Gå til innhold

Silikon over eller under muskel ?

Anbefalte innlegg

Gjest Puppmania
Skrevet

Hei ! jeg har aldri postet et innlegg her og er ikke sikker på om dette burde være på seksualitet eller helse.. så forsøker her først :icon_lol:

Jeg har vært til konsultasjon på klinikken i Strømstad. Skal ta silikon om en måneds tid og tenker mye på dette med over og under brystmuskel greiene.

Jeg er 170cm og veier 51,7kg (Ja jeg veier veldig lite, men har vært hos ernæringsfysiologer og målt alt som er i kroppen og de var fornøyd med alle resultatene). Bruker i dag bh str. 65B.

Jeg er ikke ute etter store pupper, bare få en størrelse jeg føler meg komfortabel med. Legen sa at jeg kunne legge inn 250ml i venstre og 275ml i høyre (fordi den var mindre en venstre) er det noen som har erfaring med dette? hvordan det er i lengden å ha forskjellig str på protesene ? Protesene er forresten runde. jeg kunne ikke ha dråpeform. men husker ikke hvorfor :vetikke:

Også lurer jeg på en ting til !! Jeg fikk beskjed om å legge under muskelen fordi jeg ikke hadde nok fett på brystet til at protesene vil bli "usynlig" om jeg legger over. Hvordan kjennes protesene ut under brystmuskelen ? Kommer de til å bli gode å myke å ta på ? kommer de til å blende godt inn med kroppen sånn at det ikke ser ut som jeg har to håndballer under huden ? (ikke det at de blir i nærheten av så store.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ! jeg har aldri postet et innlegg her og er ikke sikker på om dette burde være på seksualitet eller helse.. så forsøker her først :icon_lol:

Jeg har vært til konsultasjon på klinikken i Strømstad. Skal ta silikon om en måneds tid og tenker mye på dette med over og under brystmuskel greiene.

Jeg er 170cm og veier 51,7kg (Ja jeg veier veldig lite, men har vært hos ernæringsfysiologer og målt alt som er i kroppen og de var fornøyd med alle resultatene). Bruker i dag bh str. 65B.

Jeg er ikke ute etter store pupper, bare få en størrelse jeg føler meg komfortabel med. Legen sa at jeg kunne legge inn 250ml i venstre og 275ml i høyre (fordi den var mindre en venstre) er det noen som har erfaring med dette? hvordan det er i lengden å ha forskjellig str på protesene ? Protesene er forresten runde. jeg kunne ikke ha dråpeform. men husker ikke hvorfor :vetikke:

Også lurer jeg på en ting til !! Jeg fikk beskjed om å legge under muskelen fordi jeg ikke hadde nok fett på brystet til at protesene vil bli "usynlig" om jeg legger over. Hvordan kjennes protesene ut under brystmuskelen ? Kommer de til å bli gode å myke å ta på ? kommer de til å blende godt inn med kroppen sånn at det ikke ser ut som jeg har to håndballer under huden ? (ikke det at de blir i nærheten av så store.)

Du er tynnere enn meg (jeg er 169 og veier 54 kg) og bør absolutt få lagt under muskel. Hvis ikke så vil protesekanten synes- og det vil du neppe. Det er også større fare for rippling.

Proteser lagt under muskel blir som regel veldig pent, jeg er iallefall fornøyd.

Ta en titt innom CeeCees hemmelige verden her på kg, der samles alle vi "puppejentene" - her får du svar på det meste :)

Skrevet

Hvordan er det med foran eller bak muskel i forhold til heng senere, etter 5-10 år?

Anonym poster: a3c40b97668c08a0e4fa8f35c2ed0b4a

Skrevet

Hvordan er det med foran eller bak muskel i forhold til heng senere, etter 5-10 år?

Anonym poster: a3c40b97668c08a0e4fa8f35c2ed0b4a

Bedre resultat ved hengende bryst

Mange kirurger anser at plassering foran brystmuskelen er den mest egnede metoden for pasienter med et visst heng i brystene. Dette argumentet forklares med at brystmuskelen også kan begynne å henge litt med tiden. Om man i så fall plasserer brystimplantatene bak muskelen er det en risiko for de havner for høyt i forhold til den naturlige posisjonen til brystvevet. Dette kan resultere i et unaturlig utseende der brystvevet oppleves å henge fra den fastere overdelen av implantatet.

Ulemper ved å plassere brystimplantatene foran muskelen

Ulempene ved å plassere brystimplantatene foran brystmuskelen består ifølge enkelte kirurger bl.a. i at brystene får et dårligere støtte av kroppen noe som kan lede til at de begynner å henge på et tidligere stadium enn ved plassering bak muskelen. Samtidig øker risikoen for at brystimplantatenes ytterkanter blir synlige, spesielt hos pasienter med en lav andel eget brystvev, noe som avhenger av at implantatene befinner seg nærmere overflaten. Det finnes også en sammenheng mellom såkalt traction rippling (mer info under risiko og komplikasjoner ») og plassering foran brystmuskelen.

Skrevet

Heisann. Jeg er 164 cm, og 50 kilo og har lagt 300ml under muskelen. Jeg lå vel ca midt i grenseland, så jeg kunne gjerne velge selv om jeg ville ha over eller under muskelen. Jeg sa at jeg ønsket meg pupper så naturlig så mulig, og vi ble derfor enige om under muskelen. Idag(6 uker siden) ser man virkelig ikke overgangen. Absolutt ikke to håndballer under huden(det er det nok større fare for dersom du tar over muskelen). Mine er selvfølgelig ikke myke enda, men de blir mykere og mykere hver dag, så gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...