Gjest Lina Skrevet 16. mars 2004 #1 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei! Jeg har en peis som var hvit en gang Den er for såvidt det enda, men ser ganske så "gussjen" ut. Har lyst å få den helt hvit igjen. Den er malt med hvit Straks maling. Er det noen som har noen gode råd til vaksing? ...eller MÅ den males på nytt....? Forhåpentligvis ikke! Takker masse for alle gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2004 #2 Del Skrevet 16. mars 2004 Min erfaring: Å vaske peis/mur dersom denne er blitt skikkelig stygg og den er malt med matt maling er tidkrevende, blir lett skjoldete og det er ikke sikkert resultatet blir så bra. Jeg vurderte en skikkelig vask/skuring av peisen min i vinter, men endte opp med å male et strøk med hvitmaling. Enkelt og greit - kjempebra resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. mars 2004 #3 Del Skrevet 16. mars 2004 Vasket peisen først, men det ble ikke bra. Så måtte vi male likevel. Tror nok du må ta malekosten frem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. mars 2004 #4 Del Skrevet 16. mars 2004 Enig med de andre: Mur og peis blir aldri helt rent når man vasker. Det koster ikke mye for et spann med hvitmaling og muren/peisen blir skinnede hvit og nesten som ny. Min erfaring er at rusk og rask henger igjen på muren ved vask, at det blir skjoldete og enkelte ganger henger lo fra kluten igjen på muren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå