Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg har to barn,med det som betegnes som en psykopat. Han eller barna kjenner ikke hverandre. Vi rømte fra han en sommer dag i 2010. Å etter det har ferden vært lang og krevende. Vært mye frykt,draps trusler (han var å lette etter meg ) endte med besøks forbud og har enda volds alarm. Har fått mye hjelp for å komme tilbake til livet.( profesjonell hjelp) barna var små når vi dro. 6 månder og 1,5 år. Eldste trengte proff hjelp ho også etter den turbulente tiden. Jeg må nå få saken opp i retten for å få alene foreldreansvarer,men gruer meg. Frykt for å møte han i retten at han kan følge etter meg hjem uten at jeg vet det eller at han har noen andre til å følge etter. Redd han skal få muligheten til å skade meg eller barna igjen. Er redd han skal få samvær med barna,di skal få vite om han og hvorfor jeg har valgt å ikke la dem være med han når di blir større og forstår. Noen som har erfaring i forhold til dette ? Foreldreansvar og ha barn med en som betegnes som psykopat ? Råd tas i mot
Gjest Regine Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Hvorfor må du ta saken til retten? Jeg skjønner behovet for å ha foreldreansvaret alene, men tror risikoen v sak er såpass stor, at jeg ville ventet i det lengste. Da mener jeg risiko for deg, ut fra det du skriver om hvordan du har hatt det, men og risiko for at retten faktisk gir far samvær og heller ikke gir deg foreldreansvaret alene. Selv om det helt sikkert oppleves urettferdig, så tror jeg at jeg ville att saken ligge. Retten er alltid et uforutsigbart sted, og det er mange barn som er dømt til samvær m en voldelig far. Jeg hadde ikke tatt sjansen!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Skal ikke retten dømme for barnas beste da ? Å barnas beste er å holdes unna han. Han er dømt for masse forskjellig di siste 2,5 årene. Og masse før den tiden også. Knivstikking,voldtekt,vinnings kriminalitet,svindel ja lista er uendelig lang. BV har vært på min side hele veien. Og vært der igjennom alt. Så dem vet jo hvordan ting har vært osv.
Gjest Regine Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Joda, retten skal dømme til barnets beste, men det betyr ikke at den gjør det. Bv har lite å si i sånne saker og at han er dømt for andre ting betyr ikke at han ikke kan være en omsorgsfull far....... Regner m at du har advokat? I såfall vil vedk kunne veilede deg om dette, og om hvor nødvendig det er m foreldreansvaret alene og risikoen du tar om du velger å gå til sak.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Det er jo akkurat det han ikke er,en omsorgs full far . Hadde han nå vært det hadde saken stilt seg helt annerledes. Men i forhold til foreldre ansvaret , jeg får jo ikke opprettet bank konto eller pass til barna blandt annet. Min eldste datter skal under PPT tjenesten og da må begge foreldre skrive under siden delt ansvar og det går jo ikke. Ikke vet jeg hvor i landet han bor,( han er overalt og ingen sted hele tiden) stadig på rømmen fra politiet . Kan jo ikke akkurat bare sende ut papirene i håp om at det er han som får dem akkurat,så andre kan sitte å lese sensitiv info om min datter.
Gjest Regine Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Du trenger å snakke m advokat, en som har barnefordelingssaker/familiesaker som spesialfelt. Da vil du få bedre info om hva du kan/ikje kan. Barnet får dessuten gå til ppt selv om far ikke samtykker, reglene er endret nettopp for at sånne som din eks, ikke skal kunne forpurre sånt. Pass vil du og få, men det kan ta litt lenger tid. Bankkt oppretter du i ditt navn, da risikerer du aldri at overformynderiet skulle gripe inn, eller at barna anses å ha formue. Som du skjønner, så lar det meste seg gjøre, også m felles foreldreansvar. Men altså, kontakt advokat, jo før, jo heller.
HvittHus Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde ikke tatt denne saken til retten var det meg, da det helt sikkert vil eskalere konflikten. Slik reglene er idag trenger du ikke foreldreansvaret alene for å få pass ol. Skulle du allikevel fortsette saken, ville jeg ha alliert meg med krisesenteret i din kommune. Hvis du bor der noen dager etter rettsaken, er det mindre sjanse for at han vil kunne oppspore din adresse. Det burde også være mulig å få satt retten på et annet sted enn der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå