Gå til innhold

Etterlysning: Hvor kan jeg finne en kjole som denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må dessverre være anonym, for det hender kjæresten min snuser rundt her inne...

Jeg har funnet en kjole hos jjshouse.com som jeg svært gjerne vil gifte meg i. Dvs. jeg tar ikke sjansen på å bestille akkurat denne kjolen. Må bare innrømme at jeg er svært skeptisk til kvaliteten. Men jeg har leitet landet rundt etter en slik kjole, uten å finne den. Jeg har prøvd mange blondekjoler, men problemet er gjerne at skjørtet er for stort/for A-linjet. Jeg er dessuten svært begeistret for den type overdel som er på kjolen på bildet, litt sånn plissé-effekt. Men på alle blondekjoler jeg har prøvd, har det vært blonder på overdelen også.

Så dere observante vordende bruder der ute: vet dere om noen brudesalonger som kan ha noe som ligner mest mulig på denne:

Jeg vet ikke om det er en idé å få noen til å sy en lignende kjole til meg. Forestiller meg at det er svært dyrt..? Noen som har erfaringer med dette?

Anonym poster: 6e7a3872ecd94f83be9e0f0dbeb3d05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilde..?

Anonym poster: a5d70938a1d67782b9e626f32a2c5fd2

• Liker 1
Skrevet

TS her. Det falt visst ut...kommer snart.

Skrevet

[attachment=29656:kjole rygg.png]

post-37809-0-34856200-1358797854_thumb.p

Håper det funker nå...

post-37809-0-96290400-1358797830_thumb.p

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Aha en sleek blondekjole med empire liv er jo det vi skal lete etter. :)

Jeg var veldig opptatt av en sleek fra Pronovias, den er lekker, riktignok med fjær.

dietrich_a1.jpg

Men dette er jo i en helt annen prisklasse.

Skrevet

Smashing, kiara_pusen! Prisen er en ganske annen, ja ;)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Smashing, kiara_pusen! Prisen er en ganske annen, ja ;)

Det får man bare leve med, men er det noe slikt du ser for deg?

Ganske sikker på at de aller fleste har slike smale brudekjoler - utfordringen blir ikke å finne, men å velge ut en. :)

Skrevet

Det får man bare leve med, men er det noe slikt du ser for deg?

Ganske sikker på at de aller fleste har slike smale brudekjoler - utfordringen blir ikke å finne, men å velge ut en. :)

Ja, det er ikke så langt unna. Det er viktig at kjolen er lett, uten lag på lag av blonder og tyll. Jeg skal gifte meg på sydligere breddegrader i 30 graders varme, så jeg orker ikke ha på meg noe altfor voldsomt. I alle salongene jeg har vært, har de bare hatt massive kjoler med altfor mange lag med stoff.

Men det var denne prisen da... Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 10.000,- og det er kanskje det som gjør at det stokker seg. Den lekkerbiskenen du viste meg, koster jo minst det dobbelte.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, det er ikke så langt unna. Det er viktig at kjolen er lett, uten lag på lag av blonder og tyll. Jeg skal gifte meg på sydligere breddegrader i 30 graders varme, så jeg orker ikke ha på meg noe altfor voldsomt. I alle salongene jeg har vært, har de bare hatt massive kjoler med altfor mange lag med stoff.

Men det var denne prisen da... Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 10.000,- og det er kanskje det som gjør at det stokker seg. Den lekkerbiskenen du viste meg, koster jo minst det dobbelte.

Neida, den koster ca 14 eller noe slikt.

Men da hadde jeg mye heller sett meg ut en smal chiffon kjole. Har du sett Pusla sin i brudekjoletråden?

Den er lekker!

Skrevet

Ja, den er flott! :) Jeg kikket på chiffonkjoler i begynnelsen, men så har jeg gått ned mye i vekt og blitt tynn og smekker (sa hun i all beskjedenhet...hehe), og da er det litt ekstra stas med en kroppsnær kjole. Men chiffon er flott, og svært behagelig å ha på seg. Jeg elsker det litt bølgende, flytende uttrykket :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, den er flott! :) Jeg kikket på chiffonkjoler i begynnelsen, men så har jeg gått ned mye i vekt og blitt tynn og smekker (sa hun i all beskjedenhet...hehe), og da er det litt ekstra stas med en kroppsnær kjole. Men chiffon er flott, og svært behagelig å ha på seg. Jeg elsker det litt bølgende, flytende uttrykket :)

Da hadde jeg ikke nølt med å ta meg en kroppsnær sexy sak av en kjole. :)

Jeg to riktignok den sieren litt på forskudd selv. :fnise:

Hva med silke da?

tumblr_mctpgqAajy1rvmly7o1_500.jpg

• Liker 1
Skrevet

Lekker den også :) Men så var det disse blondene jeg gjerne ville ha, da... Kanskje jeg bare må ta sjansen å bestille den kjolen jeg har sett på nettet. Men tviler sterkt på at jeg blir fornøyd, og da er det jo penger rett ut av vinduet.

Skrevet

Hvorfor tror du ikke at du blir fornøyd hvis du bestiller kjolen derifra?

Anonym poster: ba9448861b4e56fa67fa90013949752a

Gjest kiara_pusen
Skrevet

MIn kusine bestilte sin ballkjole derfra - det er den eneste erfaringen jeg har direket, jeg er som deg lite lysten på noe av dårlig kvalitet.

Den er ikke perfekt eller i 4000,- kroners klassen, men den er fin og den har detaljer som jeg ikke ventet meg som feks innebygget bh og forr. Og den kostet knapt en tusenlapp. Når det er så "billig" er det jo bare å ta en sjangs, se om det er bra nok for deg som brud. :)

Skrevet

Hvorfor tror du ikke at du blir fornøyd hvis du bestiller kjolen derifra?

Anonym poster: ba9448861b4e56fa67fa90013949752a

Når jeg har sett bilder av "kinakjoler" med lignende brystparti som på den jeg ønsker meg, så har det vært ganske tydelig at det har vært hastverksarbeid. Leggene er slurvete gjort, rett og slett, og det ser ikke bra ut. Men på andre typer kjoler med mye perler og pynt, har det sett helt fint ut. Så det spørs nok veldig på typen kjole. Så jeg er ikke generelt sett negativ til å kjøpe kjoler på nettet, men akkurat på den kjolen jeg har lyst på, blir det så veldig tydelig hvis det er slurvete sømarbeid på frontpartiet. Og det er jo det som er mest i fokus, på en måte. Hadde det vært tilsvarende utfordring med slepet, eller ryggen, hadde jeg ikke nølt i det hele tatt, men "løpt og kjøpt" ;)

Skrevet

MIn kusine bestilte sin ballkjole derfra - det er den eneste erfaringen jeg har direket, jeg er som deg lite lysten på noe av dårlig kvalitet.

Den er ikke perfekt eller i 4000,- kroners klassen, men den er fin og den har detaljer som jeg ikke ventet meg som feks innebygget bh og forr. Og den kostet knapt en tusenlapp. Når det er så "billig" er det jo bare å ta en sjangs, se om det er bra nok for deg som brud. :)

Godt å høre! Kanskje jeg bare skal hive meg ut i det? Blir det for ille, får jeg selge den for en svært billig penge ;)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg ville heller lett lenger, betalt litt mer for en kjole som jeg får sett og prøvd :)

Selvfølgelig, om den ikke finnes i butikk så har du jo ikke så mye valg. Men selv er jeg veldig skeptisk til hele "kinakjole" greiene, de er latterlig billige.

Og selv stiller jeg meg etiske spørsmål ved det også, men det våger jeg nesten ikke å si, for jeg vet det er så mange som har kjøpt kjoler derfra :)

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Og selv stiller jeg meg etiske spørsmål ved det også, men det våger jeg nesten ikke å si, for jeg vet det er så mange som har kjøpt kjoler derfra :)

Den setningen der tror jeg veldig mange flere burde bite seg merke i! Inkludert meg selv mtp brudepikekjoler etc.

Jeg lurer veldig på hva slags arbeidsforhold som kan forsvare slike priser.

Skrevet

Jeg leste litt på det amerikanske bryllupsforumet Weddingbee, og der er det mange som har vært fornøyde med kjolene sine fra http://www.jasminesbridalshop.com

Koster litt mer enn andre "kinakjole-sider", men der kan man oppgradere til dyrere materialer og mer erfarne syersker..

De har en blogg også, helt nederst på siden, der man kan se kjoler de har laget. Og så er det mange som har lagt ut bilder av kjoler de har fått derfra, på forumet altså.

Kanskje det kunne vært noe? (Ignorerer samvittigheten som stikker litt når jeg leser det om arbeidsforhold i kommentarene over..)

Anonym poster: a595107b2d343c3525ae64f74cddb7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...