Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller jeg vet vel det innerst inne... Jeg og samboer har vært ilag i 8 år. Han sliter veldig med alkohol inntaket sitt og har vært innlagt en gang for å få seg rusfri. Han sprakk etter kort tid, så for noen år siden, husker ikke om det var jeg som sa jeg ikke orket mer eller hva som gjorde til det, så bestemt han seg for å slutte igjen. Og var fast bestemt på at han ALDRI kunne drikke alkohol mer. Han begynte å gå i en gruppe, men etter 6 mnd fant han ut han ville ha muligheten til å drikke og mente at han kunne ha et normalt forhold til akohol. Jada, han skulle bare drikke noen ganger i året....

Vel problemet er at han drikker mye mer enn ett par ganger i året. Og han er ikke interessert i å kutte ut alkoholen... Han kan vere flink å holde seg unna i 2 uker, men da kan han gjerne drikke 2 og 3 og 4 daga i strekk, utenom når han sover. De siste mnd nå¨, har han drukket hver uke. Da blir det 2-3 dager. Han må jo få kose seg, men for min del er det ikke kos å se på at han blir dritafull. Han kan på det meste kjøpe seg 6-8 6 pakninger med øl, men som oftes kjøper han seg 4, går det tomt for fort, ringer han en kompis som kommer med mer...

Jeg går selv i en gruppe og de sier til meg at jeg kanskje må begynne å tenke på meg selv og at dette kan se ut som om det ikke vil "ordne" seg. Men jeg klarer jo ikke å gi han helt opp, men no kjenner jeg at jeg har fått nok...

Han er ikke interessert i å kutte alkoholen helt, og det å skulle bli avholds skremmer han.

Det jeg lurer på er om det andre i samme situasjon, som har gode tips... Jeg har vel også komt til den forklaringen at kanskje eneste mulighet for meg er å flytte ut, men det er ikke så lett det heller... Huff dette ble visst rotete, godt å bare få ned tankene en har også...

Anonym poster: e3e6cc6518d81039a2026dfc66e70b4e

Anonym poster: e3e6cc6518d81039a2026dfc66e70b4e

Anonym poster: 8e57cbd2d7ebcf7d09ef07e306747d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om din samboer er avhengig av alkohol, må han holde seg unna.

En alkoholiker kan ikke drikke bare av og til.

Han er ikke klar da han ikke skjønner dette selv.

Jeg er enig med de som sier at du må begynne å tenke på deg selv.

Livet er for kort. Vi må gjøre det beste ut av det.

Om du ikke er lykkelig må du ta ansvar for deg selv. Din samboer må ta ansvar for sitt eget liv og konsekvensene alkoholen fører til.

Håper at det ordner seg!

Klem

Skrevet

Det er ikke mange som orker å leve i sammen med en alkoholiker.

Vet forsåvidt om ei som gjorde det helt til han daua, men hun er helt klart ett unntak.

Og mannen var visstnok ikke slem og hun klarte da sannsynligvis å ha han under en viss kontroll når det gjaldt økonomi etc. Da kan det jo gå på et vis.

Skrevet

Kjære AB, send meg gjerne en PM om du vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...