AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Greia er at jeg har tynt, mykt, flatt og glatt nordisk hår i utgangspunktet. Det har en fin naturlig askeblond farge. Problemet er at for å style det, for at det skal se noen lunde ok ut til ansiktsformen min, og for å få volum må jeg ty til ting som ikke ser ut til å være bra over lengre tid. Jeg må vaske det hver dag for at det ikke skal bli fett i hodebunnen (JA, jeg har prøvd å avvenne dette, men det går bare ikke.). Jeg snakker om varmluftsbørste, volum/glattetang, krølltang, tuppering, hårspray, tørrsjampo osv. Resultatet? Håret mitt knekker av før det når en viss lengde! Og blir tørt, porøst og uregjerlig. Jeg er så lei av dette, samme greia skjer hver gang! Så må jeg til frisøren og klippe meg kort igjen. Jeg drikker ellers masse vann og spiser ekstremt sunt og tar i tillegg kosttilskudd, så det er ikke DET det skal stå på. Kurer håret 2 ganger i uken og bruker balsam i tuppene. Hjelper ikke. Sist jeg klippet meg tenkte jeg at NÅ lå alt til rette for at jeg kunne spare - håret var da sunt og ikke skadet. Nå er jeg så desperat at jeg planlegger extensions. Men sist jeg hadde det (keratin/limfester), så så det egentlig ikke så bra ut siden jeg har så tynt hår, dvs. festene vistes lett. Ikke minst ble det for flokete. Jeg kunne bare gå 2-3 mnd før jeg måtte fjerne de. Dette var dog for 7 år siden! Har extensions blitt bedre i dag? Vil de holde lengre, vil det være verdt det tror dere? Anonym poster: b3672d0032e83f27c667a03de1055135
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Prøv clip on-extensions, det skader ikke like mye på håret, og du kan feste dem hvor du vil. Det er ikke extensionet sin feil at festene syntes gjennom håret ditt, det var fordi du har tynt hår. Pass godt på håret ditt, ikke dull med det for mye og bruk extensions når du føler for det! Det har jeg gjort et par år nå, og snart kan jeg endelig slutte med løshåret! Wihu Men man må være tålmodig, selv om det er utrolig kjedelig. Anonym poster: 73ba73309f9e42b9fcab57d84d208844 1
Professor Orm Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Ikke for å ødelegge noe her, men du vet at håret bare kan bli så og så langt? Du må ha i bakhodet at du kan ha kort vekstsyklus. Jeg har ikke sett håret ditt, så jeg kan jo ikke si noe. Men hvis du har spart og spart mange ganger og aldri hatt langt hår, er det faktisk en mulighet. Ellers må du finne en annen måte å style håret ditt på, jeg er helt sikker på at du kan se fin ut uten å gjøre alle de tingene du nevnte der. Det var veldig i overkant synes jeg. Og så må du bruke masse varmebeskyttelse. Lykke til i alle fall, håper håret ditt blir langt eller at du finner noen fine extensions slik som du vil
Longgone Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Extentions sliter veldig på håret! Jeg hadde også gidd opp at håret mitt kom til å vokse, men plutselig en dag var det kjempelangt. Har ikke noe særlig tips til deg da jeg ikke pleide mitt noe særlig, var så lei av det at jeg bare satte det opp i strikk men en venninne fortalte at hun hadde brukt en av de shampoene som får håret til å vokse - det hadde visst funket for henne!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Ikke for å ødelegge noe her, men du vet at håret bare kan bli så og så langt? Du må ha i bakhodet at du kan ha kort vekstsyklus. Jeg har ikke sett håret ditt, så jeg kan jo ikke si noe. Men hvis du har spart og spart mange ganger og aldri hatt langt hår, er det faktisk en mulighet. Ellers må du finne en annen måte å style håret ditt på, jeg er helt sikker på at du kan se fin ut uten å gjøre alle de tingene du nevnte der. Det var veldig i overkant synes jeg. Og så må du bruke masse varmebeskyttelse. Lykke til i alle fall, håper håret ditt blir langt eller at du finner noen fine extensions slik som du vil Vel, jeg bruker ikke alle remediene på en gang, da... Jeg bruker faktisk varmebeskyttelse også, heat glide fra Redken nå for tiden. Jeg hadde langt hår i barndommen og fra 14-23-års alder, så tror jeg kan få det lengre? Anonym poster: b3672d0032e83f27c667a03de1055135
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Føler med deg....har akkurat sånt hår selv. Spart i 3 år nå og det rekker meg bare såvidt til skuldrene. Stusser det selv fordi det er så tynt og lett å klippe. Har sluttet å føne det så mye, bruker kur innimellom. Frisørsjampo hjelper ikke. Spiser ikke veldig sunt, men mistenker at det har lite å si for hårkvaliteten uansett. Jeg farger det endel, men mest i hårrøttene for jeg vet det sliter på tuppene. Tror det hadde hjulpet om jeg ikke hadde satt det opp i klemme bak til hverdags. Fordi håret vris jo og brettes i denne. Men gidder ikke ta full styling om morgen og da må jeg jo sette det opp. Misunner alle som har tjukt hår...bruker også clip ons til fest, men mistenker at de sliter litt da jeg må tuppere håret litt innerst for at de skal sitte.
Professor Orm Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Vel, jeg bruker ikke alle remediene på en gang, da... Jeg bruker faktisk varmebeskyttelse også, heat glide fra Redken nå for tiden. Jeg hadde langt hår i barndommen og fra 14-23-års alder, så tror jeg kan få det lengre? Anonym poster: b3672d0032e83f27c667a03de1055135 Da kan du sannsynligvis få langt hår nå også. Redken Anti Snap, det er good shit. Prøv den
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Har akkurat samme hår som deg, og itillegg har jeg aldri hatt langt hår før. Jeg har gitt opp kur, og frisør shampoo. Bruker bare vanlig shampoo og balsam fra butikken, og har heller ikke vasket håret så ofte som ellers siden jeg har bodd hjemme i hjembygda nå i snart 2 år. Har fått hår nesten til rompa, blitt kjempe langt. Bruker håret mest i strikk, og lar det egentlig være, har aldri hatt så sundt og bra hår før nu! Som noen over her sier, la være å dulle så mye med håret Anonym poster: a4d4036b569afa085747f220198acbb0
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Lengre hår vil jo ikke akkurat gjøre situasjonen med flatt og fett hår noe bedre... Anonym poster: 387715ada8f375f2c1e7980ceac63f00
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Du må rett og slett velge, slitt hår eller langt hår. Anonym poster: 674af75b1bd7a8a387fe0594b4bdd3d3
Gjest Naria Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 Tynt langt hår er uansett ikke særlig pent. Finn deg en fin halvlang frisyre som gjør det beste ut av hårtype og ansiktsform.
Vikci Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Du burde kanskje bruke en renseshampoo slik at du slipper og vaske håret så ofte, og kombinere det mer marrocan oil som gir mye fuktighet og pleie til slitte tupper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå