AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg bor for tiden på vestkanten, og har selv mørkblond/lysbrunt langt hår. Er slank, men har timeglassfigur. Utseendemessig er jeg vel helt normal. Ikke stygg, men ikke spesielt pen heller. Jeg har lagt merke til at mange av de som bor på vestkanten er så vakre, både menn og kvinner, jenter og gutter. Igår tok jeg t.banen hjem, og det kom på en jentegjeng i midten av tenårene og de så alle veldig like ut. Alle hadde lyseblondt hår og alle var veldig pene. Har også sett de med mørkere blondfarger og brunetter som også er veldig pene. Så det senest idag. De var veldig vakre også ... Er det spesielt for vestkanten, og jo mer penger man har, jo vakrere er man.? Jeg la også merke til kroppsfasongen til alle disse jentene. De er veldig slanke og som regel nette og små, men de som er høye er også veldig slanke, og jeg føler meg som en kjempe iforhold til dem med min timeglassfigur. Veldig mange av guttene og mennene er veldig kjekke og holder seg godt i kroppen. De voksne damene og eldre damene er ofte slanke og pene. Anonym poster: 571975bf775776ae4fb51ae065fe288a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Hehe, trente av og til på SATS majorstua og la faktisk merke til alle de brune, høye, tynne og pene menneskene der Både gutter og jenter var skikkelig paradise hotel-brune. Ikke alle selvsagt, men mange nok til at jeg la merke til det. Anonym poster: f8cdf73458837f025550bc38e7a2e058
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Hehe, trente av og til på SATS majorstua og la faktisk merke til alle de brune, høye, tynne og pene menneskene der Både gutter og jenter var skikkelig paradise hotel-brune. Ikke alle selvsagt, men mange nok til at jeg la merke til det. Anonym poster: f8cdf73458837f025550bc38e7a2e058 Hehe Men solariumsbrun eller ei, hvordan klarer de å være så pene? Jeg klarer det ikke fordi jeg ikke har utseendet til det. Kan bli sett på som søt og god, men vakker og grasiøs blir jeg nok aldri. Anonym poster: 571975bf775776ae4fb51ae065fe288a
Rægs Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Skal sies at det er mange som bor i Oslo Vest (tenker da Frogner, Majorstua, Skøyen osv), som ikke kommer fra Oslo i det hele tatt. Bor selv på Majorstua (og kommer fra Bærum), og syntes det er flere som snakker dialekt eller svensk her, enn typisk Oslo-dialekt. Når det kommer til det å være slank osv, så har det blitt forsket veldig mye på dette: http://www.tv2.no/nyheter/okonomi/du-lever-10-aar-lengre-i-oslo-vest-enn-i-oslo-oest-2562572.html http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5670&MainArea_5661=5670:0:15,3408:1:0:0:::0:0&MainLeft_5670=5544:56267::1:5675:2:::0:0
Rægs Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Syntes det er forresten veldig mange pene mennesker på østkanten og 1
Gjest O___o Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Oslo-Vestkant / Frogner er for meg veldig steriotypisk. Veltrente, velkledde, høyt utdannede, sunne og big-spendere. Kvinnene som ikke kjøper ikke én Chanel-veske for så å ta 9 millioner bilder av den i alle mulige sammenhenger. Istede gjør det til en helt naturlig greie å ha mange forskjellige vesker i Chanel, Mulberry, Dior, LV, Mcqueen osv. Men de kjøper ikke vesker. Men alt. Sko, sokker, undertøy, bukser, skjorter, singletter, gensere, jakker, luer, hansker, mobildeksler, osv. Foreldregenerasjonen med nisiffrede kontoer, som er eigere eller deleigere i et firma startet av tidligere generasjoner i familien, med samme yrkesbakgrunn. Pengene har de nedarvet i familien igjennom eigendommer og skoger fra 1700 og 1800-tallet. Barna har syv- eller åttesiffrede kontoer, går i foreldrenes fotspor, eller sikter på en karriere med en tilsvarende status. Lege / Advokat / Siviløkonom. Da jeg studerte, hadde jeg venner som selv var studenter, som levde det "harde livet" på Vestkanten. Med vaskehjelp og kokk noen ganger i uken, huterapeuter og frisører de gikk til månedlig og ferier til foreldrenes sommerhus rundt om kring. Enkelte som hadde skinn-innbunnede notatblokker fra Louis Vuitton, mens de andre brukte notatblokker til 5,- stk kjøpt på nærmeste matbutikk. Ellers har du selvsagt B og C-kjendisene, som er relativt nyrike. For man er jo noen hvis man bor på Frogner. Men de vil jo aldri bli "ekte" Frogner-fruer/fitter, uansett hvor hardt de prøver. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Nå synes ikke jeg vestkantsfolk er penere, men om de er det så kan det jo være at det er mer kropp og klespress på vestkanten blant tenåringer enn andre steder. Synes generelt at de aller fleste ser pene ut om de er i grei form og kler seg greit, på jenter kan man slengte på sminke. Anonym poster: 3e6532e08a43f002c19f03dad3edf06d 1
Rægs Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Å vokse opp i miljøet på Oslo Vest/Bærum kan være vanskelig for andre å forstå, sånn som jeg sliter med å forstå hva som driver unge gutter på bygda til å bruke fritiden sin til å råne, når jeg selv trener og jobber hver dag etter heltidstudier hele uken. Personlig hadde jeg en svært god oppvekst i Bærum, skjønner at mange småbarnsforeldre med god råd flytter dit, fordi det skal mye til for å overgå skolene i Bærum. Mye fokus fra tidlig barneskolealder når det kommer til trening, gode skoleresultater etc. Det skaper gode hoder for innovasjon i fremtiden. Men glemmer aldri da guttene i klassen på ung.skolen bestemte seg for å printe ut skattelistene der det sto hva hver foreldre tjente, og rangerte dem etter inntekt. Selv om så og si alle foreldrene hadde god inntekt, var det noen få som aldri ble akseptert av resten av klassen, fordi foreldrene tjente under gjennomsnittsinntekt eller gikk på NAV. Ble mye rabalder, og da det ble innkalt foreldremøte var det faktisk noen foreldre som forsvarte hva deres barn hadde gjort. Men er ganske sikker på at dette ville skjedd i andre deler av landet, ettersom mobbing er så utbredt som det er. 1
Gjest Nimmel Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Jeg bor selv på Frogner i Frogner bydel, og vil ikke si at jeg ser spesielt veltrente, velkledde, høyt utdannede, sunne, pene og blonde folk her... <.< Jeg ser en fin blanding av alt mulig. Endret 22. januar 2013 av Nimmel 2
Djungelvrål Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Det er nok slik at rike mennesker kan velge seg pene mennesker og motsatt og dermed får rike mennsker spesielt med "old money" pene barn. Er nok ikke bare en myte... 4
Gjest O___o Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 Jeg bor selv på Frogner i Frogner bydel, og vil ikke si at jeg ser spesielt veltrente, velkledde, høyt utdannede, sunne, pene og blonde folk her... <.< Jeg ser en fin blanding av alt mulig. Virkelig? Med en kvadratmeterpris på rundt ca 60 000,- (?) burde det jo sverme av høyt utdannede, sunne, veltrente og velkledte mennesker rundt deg. 1
Rægs Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Virkelig? Med en kvadratmeterpris på rundt ca 60 000,- (?) burde det jo sverme av høyt utdannede, sunne, veltrente og velkledte mennesker rundt deg. Litt enig der, men ganske mange utleie-leiligheter der. Prisen på toroms der er vel rundt 11-14.000 kr? Drøyt dyrt ihvertfall. Som du selv sa i innlegget lengre oppe, mange som prøver virkelig å blende inn på Frogner. Men må bare le litt av det.
Gjest Gunfreak Skrevet 22. januar 2013 #13 Skrevet 22. januar 2013 Bortsett fra blond(mørkeblond) passer ikke jeg inn i den beskrivelsen, har ikke penger i det hele tatt, jeg strøyk ut av barnehagen og ikke sett innsiden av en skole siden. klærene mine mine er billig dressmann shit, vet ikke hva et trenings studio er for noe.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #14 Skrevet 22. januar 2013 Bortsett fra blond(mørkeblond) passer ikke jeg inn i den beskrivelsen, har ikke penger i det hele tatt, jeg strøyk ut av barnehagen og ikke sett innsiden av en skole siden. klærene mine mine er billig dressmann shit, vet ikke hva et trenings studio er for noe. Og du er fra vestkanten? Anonym poster: 4bfb33f24d5270974ddc205cc378733a
Gjest Gunfreak Skrevet 22. januar 2013 #15 Skrevet 22. januar 2013 Og du er fra vestkanten? Anonym poster: 4bfb33f24d5270974ddc205cc378733a Ja født og oppvokst. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 22. januar 2013 #16 Skrevet 22. januar 2013 Det er jo noen teorier rundt dette her, faktisk. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7621733 1
Gjest norah Skrevet 22. januar 2013 #17 Skrevet 22. januar 2013 Hehe.... Den artikkelen er nok ikke helt "feilaktig" - men han bommer noe ved å ikke nyansere hva som ligger i "pen". Vi snakker jo ikke naturlig pen her. Nylig gikk jo sykesøstre ut i beste sendetid på nyhetene og høflig advarte vestkantsforeldre mot å være "for sunne" i kostholdsvaner ovenfor barna da man ser at barna ligger under normal vektkurve. Barna påføres altså en slags ortorektisk livsform - fordi foreldrene er så ufattelig opptatt av "sunnhet" og vekt selv. Det sa de ikke høyt, men det er jo dette som er faktumet. Om det er estetiske årsaker vet jeg ikke - men barna blir iallefall ifølge helsesøstrene sendt på for mye trening, og får for lite normal mat, noe som altså har gitt utslag i at de ser en klar trend til undervekt blant vestkantsbarn i Oslo. De ser det på matpakkene, på mengden - og på antall aktiviteter de blir sendt på som er rettet mot fysisk aktivitet. Rådet var å "la dem spise mer is avogtil, det er ikke krise". Vekt er jo ett skjønnhetsparameter. Så er jo også "perfekte symmetriske trekk" et annet parameter - og man har sett at det også har vært en uheldig "utvikling"(hvor sterk den er skal jeg ikke si) på vestkanten ifht kosmetisk kirurgi blant unge jenter på Oslo vestkant. Jeg har ikke kilden, men jeg husker for en stund siden at jeg leste om kirurger som advarte da de stadig oftere fikk besøk av foreldre og barn noenganger helt nedi konfimantalder som ville fikse på nese/bryster osv, og noen fikk dette som selve konfirmasjonsgaven. Det er jo helt sykt. Min egen erfaring, ved å trene på Elixia i Oslo, er at det er ENORM OG VESENTLIG forskjell på grad av kosmetiske operasjoner og generelt utseendefokus på vestkant versus østkant. På vestkanten ser jeg en ganske stor mengde kvinner som ikke bare har silikon, men også restylane/arr etter fettsuging og så videre. De har også brukt ganske mye penger ellers på utseende(falske øyevipper/extensions i hår) og bruker mye mer sminke. Men, de faker det ofte på en "naturlig" måte, det er ikke "supermye" silikon, det er mer at de ønsker et litt mer naturlig resultat, at ikke andre skal se det er falskt. Men jeg ser jo arrene og stripsene når de først av seg. Jeg er blitt så lei av disse opererte dokkene og mannfolka som bare speiler seg at jeg nå trener på Elixia på østkanten, hvor omtrent ingen har silikon/restylane/fake dill og dall. Så: Om man med pen mener "perfeksjonert med kirurgi og spesifikt kosthold" så ja, da vil jeg tro det er høyere frekvens på vestkanten. Når man ser tilogmed ungene blir tatt med på trenden er det vel ingen tvil om at de voksne også gjør det. 5
Gjest celebi Skrevet 22. januar 2013 #18 Skrevet 22. januar 2013 Forskjellene jeg legger merke til er at det er færre ikke-vestlige innvandrere og flere dyre klær å se på vestkanten (pelskåper og designervesker). Vil ikke påstå at folk er penere av den grunn. Det er heller ikke så dyrt å bo på Frogner som ryktene vil ha det til. Det er massevis av små utleieleiligheter der, og jeg kjenner mange som bor der og lever bare på studielån. De vakreste menneskene jeg vet om kommer forresten ikke fra Oslo-området i det hele tatt. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 22. januar 2013 #19 Skrevet 22. januar 2013 Så: Om man med pen mener "perfeksjonert med kirurgi og spesifikt kosthold" så ja, da vil jeg tro det er høyere frekvens på vestkanten. Når man ser tilogmed ungene blir tatt med på trenden er det vel ingen tvil om at de voksne også gjør det. Du er bare misunnelig siden du bor på østkanten. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #20 Skrevet 22. januar 2013 Syns generelt oslo kryr av pene jenter jeg da. så jeg/oss som føler seg litt mindre pene blir liksom litt ekstra mindre pene med alle disse rundt. (og nei, prøver ikke høres bitter ut) Anonym poster: e63e4151e3f84ad3c24fc4863e56b221 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå