AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Har sett en jente nå i ca. 1 mnd. Vi er ikke offisielt sammen, men har snakket om at vi er eksklusive. Ingen av oss har vært med noen andre i denne tiden. Vi møtes et par ganger i uka og vi overnatter hos en av oss 2-3 ganger i uka. Så man kan vel si at vi var på vei mot et forhold. Uansett, her om dagen sa hun at hun fikk besøk av en venn hun har kjent i mange år. Hun fortalte også at han skulle bo hos henne mens han var i byen. Jeg spurte "hvor", fordi hun har en ganske liten hybel. Da sa hun at han sov i samme seng som henne og det var visstnok helt vanlig. Jeg sa dette var fullstendig uakseptabelt og respektløst. Det er en viss forskjell på å være singel og det å "date" noen. Hun sa ingenting skjedde mellom de to og at jeg overreagerte kraftig. Jeg prøvde å forklare henne hvorfor jeg reagerte og hvorfor jeg synes det er fullstendig uakseptabelt. Hun skjønte at jeg var sint, men mente hun ikke hadde gjort noe galt. Uansett, endte med at jeg ba henne reise til helvete. Dette er 2 dager siden. Hun har ringt masse og sendt en haug med meldinger, men jeg har ikke svart ennå. Er rasende og må roe meg litt ned før jeg snakker med henne. Spørsmålet mitt er ikke om jeg overreagerte, men om jeg bare skal dumpe henne? Jeg synes det burde være unødvendig av meg å forklare henne hvorfor dette er uakseptabelt. Hvis hun var rett for meg, ville hun skjønt det. Uten at jeg måtte fortelle henne det. Anonym poster: 4e80a990c9e7f0dddfa3d6408cc96184 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 "Hvis hun var rett for meg ville hun skjønt det" er i samme gate som "hvis personen har den og den følelsen for meg så blir vedkommende automatisk tankeleser." Dine grenser er ikke nødvendigvis hennes grenser, og hun kan ikke gjette seg til hva som foregår i hodet ditt og hva du forventer hvis du ikke har gjort det eksplisitt. Du kan si til henne at du ikke vil at det skal skje igjen fordi det er over dine grenser for hva du er komfortabel med. Dersom hun fortsatt bryter det, DA har du grunn til å reagere. Før den tid gir du henne kjeft for å ikke ha samme grenser som deg selv (et annet menneske vil aldri overlappe fullstendig, uansett hvor mye vedkommende elsker deg eller passer med deg) og for å ikke kunne forutsi dine tanker, behov og følelser. Anonym poster: 50f96f4bdd69694247b91dfaff2f6e21 26
eva-80 Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Jeg synes du overreagerer og viser mersom eiesyke dessverre. Jeg synes om du reagerer slik allerede så ville jeg revurdert hele datingen med deg. Jeg forstår at du er skuffet, men du burde heller utvise tillitt til henne ved å si at du stoler på henne og hennes dømmekraft og minne henne på at hun betyr mye for deg. En kompis av meg ble husløs bare noen uker etter at jeg og kjæresten ble sammen. Jeg tilbød denne kompisen til å bo hos meg til han finner nytt sted. Fortalte dette til kjæresten og han tok det med knusende ro. Denne kompisen bodde hos meg i 5 mnd og aldri rørte vi ved hverandre og forholdet med kjæresten blomstret og vi er fremdeles sammen , lenge etter at kompisen flyttet. Så ta det med ro gutt og ikke være så paranoid. Hun vil ha deg, men denne kan fort snu om du skal være så sutrete og kontrollerende 13
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Jeg synes du overreagerer og viser mersom eiesyke dessverre. Jeg synes om du reagerer slik allerede så ville jeg revurdert hele datingen med deg. Jeg forstår at du er skuffet, men du burde heller utvise tillitt til henne ved å si at du stoler på henne og hennes dømmekraft og minne henne på at hun betyr mye for deg. En kompis av meg ble husløs bare noen uker etter at jeg og kjæresten ble sammen. Jeg tilbød denne kompisen til å bo hos meg til han finner nytt sted. Fortalte dette til kjæresten og han tok det med knusende ro. Denne kompisen bodde hos meg i 5 mnd og aldri rørte vi ved hverandre og forholdet med kjæresten blomstret og vi er fremdeles sammen , lenge etter at kompisen flyttet. Så ta det med ro gutt og ikke være så paranoid. Hun vil ha deg, men denne kan fort snu om du skal være så sutrete og kontrollerende Ts her Har ingenting med hvorvidt jeg stoler på henne eller ikke. Jeg tror ingenting skjedde mens han overnattet. Det er det faktum at hun var såpass nær og intim med en annen mann som får meg til å reagere. I mine øyne er det helt uakseptabelt og direkte respektløst. Vi er ikke offisielt i et forhold, men på god vei til å bli offisiell. Det er en forskjell på å være singel og være med noen. Dersom hun ikke forstår det, er vi nok for forskjellige. Hun ville aldri ha godtatt at jeg sov i samme seng med en venninne. Anonym poster: 9cfb84766fdb9b7c9b7603babeccbf4e 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Jeg har flere kompiser jeg kan sove i samme seng som, uten at det blir berøring. Ikke at vi pleier å sove sammen, men det har vært tilfeller der vi har vårt på reise eller annen overnatting som har gjort det nødvendig. Jeg har også opplevd kompiser som begynner å tafse, og det er IKKE ok. Enten er man den type gutt som har venninner man kan sove med, eller så er man den type gutt som må "prøve seg" hvis man ligger i samme seng som en dame. Hvis man er sistnevnte, er det selvsagt vanskelig å forstår at det finnes mange av førstnevnte der ute også. Anonym poster: 19b2fae2c2a8d09236983de8f79ef336 5
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Helt ærlig? Jeg tror dere begge har det bedre med noen som er lik dere selv på dette området.
Gjest hug Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Vær takknemlig for hvor ærlig hun er som faktisk sa det rett ut, hadde hun hatt noe å skjule ville hun nok holdt på spenningen og holdt kjeft til deg:-)
Olive Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Jeg sa dette var fullstendig uakseptabelt og respektløst. Anonym poster: 4e80a990c9e7f0dddfa3d6408cc96184 Jeg syns det er mer uakseptabelt og respektløst at du mener du har rett til å diktere noen på hva de kan og ikke kan gjøre. Spesielt etter bare 1 måned! 20
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Jeg skjønner deg faktisk ts. For deg handler det ikke om utroskap,men om å respektere hverandres grenser. Og hvis man ikke har samme grenser, funker man ikke nødvendigvis sammen. Det at ho totalt ignorerte alt du sa og bare gjorde som ho følte for, er litt rart,men dere er jo egentlig ikke ordentlig sammen enda. Enten så er man sammen,eller så er man ikke det. Dere har avtalt å ikke flørte med andre,og det har ho heller ikke gjort. Syns det er litt tidlig i forholdet at du kan sette de grensen. En ting slår meg,og det har de fleste tatt opp,men; "hvis ho var den rette hadde ho skjønt det", tror jeg ikke noe på. Ingen er "rett" for deg,noen passer man bra med ,andre ikke. Med noen passer man i utgangspunktet dårlig med,men det går ann å forhandle. Syns det er tåpelig med alle de parene som ikke gidder å komme til en midtpunkt. "hvorfor skal jeg gi avkall på å sove sammen med en venn pga deg?"- typen, og sånn høres den dama ut, det funker aldri. Anonym poster: 223c9e3758b37d68ec123264b84a0d04 1
eva-80 Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Ts her Har ingenting med hvorvidt jeg stoler på henne eller ikke. Jeg tror ingenting skjedde mens han overnattet. Det er det faktum at hun var såpass nær og intim med en annen mann som får meg til å reagere. I mine øyne er det helt uakseptabelt og direkte respektløst. Vi er ikke offisielt i et forhold, men på god vei til å bli offisiell. Det er en forskjell på å være singel og være med noen. Dersom hun ikke forstår det, er vi nok for forskjellige. Hun ville aldri ha godtatt at jeg sov i samme seng med en venninne. Anonym poster: 9cfb84766fdb9b7c9b7603babeccbf4e Dette vet du selvsagt ikke etter bare en mnd... Jeg synes det er smålig av deg å reagere så kraftig. Det må da gå an å si at dette likte du ikke og hvorfor istedenfor slik opprør.. Kan ikke tenke meg at du er over få og tjue år .. Skal du styre sånn allerede etter 1 mnd med bare dating ,så hva blir den neste ? Bestemme hvem hun kan snakke med ? 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 (endret) ts Godt at noen er enig med meg. Dette handler ikke om utroskap, men hvor stor forskjell det er på oss mtp det å sette grenser og hva som er akseptabelt. Hun mente dette var helt normalt. Jeg mener det er fullstendig uakseptabelt hvis man er med en annen. Det tyder på at vi har svært forskjellige verdier. Kan overhodet ikke se noen god grunn til at hun skulle sove i samme seng som han. Det finnes hotell. Han har andre venner her i byen. Hun har også (dog en liten) sofa. Anonym poster: 9cfb84766fdb9b7c9b7603babeccbf4e Slettet sitert innhold fjernet. Tekola, mod. Endret 21. januar 2013 av Tekola 5
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Jeg skjønner deg faktisk ts. For deg handler det ikke om utroskap,men om å respektere hverandres grenser. Og hvis man ikke har samme grenser, funker man ikke nødvendigvis sammen. Det at ho totalt ignorerte alt du sa og bare gjorde som ho følte for, er litt rart,men dere er jo egentlig ikke ordentlig sammen enda. Enten så er man sammen,eller så er man ikke det. Dere har avtalt å ikke flørte med andre,og det har ho heller ikke gjort. Syns det er litt tidlig i forholdet at du kan sette de grensen. En ting slår meg,og det har de fleste tatt opp,men; "hvis ho var den rette hadde ho skjønt det", tror jeg ikke noe på. Ingen er "rett" for deg,noen passer man bra med ,andre ikke. Med noen passer man i utgangspunktet dårlig med,men det går ann å forhandle. Syns det er tåpelig med alle de parene som ikke gidder å komme til en midtpunkt. "hvorfor skal jeg gi avkall på å sove sammen med en venn pga deg?"- typen, og sånn høres den dama ut, det funker aldri. Anonym poster: 223c9e3758b37d68ec123264b84a0d04 Hun visste ikke dette, før han eksploderte for at hun hadde tråkket over en grense han ikke engang hadde fortalt henne om.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Du har lagt til grunn premisser hun ikke har vært inneforstått med - og du er nok den som går over en grense her. Jeg kan forstå du blir sjalu, og at du ikke har noen god følelse om det - med tanke på at du nok hadde følt ganske mye av å ligge ved siden av henne slik. Men kameraten er ikke deg - og hun har faktisk ikke gjort noe som helst av flørtende eller seksuell art. Hadde det vært tilfelle hadde hun ikke gjort så mange forsøk på å få kontakt med deg igjen. Å be noen dra til helvete i en sånn situasjon sier ganske mye om deg, så om dette er den du er - og du ikke har interesse av å endre deg må du faktisk si klart ifra. Det er eiesykt, og kontrollerende å behandle folk på den måten. Helt greit om dere hadde vært i et forhold og hadde lagt klare regler til grunn om hvor dere følte grenser gikk - men du har ikke gitt henne en eneste sjanse til å forstå hva du mener i slike situasjoner. Anonym poster: a1d6b95ea8d480a8aa3428bec8ac9fe9 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 Gjentar denne: Kan overhodet ikke se noen god grunn til at hun skulle sove i samme seng som han. Det finnes hotell. Han har andre venner her i byen. Hun har også (dog en liten) sofa. Anonym poster: 9cfb84766fdb9b7c9b7603babeccbf4e 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 Jeg skjønner deg faktisk ts. For deg handler det ikke om utroskap,men om å respektere hverandres grenser. Hvordan skal denne jenta gjette seg frem til at dette var TS sine grenser? Er hun synsk? Kanskje hun har en krystallkule? TS har nå sagt i fra hvor grensen går, men det er ikke noe du kan vite fra før av. Og hvis man ikke har samme grenser, funker man ikke nødvendigvis sammen. Det at ho totalt ignorerte alt du sa og bare gjorde som ho følte for, er litt rart,men dere er jo egentlig ikke ordentlig sammen enda. Hvem ignorerte hva? Hun har ikke ignorert noe som helst. Enten så er man sammen,eller så er man ikke det. Dere har avtalt å ikke flørte med andre,og det har ho heller ikke gjort. Syns det er litt tidlig i forholdet at du kan sette de grensen. En ting slår meg,og det har de fleste tatt opp,men; "hvis ho var den rette hadde ho skjønt det", tror jeg ikke noe på. Ingen er "rett" for deg,noen passer man bra med ,andre ikke. Med noen passer man i utgangspunktet dårlig med,men det går ann å forhandle. Enig. Det er ingen som blir tankelesere selv om de er den rette Syns det er tåpelig med alle de parene som ikke gidder å komme til en midtpunkt. "hvorfor skal jeg gi avkall på å sove sammen med en venn pga deg?"- typen, og sånn høres den dama ut, det funker aldri. For noen funker det, og for andre ikke. Sånn er det. Det funker ikke for alle, men for noen. Anonym poster: 223c9e3758b37d68ec123264b84a0d04 Men til TS: Dump henne! Hun fortjener så mye bedre enn deg. Anonym poster: 69ee8cf0295fdaa08363bf3b05f8a1e4 11
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #16 Skrevet 21. januar 2013 Gjentar denne: Kan overhodet ikke se noen god grunn til at hun skulle sove i samme seng som han. Det finnes hotell. Han har andre venner her i byen. Hun har også (dog en liten) sofa. Anonym poster: 9cfb84766fdb9b7c9b7603babeccbf4e Hoteller er dyrt, andre venner hadde kanskje ikke plass eller var hjemme, og sofaer er ofte vonde å ligge på. Hvorfor skulle hun innrette seg etter dine grenser som hun ikke engang visste om?
Tropic Skrevet 21. januar 2013 #17 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Hun har gått over streken, det er jeg enig i, men skaden er dessverre allerede skjedd og hun tenkte og mente nok ikke at hun gjorde noe galt på tidspunktet. Å si til henne at noe slikt er totalt uaktuelt virker litt eiersyk, ville heller formulert det slik at du ikke synes det er greit når dere er eksklusive og at det krysser en grense for deg over hva som er galt og rett. Videre er alle forhold og grenser i et forhold forskjellig, dermed kan ikke du forvente at hun skal kunne gjette seg til alle dine grenser. Dette er noe dere burde ha diskutert. Jeg syns du skal være så moden å ta kontakt med henne så dere får snakket ut om dette. Kanskje ender det med at du ikke ønsker å være med henne mer, men da bør du heller avslutte det på en voksen måte etter du har snakket med henne. Kanskje blir dere også enige og finner sammen igjen. Lykke til, håper ting ordner seg på en eller annen måte for deg! Retter: skrivefeil Endret 21. januar 2013 av Tropic 3
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #18 Skrevet 21. januar 2013 Hun har gått over streken, det er jeg enig i, men skaden er dessverre allerede skjedd og hun tenkte og mente nok ikke at hun gjorde noe galt på tidspunktet. Å si til henne at noe slikt er totalt uaktuelt virker litt eiersyk, ville heller formulert det slik at du ikke synes det er greit når dere er eksklusive og at det krysser en grense for deg over hva som er galt og rett. Videre er alle forhold og grenser i et forhold forskjellig, dermed kan ikke du forvente at hun skal kunne gjette seg til alle dine grenser. Dette er noe dere burde ha diskutert. Jeg syns du skal være så moden å ta kontakt med henne så dere får snakket ut om dette. Kanskje ender det med at du ikke ønsker å være med henne mer, men da bør du heller avslutte det på en voksen måte etter dere har snakket med henne. Kanskje blir dere også enige og finner sammen igjen. Lykke til, håper ting ordner seg på en eller annen måte for deg! Eventuelt at hun ikke vil ha han.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #19 Skrevet 21. januar 2013 Hoteller er dyrt, andre venner hadde kanskje ikke plass eller var hjemme, og sofaer er ofte vonde å ligge på. Hvorfor skulle hun innrette seg etter dine grenser som hun ikke engang visste om? Jeg er faktisk overrasket over at flere her inne forsvarer henne og synes det er helt greit å sove i samme seng med en guttevenn, når man i bunn og grunn er sammen med noen. Hotell er ikke så dyrt. Jeg vet at han kunne ha overnattet hos andre. Sofaer er ikke optimalt, men det er i mine øyne ikke normalt å sove i samme seng med en av motsatt kjønn når man ikke er "singel". Hun burde ha spurt meg først eller i det minste spurt hva jeg mente om det. Å anta at det er helt greit, synes jeg er helt sykt. Anonym poster: 9cfb84766fdb9b7c9b7603babeccbf4e 6
Tropic Skrevet 21. januar 2013 #20 Skrevet 21. januar 2013 Eventuelt at hun ikke vil ha han. Selvsagt mulig, men siden hun har ringt og sendt sms som en gal virker det jo som hun vil ha han fremdeles.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå