa ja,hvis du egentlig ikke ville og så fortalt hele verden at dere har forlovet dere? Men sikker på at du ikke bare har kalde føtter? la det gå en stund før du gjør noe drastisk da.. Anonym poster: 7332faeb2923c6ec0944a2d9bde06285
Strikkemamma Skrevet 21. januar 2013 #16 Skrevet 21. januar 2013 Forsto ikke mye av dette innlegget jeg. Du skriver at du vet du vil være med ham resten av livet, samtidig som følelsene dine har dabbet av fordi han har fridd til deg. Likevel hadde du blitt glad om han hadde fridd senere. Hva er problemet? Det er flere som gjerne skulle vært i dine sko, slutt å klag om du virkelig elsker fyren. 2
Guybrush Skrevet 21. januar 2013 #17 Skrevet 21. januar 2013 TS: vurdert tanken om at du kanskje uansett ville mistet følelser og at du desperat prøver å redde det som er ved å "skylde" på forlovelsen? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #18 Skrevet 21. januar 2013 Du virker mer opptatt av å kun være prinsesse for en dag enn selve mannen. Er han bare en rekvisitt slik at du får drømmebryllupet? I mitt stille sinn, håper jeg at folk tenker mer på selve ekteskapet enn en enkelt dag med fest. Anonym poster: 5831c20218dd1c501e7050d1175f0516 3
Adhara Skrevet 21. januar 2013 #19 Skrevet 21. januar 2013 Hvordan kan en simpel ring forandre følelsene dine på den måten?
Ferny Skrevet 21. januar 2013 #20 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Jeg skjønner ikke helt greien med at folk er forlovet så lenge. Jeg trodde egentlig det var en uskreven regel om "innen et år". Hadde jeg forlovet meg, så hadde det vært fordi jeg hadde hatt lyst å gifte meg på dagen. Og noe stor fest, kjole, kake og oppstandelse hadde jeg i hvert fall ikke trengt. Det må uansett være lov til å ombestemme seg. Men jeg tror det er dumt å bryte forlovelsen om du ønsker å fortsette å være sammen med denne gutten (du sier jo at du vil prøve å få følelsene tilbake). Tror nok han vil oppleve det som et slag i trynet, og at han vil bli veldig usikker på dere to han også. Men om du egentlig vil ut av forholdet, så....? Jeg mener i hvert fall at selve forlovelsen neppe er årsaken til at du føler at noe er galt i forholdet. Det er kanskje tanken på dere to for alltid (....) som plager deg. Og det hadde du kanskje følt både med og uten et metallstykke på fingeren. Endret 21. januar 2013 av Ferny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå