blåfugl1 Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Hei! Jeg er en veldig fersk veggis, og skal på storshopping i morra i Sverige, så jeg får fylt opp skapene litt, så jeg har til min nye livsstil og kosthold. Jeg spiser fortsatt meieriprodukter (ikke egg) for en rolig overgang. Jeg orker ikke gå inn å planlegge hvert måltid nå etter en oppskrift, så derfor hadde det vært supert om noen som vet litt mer om dette kunne fortelle meg hvilke varer som er lurt å ha i skapet, som kan kombineres med vegetar retter! Grønsaker så klart, litt soya produkter og da er jeg egentlig blank. Håper jeg får raskt svar, siden jeg drar i morgen!
momo Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Kan desverre ikke svare deg. Men jeg vil gjerne følge med. Jeg er ikke vegetarianer selv, men ønsker å spise mye mindre kjøtt. Og skal til Sverige om noen uker.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 quorn-produkter kanskje? Tror det er billigere i sverige. (http://www.quorn.no/Hjem/) Venninna mi pleier å hamstre store poser med tørka erter, bønner, linser osv. Ikke at det er såå dyrt i norge. Anonym poster: c9679b6a5cec6a271f35ff39dcbaea75
blåfugl1 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2013 quorn-produkter kanskje? Tror det er billigere i sverige. (http://www.quorn.no/Hjem/) Venninna mi pleier å hamstre store poser med tørka erter, bønner, linser osv. Ikke at det er såå dyrt i norge. Anonym poster: c9679b6a5cec6a271f35ff39dcbaea75 Takk! Det skal jeg se etter!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Hvis du vil ha noen ferdigprodukter i fryseren anbefaler jeg noe fra Anamma. Dette er svenske produkter som er ganske dyre i Norge. Anonym poster: 3528df5eee2e7b3d2ba39688f3c72ddb
Taste of Slow Skrevet 22. januar 2013 #6 Skrevet 22. januar 2013 Hei, alt av vegetarprodukter som finnes i frysedisken er mye billigere i Sverige enn i Norge. De har farse ("kjøttdeig"), burgere, quorn-fileter - så du har litt å velge i. Jeg bruker lite av den type produkter, men jeg kjøper noen ganger falaffel der så jeg har litt i fryseren de gangene jeg ikke orker å lage så mye mat. Linser og bønner er ikke så mye billigere der enn i Norge - jeg handler heller både tørka linser/bønner/kikerter og ferske grønnsaker på grønnsaksbutikker i oslo. Ellers er tacoprodukter litt billigere der hvis du spiser mye wraps med forskjellig fyll. Min erfaring er at det er kun de frosne vegetarvarene det er mye å spare på ved å handle i sverige - men jeg er ikke noe orakel på priser
Gjest Badabing Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 (endret) De ferdigproduktene er dessverre ikke særlig gode, men ved å kjøpe de billig der, finner du jo ut hva av det du liker. Quorn er godt, men det er mulignes egg i det? Falafelen er grei, og jeg liker basilikapuckar, men kjæresten min synes de er pyton. Selv handler jeg mest på innvandrerbutikk. Soyaprotein, diverse typer bønner, kikerter og linser, hakkede tomater på boks og kryddere. Har jeg dette i skapet, kan jeg alltid lage noe godt til middag. Stort sett er det bare snus som blir med fra Sverige. Endret 22. januar 2013 av Badabing
blåfugl1 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2013 De ferdigproduktene er dessverre ikke særlig gode, men ved å kjøpe de billig der, finner du jo ut hva av det du liker. Quorn er godt, men det er mulignes egg i det? Falafelen er grei, og jeg liker basilikapuckar, men kjæresten min synes de er pyton. Selv handler jeg mest på innvandrerbutikk. Soyaprotein, diverse typer bønner, kikerter og linser, hakkede tomater på boks og kryddere. Har jeg dette i skapet, kan jeg alltid lage noe godt til middag. Stort sett er det bare snus som blir med fra Sverige. hm! egg ja.. får finne ut av det! Masse takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå