Gå til innhold

Ei venninne er sammen med en mann som er forlovet og har barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens forloveden ikke vet noen ting. Jeg setter meg ofte litt for mye inn i andres situasjoner og vet veldig godt at jeg ikke har noe med det. Men jeg føler meg ganske innblandet når venninnen min deler alt av detaljer. Jeg kjenner verken mannen eller forloveden, vet ikke en gang hvordan de ser ut, men har veldig lyst til å tipse forloveden hans. Jeg blir nok ikke å gjøre det, men kjenner jeg blir så intenst sint på venninna mi, og det har hun fått høre.

Når hun snakker om han, er det som om de er kjærester. Forloveden reiser visst mye, som gir muligheter for overnatting veldig kurant. Midt oppi dette er det et barn i bildet. Venninna mi sier at mannen og forloveden ikke har det bra sammen, at de krangler og ellers et kjærlighets løst forhold. Jeg syns ikke det er en grunn for å være utro, mannen burde skaffe seg baller og fortelle henne at han ikke har det bra i forholdet og ønsker å ende det!

Ville jeg ha lagt meg for mye borti det om jeg sa ifra til forloveden? Eller burde jeg bare skrinlegge hele opplegget og la ting gå sin gang? Når jeg skriver si ifra, så mener jeg å bare nevne at han har noen andre, men ikke nevner navn.

Anonym poster: 6f90e558ba1483e16629cf5394a19aaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk hvis du var i forlovedens sine sko,ville du ha vist det.De aller fleste ville vist om det,en så vondt det er å få en slik beskjed.

Anonym poster: 04a6b79ea07a2d5ae9f126d79acc0183

Skrevet

Tenk hvis du var i forlovedens sine sko,ville du ha vist det.De aller fleste ville vist om det,en så vondt det er å få en slik beskjed.

Anonym poster: 04a6b79ea07a2d5ae9f126d79acc0183

Ja det er slik jeg og tenker... Er selv forlovet, og det med en mann som er mye hjemmefra. Er litt splittet og, for venninna mi stoler på at det holdes for meg selv.

Skrevet

Jeg kan nesten garantere deg at det kommer for en dag at det var en venninne av elskerinnen som sladret, og med mindre hun forteller det rundt til flere en deg, så legger hun kjapt sammen to og to. Jeg skjønner følelsen du har siden jeg har en venninne selv, som alltid skal ha gifte menn.

Min løsning ble til slutt å si klart ifra om at jeg ikke syns det var noe særlig okay, og hvis hun hadde tenkt til å fortsette med det, så fikk hun la vær å fortelle meg om det.

jeg personlig hadde satt pris på å få høre det hvis min forlovede hadde vært utro, men du vet aldri hvordan denne damen kan reagere på det.

Anonym poster: 51d76d4eb7f5a52035328efd7cb6a240

Skrevet

Jeg kan nesten garantere deg at det kommer for en dag at det var en venninne av elskerinnen som sladret, og med mindre hun forteller det rundt til flere en deg, så legger hun kjapt sammen to og to. Jeg skjønner følelsen du har siden jeg har en venninne selv, som alltid skal ha gifte menn.

Min løsning ble til slutt å si klart ifra om at jeg ikke syns det var noe særlig okay, og hvis hun hadde tenkt til å fortsette med det, så fikk hun la vær å fortelle meg om det.

jeg personlig hadde satt pris på å få høre det hvis min forlovede hadde vært utro, men du vet aldri hvordan denne damen kan reagere på det.

Anonym poster: 51d76d4eb7f5a52035328efd7cb6a240

Ja, har sagt ifra at jeg ikke ønsker å høre noe mer om det. Føler jeg svikter litt, om jeg ikke sier noe, det samme omvendt. Jeg blir nok ikke å ta en rask beslutning på det ihvertfall. Hadde tenkt å si ifra til venninna mi at jeg ''outer'' dem, orker ikke å gå bak ryggen på noen på den måten. Sannheten kommer frem for en dag..

Skrevet

Er det noe å tenke på da? Fortell det til henne!!

Jeg ville vist det, og det tror jeg mange flere også ville...

At det er venninnen din som er innblandet her, spiller ingen rolle. Jeg hadde fortalt det så fort som mulig, t.o.m gitt noen konkrete tips om neste møte el

Skrevet

Nei, jeg begriper ikke tankegangen din. Enten så bryter du av kontakten med venninnen din, eller så forteller du henne at du ikke orker å høre på problemene hennes. Jeg får inntrykk av at du egentlig ikke liker henne, men later som.

Skrevet

Har vært i samme situasjon som deg og jeg tok kontakt med damen hans. Klarte ikke å sitte på den informasjonen. Jeg synes du bør gi beskjed, gjerne anonymt.

Anonym poster: f992d946c6d595692b4942953291985a

Skrevet

Problemstillingen er jo ikke reel engang da Ts skriver at hun vet ingenting om verken mannen eller damen, så det så..

Jeg ville gitt blanke f.. i andres personlige forhold, men da også må venninna varsles om at du er absolutt ikke interessert i dette temaet da din moral er imot det. ( Som Ts har også gjort).

Skrevet

Problemstillingen er jo ikke reel engang da Ts skriver at hun vet ingenting om verken mannen eller damen, så det så..

Jeg ville gitt blanke f.. i andres personlige forhold, men da også må venninna varsles om at du er absolutt ikke interessert i dette temaet da din moral er imot det. ( Som Ts har også gjort).

Man finner lett ut hvem det er om man undersøker litt.

Jeg kjente verken typen eller damen, aldri sett de heller, men var ikke noe problem å få sagt ifra.

Anonym poster: f992d946c6d595692b4942953291985a

Skrevet

Du kan si til venninnen din hva du mener. Du kan bryte vennskapet hvis du vil. Der stopper det.

Du skal ikke blande deg inn i livet til denne mannen og hans forlovede. Du kjenner dem ikke, og du aner ikke hvordan ting er der i gården.

Anonym poster: 11221230c3fdf09c0f2bd1e34b74d676

Skrevet (endret)

Dere er vel neppe veldig gode venninner siden du tenker på å sladre på henne - når du ikke engang kjenner paret som er forlovet.

Når det er sagt - for en PILL RÅTTEN MANN.

Jeg hadde helt klart villet vite om noe sånt om jeg var samboeren her. Men jeg hadde aldri klart å "sladre" på en venninne sånn. Ingen er perfekte, og noen ganger gjør man dumme ting. Men venner støtter hverandre. Jeg vet i hvert fall at mine venninner ikke ville dømt meg på den måten der - jeg kunne fortalt dem at JEG var utro med en kjæreste uten at de ville fortelle det videre (heller ikke om de kjente kjæresten min). Alvorlig talt! Og i denne saken er det faktisk mannen som er forpliktet overfor en annen.

Og videre - du kjenner ikke de involverte. Hvorfor bry seg sånn om en dame du ikke kjenner? Send heller penger til de fattige barna i Afrika om du absolutt skal gjøre en "god" gjerning.

Endret av Ferny
Skrevet

Jeg ville ikke blandet med opp i en slik situasjon. :riste:

Kunne ikke falle meg inn å sladre på noen uansett hvor feil jeg synes de oppfører seg.

Skrevet

Det er ikke snakk om å sladre på noen. Velger jeg å fortelle, varsler jeg venninnen min først. Men blir nok aller mest sannsynlig å ikke gjøre noe med saken, da jeg egentlig ikke har noe med deres forhold eller personene å gjøre. Har sagt ifra til venninna mi at dette liker jeg ikke, og at hun faktisk kan ende opp å bli såret til slutt. At jeg ikke vil ta del i dette og at hun må finne noen andre å prate med. Vi er ikke så nære, så det at hun kom til meg å fortalte det til finner jeg litt merkelig.

Men, jeg syns selv det ville vært tullete å fortelle en ukjent person om at mannen er utro. Selv om jeg selv hadde foretrukket å få vite det. Tusen takk for flotte svar! Dere har vært til stor hjelp :)

TS

Skrevet

Idé: Du tipser forloveden hans som om du er en anonym venn av HAN, som har "observert han i het omgang med (sett inn navnet til venninna di)" , syns det er råttent, men vil være anonym fordi du egentlig burde være lojal mot han. Slik vil ikke mistanken ledes tilbake til deg.

Det er viktig at hun får venninna di sitt navn så han ikke får til å snakke seg bort.

Skrevet

Du kan si til venninnen din hva du mener. Du kan bryte vennskapet hvis du vil. Der stopper det.

Du skal ikke blande deg inn i livet til denne mannen og hans forlovede. Du kjenner dem ikke, og du aner ikke hvordan ting er der i gården.

Anonym poster: 11221230c3fdf09c0f2bd1e34b74d676

Enig.
Skrevet

Hadde dette vært min mann/samboer, ville jeg visst det! Uansett hvem det kom fra. Stakkars jente som sitter hjemme med barnet mens mannen er på jobbtur og 'koser seg'.

Makan! Kjente jeg ble sint:( Skulle ønske folk hadde hjerte til å opplyse om sånt. Tenk på stakkars partneren hans.

Skrevet

Vi er alltid sånn at vi ikke skal bry oss om andre fordi "det har vi ikke noe med", hvis noen blir mobbet,har vi ikke noe med det, hvis noen blir utestengt, har vi ikke noe med det,hvis noen blir bedratt,har vi ikke noe med det.

Jeg skjønner veldig godt at det kan være galt, men det kan også være galt å overse det.

"Du skal ikke tåle så inderlig vel,den uretten som ikke rammer deg selv"

Og tenk da, de er forlovet! er det ikke bedre at ho vet det FØR ho blir gift?

Jeg hadde først og fremst kuttet ut den kjerringen av ei venninne du har, for du skal ikke se bort i fra at ho prøver seg på din mann og engang. Det at ho sier at de krangler, DET har HO ikke noe med!

Det at folk i forhold krangler gir deg ikke retten til å knulle de! Dessuten, sier alle menn at de krangler. Hva så? ingen grunn til å bedra noen for det

Anonym poster: 92007f8bbc823fad483551cf60a118bf

Skrevet

Dessuten, sier alle menn at de krangler. Hva så? ingen grunn til å bedra noen for det

Anonym poster: 92007f8bbc823fad483551cf60a118bf

Ikke alle menn er utro.

Gjest LineaAlba
Skrevet

Hvis du føler for å gripe inn, kan du ikke heller konfrontere mannen? Så får han en mulighet til å ordne opp selv. Kanskje han heller velger å bryte med venninna di. Jeg regner med det er det du ønsker for henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...