Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda... Jeg er da en student som har brukt halve formuen min på hårprodukter... Hårprodukter fra "dyre" merker (TIGI, KMS, Joico+++), og siden jeg ikke er gammel nok har jeg ikke bestilt på nettet (er 17, fyller heldigvis 18 ganske snart), men kjøpt i frisørsalong. Dere kan vell tenke dere at dette har blitt veldig dyrt...

Men var på besøk hos svigermor i helgen og i dusjen hadde hun Dove intensive repair(?) sjampo og balsam, og herregud for en god og mild duft som var på både sjampoen og balsamen! Og i tillegg ble håret mitt helt fantastisk etter dusj! Jeg har krøller og ganske slitt hår, men krøllene mine ble ikke krusete, de ble glatte og fine og håret ble... Ja, veldig flott. Typen min la til og med merke til hvor flott håret mitt ble. Jeg er i sjokk, trodde aldri slike produkter kunne gjøre håret så fint! :P

Så var det da... Hvor kjøper jeg Dove? Jeg har aldri sett på sjampoene og balsamene i dagligvarebutikken, så vet ikke om de har det der. Skal på butikken i morgen, men her jeg bor er det både Rema 1000, Bunnpris og Coop OBS, og det er langt å gå til butikken + mellom butikkene, så skulle gjerne visst hvor jeg finner denne sjampoen og balsamen. :) Noen som vet? Er så glad for at jeg endelig har funnet sjampo og balsam som ikke koster skjorta. :D

Anonym poster: 750d1e9276004fbedffdd172055da20f

• Hjerte 1
Skrevet

Det er mest sannsynlig silikonen som gjør det mykt og glatt. Butikkshampoer og balsam finnes ikke pleiende. Og silikonen gjør det vanskelig for pleiende stoffer å trenge inn i håret. Men hvis du synes det funker og det gir deg det resultatet du vil ha. Så kjør på.

Dove har jeg sett i de fleste dagligvarebutikker. Men hvorfor spør du ikke svigermor hvor hun har kjøpt det?

Anonym poster: 6dff636b42bb0cd3c7b3b27cd1e03db1

Skrevet

Har helt glemt å spørre henne, men skal ta en telefon til henne senere og spørre om jeg ikke får svar her! :) Takk for svar:)

Anonym poster: 5582592bc1b7a56eb70e9ecf55b66c55

Skrevet

Det er mest sannsynlig silikonen som gjør det mykt og glatt. Butikkshampoer og balsam finnes ikke pleiende. Og silikonen gjør det vanskelig for pleiende stoffer å trenge inn i håret. Men hvis du synes det funker og det gir deg det resultatet du vil ha. Så kjør på.

Dove har jeg sett i de fleste dagligvarebutikker. Men hvorfor spør du ikke svigermor hvor hun har kjøpt det?

Det er silikoner i frisørsjampo også, er faktisk vanskelig å finne en uten.

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke hvilket av de butikkene som selger den sjampoen.

Men har noe annet å komme med! :P Jeg kan ikke si det med sikkerhet, men det høres mistenkelig ut som det er silikon i Dove-sjampoen. Vær forsiktig, spesielt om du skal farge det senere. Med et silikonlag uten på hårstråene blir det vanskelig for fargen å trenge inn i håret - som det må for at det skal sitte.

Her er det en liste over silikonstoffer, og det står litt om fordeler og ulemper der også, om du vil sjekke ut da: http://makeupandbeauty.com/why-use-a-silicone-free-shampoo/

Anyways, ingen vits i å være så nazi på dette. Noen frisørsjampoer er ikke nødvendigvis så bra de heller, altfor sterke for mitt hår.

Skrevet

Men ikke så mye som i butikkshampoo. De bruker jo veldig mye silikon i butikkshampoo som fyllstoff fordi det er billigere.

Skrevet

Hva med "alle andre" som ikke bruker frisørsjampo, da? Min mor har det flotteste håret jeg noen sinne har sett, og hun bruker DEFINE. Likevel ser hun fantastisk ut på håret. Samme gjelder mange av mine venner som ikke prioriterer håret og bare bruker billig sjampoer - de ser jo kjempe bra ut og har ikke problemer med slitt hår eller problemer ved farging av håret.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er forskjell på silikoner. Har du ikke funnet noen uten kan du åpenbart ikke lete særlig godt.

Anonym poster: 5f88d79a127ae3f51754630b01960ffe

Skrevet

Ettersom Coop Obs har et mye bedre utvalg enn de to andre butikkene, ville jeg gått dit og lett etter shampooen der :)

Anonym poster: 8efaf0d6d43bb316bf6710902f5f2f57

Skrevet

Innbiller meg at jeg har sett de på europris.

Skrevet

Jeg klør i hodebunnen selv om jeg skyller og skyller. Den er rett og slett for sterkt parfymert eller noe. Jeg tåler den ikke...

Ikke håndsåpene eller kremene heller.

Dove der døden for min hud.

:(

Skrevet

Jeg klør i hodebunnen selv om jeg skyller og skyller. Den er rett og slett for sterkt parfymert eller noe. Jeg tåler den ikke...

Ikke håndsåpene eller kremene heller.

Dove der døden for min hud.

:(

Sånn er mange frisørshampooer for meg også... og apotek, og butikkshampooer. Skal ikke være lett, vet du

• Liker 1
Skrevet

Har ikke konkret svar siden jeg ikke bruker den selv, men Coop OBS har jo stort utvalg så tror det e større sannsynlighet for å finne den der enn på Bunnpris :)

Gjest Amber Rose
Skrevet

Kan ikke tenke meg at de lukter godt? Ikke hvis de lukter sånn som håndsåpen hvertfall :kvalm:

Jaja, det er sikkert smak og behag.

Skrevet

Hva med "alle andre" som ikke bruker frisørsjampo, da? Min mor har det flotteste håret jeg noen sinne har sett, og hun bruker DEFINE. Likevel ser hun fantastisk ut på håret. Samme gjelder mange av mine venner som ikke prioriterer håret og bare bruker billig sjampoer - de ser jo kjempe bra ut og har ikke problemer med slitt hår eller problemer ved farging av håret.

Enig. Jeg er nærmere 50 enn 40 og har langt tykt hår og bare fått ros fra menigmann og frisører. Aldri hatt noe problemer med spesielt det ene eller andre med håret, og har aldri kjøpt annet enn hårprodukter i dagligvare.

Anonym poster: df75e99b01c34ae06284b4ce563c861b

Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om man får tak i Dove i dagligvarebutikker i Norge lenger, tror ikke det.

Får moren min til å kjøpe med fra Sverige når hun er der.

Er veldig glad i Dove selv og er periode bruker av det, håret blir så lett og fint :)

Bruker også Matrix biolage fuktighets shampo, balsam og kur, gir veldig lik effekt som Dove, bare tips dersom du ikke får tak i Dove.

Matrix biolage får du i de fleste nettbutikker for kosmetikk.

Skrevet

Sånn er mange frisørshampooer for meg også... og apotek, og butikkshampooer. Skal ikke være lett, vet du

Det har du helt rett i. Eneste jeg tåler av de i vanlig butikk er denne;

Ellers kjøper jeg frisørsjampoopå Smart Club

233553930645896808_0Vf0cgOS_c.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...