Gå til innhold

Hvorfor svart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker de fleste kvinner svart kjole eller antrekk til fest? Hva bruker du mest svart eller fargerikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mørkt hår, bruker derfor nesten aldri noe svart lenger. Går for farger, og helst lilla, litt rosa, hvit,blå grønn.. til nød brun, helst ikke grå..

Skrevet

Den lille svarte - klassisk og sexy

Anonym poster: 2607cfdcb2c67856ec70426ce94a0a27

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er et utrolig mye bedre utvalg av festklær i svart! Det finnes mange kjoler/topper/skjørt jeg kunne kjøpt i en annen farge enn svart hvis det var i en fin farge, men jeg gidder ikke kjøpe en rød eller blå kjole som jeg ikke syns er fin.. Føler at svart også er litt mer stilig, noe fargerikt kan fort bli litt for "casual" eller harry :)

Anonym poster: cf0fe6559ede697cb21cc78e5a8cf393

Skrevet

Jeg bruker mest svart generelt fordi jeg vil gjemme meg vekk. Med farger synes jeg bedre og det liker jeg ikke. Så da blir det svart! Eller grått.

Hvorfor andre bruker svart kan jeg ikke svare på.

Skrevet

Svart er vel så populært fordi det kan brukes til alt. Selv har jeg gått over til "den lille mørkeblå" siden svart ser grusomt ut mot huden min.

Anonym poster: 6fbc87aef9579ccaefe9e47ccd011fc9

Skrevet

Si det. Jeg bruker veldig lite svart selv, synes ikke jeg kler det. At svart er en slags universell farge er jeg egentlig veldig uenig i. Det er MANGE som ikke kler svart.

Anonym poster: 63f5b3106014a709e43d5271bb0ec2a2

• Liker 1
Skrevet

Det blir veldig mye sort fordi det hører til stilen min. Mulig det ikke passer helt til hudtonen min, men det får så være. Det er så mye enklere å få sort til å se pent ut. Når det er sagt, jeg har lyst til å bruke lysere farger også, men det er som sagt vanskeligere.

Skrevet

Fordi jeg ofte finner det mest flatterende. Dessuten liker jeg ikke for mye oppmerksomhet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har en litt "mørkere" stil, så da blir det naturlig nok en del svart også til fest, men jeg har en drøss kjoler i de fleste andre farger også.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Sorte drakter og et par sorte kjoler er standard i klesskapet.

Passer alltid. Draktene dresses opp eller ned vha. valgt bluse/skjorte, strømper, sko og smykker.

Sorte kjoler pyntes også opp og ned vha smykker, strømper og sko, kanskje et skjerf fra et bedre fransk hus og kanskje et belte.

En møte-kjole og en sort kjole til selskap.

Samt tomatrød coctailkjole.

Den sorte kjolen er stort sett aldri feil og er et trygt valg til de aller feste selskap.

Edit: Både drakter og kjoler i andre farger enn sort utgjør nok majoriteten i skapet.

Eneste unntaket er gjeldene for blyantskjørt. Der er majoriteten sorte, men blazerene har farver.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg bruker mye svart fordi det er enkelt å kombinere og det er også enkelt å sprite opp et svart antrekk. Dessuten synes jeg det er en sexy farge som kler de fleste (avhengig av plagg og kombinasjon, men det skal egentlig godt gjøres å bomme med den lille sorte, f.eks.).

Når det er sagt så har jeg bare tre festkjoler i sort, og et skater-skinnskjørt. Synes absolutt ikke at jeg kler meg kjedelig til fest selv om kjolen er svart.

Skrevet

Jeg føler ofte at den "lille sorte", fort kan bli den "lille kjedelige", det trygge alternative som det går på dusinet av, samtidig er det en farge som gjør det enkelt å kombinere i forhold til andre farger, det er enkelt å pynte opp eller tone ned alt etter hva slags stil du er ute etter.

Selv har jeg litt ymse i skapet, jeg er generelt ikke redd for å bruke litt farger men et par sorte alternativer er et must å ha i skapet

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg er ganske lyshudet med grønne øyne, så jeg kler ikke sort særlig godt. Bruker mye lilla/rosatoner og grønnfarger. Har noen "lille sorte" i grått, hehe.

Synes sort ser veldig hardt ut på veldig mange.

Har sorte kåper, men duser dem alltid ned med et skjerf.

Skrevet

Det er flere grunner til at jeg gjør det. Det er veldig enkelt, det tar seg nesten alltid godt ut, jeg liker ikke å gå i sterke farger, da jeg ikke liker å gjøre sånn alt for mye av meg, jeg hater å shoppe, og sort er greit til gjenbruk ooog jeg er veldig lys i hår, øyne og hud, så jeg synes fort jeg ser litt for "yndig" ut i lyse farger.

Skrevet

Jeg bruker mye svart, men også veldig mye med farger. Liker å variere. :)

Skrevet

Jeg bruker mye svart, men også veldig mye med farger. Liker å variere. :)

Forøvrig er jeg ganske mørk i huden, med mørkt hår og blå øyne, så jeg kler de fleste farger.

Skrevet

Jeg bruker mye svart, og ellers mest mørke farger (rødt, flaskegrønt, olivengrønn, marineblått og grått). Føler meg glorete i sterke farger, og lyse farger kler meg ikke.

Svart er enkelt å gjennomføre, men det er også noe mystisk og vakkert over det. Kan gjøres både søtt og dominerende, og blir aldri skrikende. Synes helsvart med blanding av stoffer og teksturer, med fine smykker eller annet som spriter opp er gull. Og det blir aldri feil med en sort kjole og rød leppestift!

Og for å slenge inn noen andres ord:

“Black is modest and arrogant at the same time. Black is lazy and easy - but mysterious. But above all black says this: "I don’t bother you - don’t bother me".”

― Yohji Yamamoto

Skrevet

sort er klassisk , dt er det jeg kan komme på... :)

Anonym poster: a9da97ffc9c8a1eff44577bdadb9319e

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle svar! Jeg er veldig glad for at noen av dere faktisk bruker farger.

Til de av dere som sverger til svart, så må jeg si at jeg forstår dere veldig godt, jeg har også vært i en slik periode, men når jeg først tørte å prøve meg litt frem åpnet det seg en helt ny verden. På bakgrunn av dette ønsker jeg å dele mine personlige meninger rundt dette.

For det første så passer faktisk ikke sort til alle, selv om vi ser på det som en "universal" farge er det lett å bli borte i den. Om du prøver en sort kjole og sammenligner den med en farge som faktisk kler deg og fargene dine, vil du se store forskjeller. Mange snakker om "Den lille sorte" og at den skal være classy og sexy, men "den lille sorte" trenger faktisk ikke å være sort. Hva er vel ikke mer sexy enn en kvinne som tørr å by litt på seg selv, som ikke gjør som alle andre og skiller seg litt ut i mengden? Det er jo også mange som tenker at det er det mest flatterende å velge, noe som ikke helt stemmer i mange situasjoner. Jeg tenker at passform og kroppsfasong har alt å si her, disse to må passe sammen og da kan man tillate seg å ære litt vågal med fargene:)

Bare se på Emma stone. Er dere ikke enig i at antrekkene med farge gjør så mye mer for henne, enn de sorte?

Ps: Ha en fargerik helg!;)

post-66514-0-10256900-1359219514_thumb.j

post-66514-0-92143900-1359219523_thumb.j

Endret av Personal Stylist
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...