Lexica Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 (endret) For det første, jeg mente selvsagt "DIRECTION"! Erfaringer mottas med åpne armer!!! Tips & trix? Jeg har prøvd å lese meg litt frem ( blant annet at Direction er Semi permanent).. Hva vil det si? Jeg har lyst å prøve meg litt frem med fargene, men vil ikke ha noe permanent. Og vil den sølv/hvite fargen "bleke" mørkere striper/ettervekst i lyst hår, eller vil de bli værende i håret? ( ønskelig) Har bladd meg igjennom mange produkter, blant andre Color Bug , men syns resultatene får håret til å se tørrslitt ut.. Endret 21. januar 2013 av Lexica
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Du har lest litt frem men du aner ikke hva semi permanent er.. Det betyr at fargen vaskes ut etterhvert. Anonym poster: 35318e09d4b7e1905a390e55369906fb
Lexica Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2013 Det var det jeg ville frem til.. om det er utvaskbart eller permanent. Når ikke engang ordboka plukker opp "semi" så... Men takk for svar....
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Når de sier at fargen er semi-permanent, så betyr det at den skal vaskes ut etter noen hårvasker, fordi den ikke trenger inn i hårstråene slik en permanent hårfarge gjør. Derimot skal den sitte bedre enn en glansvask, derfor heter den semi-permanent. Mer permanent enn en glansvask, men mindre enn en permanent-permanent. Er det jeg har kommet frem til etter 15 år med hårfarging, iallefall. Men, når dette er sagt, så betyr det ikke nødvendigvis at om det står på pakken at fargen varer i seks til åtte hårvask, så er den helt ute av håret ditt etter disse hårvaskene. Mitt hår har for eksempel en tendens til å holde mye bedre på semi-permanente farger enn permanente. Jeg har ikke prøvd Directions, men jeg har prøvd Manic Panic. Det som gjorde at jeg droppet dette, var alt styret rundt det å holde fargen pen. Eller, fargen var kjempefin den, men, jeg orket som sagt ikke alt behandlingen for å holde den slik. Og ikke virket de forskjellige tipsene for å få håret mitt til å holde på fargene heller. Og håndkler, dusjforheng, dusj, klær, sengetøy og hud ble misfarget. Kjempekledelig med en fin rødlilla farge overalt. Om den sølvhvite fargen bleker farge du allerede har i håret, tviler jeg på, da de lyse fargene krever et lyst utgangspunkt for å komme til sin rett. Jeg vil anbefale deg å gå inn på denne nettsiden www.beeunique.com. Jentene der kan det meste om disse hårfargene, så der kan du få mye hjelp. Anonym poster: d09b1d073ba5d9820439fa2b878f95ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har prøvd på manic panic og directions. Ville styrt unna manic panic, ble aldri fornøyd. Directions derimot likte jeg veldig godt, men vær obs på at den kan bli sittende i lenger enn det som står på pakka, da kanskje spesielt rosa og rødfargene. Har aldri opplevd at directionsfargene har farget av. Jeg lekte meg mye med å blande directions med balsam og lagde pastellfarger istedefor knallfarger, da sitter ikke fargen i like lenge. Du kan også blande dine egne farger med directions, for eksempel blå og rød blir lilla, det er ganske morsomt. Fargen har som AB over her sier ingen blekende effekt. Hvi du vil bruke lyse farger bør du ha veldig bleket hår på forhånd, nesten hvitt. Det er ulempen, siden såpass bleket hår ofte blir ødelagt. Directions i seg selv er ikke særlig skadelig for håret. Hvis du har mørkere hår og ikke vil bleke det burde du gå for mørke og sterke farger om du vil ha et godt resultat. Vil også si directions sitter bedre i bleket hår, fordi det er porøst. Så hvis du vil at det skal kunne forsvinne raskt, så burde du nok ikke ha veldig bleket hår. Et annet tips; lag din egen balsam for å bevare fargen lenger. Kjøp en helt enkel billig balsam og bland ut med fargerestene. Hvis du bruker den når du dusjer så farger du det litt hver gang. Anonym poster: a8af3ff917bb07e0aa899a22f6427b5d
Lexica Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2013 Når de sier at fargen er semi-permanent, så betyr det at den skal vaskes ut etter noen hårvasker, fordi den ikke trenger inn i hårstråene slik en permanent hårfarge gjør. Derimot skal den sitte bedre enn en glansvask, derfor heter den semi-permanent. Mer permanent enn en glansvask, men mindre enn en permanent-permanent. Er det jeg har kommet frem til etter 15 år med hårfarging, iallefall. Men, når dette er sagt, så betyr det ikke nødvendigvis at om det står på pakken at fargen varer i seks til åtte hårvask, så er den helt ute av håret ditt etter disse hårvaskene. Mitt hår har for eksempel en tendens til å holde mye bedre på semi-permanente farger enn permanente. Jeg har ikke prøvd Directions, men jeg har prøvd Manic Panic. Det som gjorde at jeg droppet dette, var alt styret rundt det å holde fargen pen. Eller, fargen var kjempefin den, men, jeg orket som sagt ikke alt behandlingen for å holde den slik. Og ikke virket de forskjellige tipsene for å få håret mitt til å holde på fargene heller. Og håndkler, dusjforheng, dusj, klær, sengetøy og hud ble misfarget. Kjempekledelig med en fin rødlilla farge overalt. Om den sølvhvite fargen bleker farge du allerede har i håret, tviler jeg på, da de lyse fargene krever et lyst utgangspunkt for å komme til sin rett. Jeg vil anbefale deg å gå inn på denne nettsiden www.beeunique.com. Jentene der kan det meste om disse hårfargene, så der kan du få mye hjelp. Anonym poster: d09b1d073ba5d9820439fa2b878f95ba Tusen takk for en god og brukbar forklaring! Da har jeg i hvert fall blitt klokere, og fått svar på det jeg trenger
Lexica Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har prøvd på manic panic og directions. Ville styrt unna manic panic, ble aldri fornøyd. Directions derimot likte jeg veldig godt, men vær obs på at den kan bli sittende i lenger enn det som står på pakka, da kanskje spesielt rosa og rødfargene. Har aldri opplevd at directionsfargene har farget av. Jeg lekte meg mye med å blande directions med balsam og lagde pastellfarger istedefor knallfarger, da sitter ikke fargen i like lenge. Du kan også blande dine egne farger med directions, for eksempel blå og rød blir lilla, det er ganske morsomt. Fargen har som AB over her sier ingen blekende effekt. Hvi du vil bruke lyse farger bør du ha veldig bleket hår på forhånd, nesten hvitt. Det er ulempen, siden såpass bleket hår ofte blir ødelagt. Directions i seg selv er ikke særlig skadelig for håret. Hvis du har mørkere hår og ikke vil bleke det burde du gå for mørke og sterke farger om du vil ha et godt resultat. Vil også si directions sitter bedre i bleket hår, fordi det er porøst. Så hvis du vil at det skal kunne forsvinne raskt, så burde du nok ikke ha veldig bleket hår. Et annet tips; lag din egen balsam for å bevare fargen lenger. Kjøp en helt enkel billig balsam og bland ut med fargerestene. Hvis du bruker den når du dusjer så farger du det litt hver gang. Anonym poster: a8af3ff917bb07e0aa899a22f6427b5d Her var det mange nyttige tips! Ble litt lettet, for jeg har gått til innkjøp av en del farger i fra Direction nå * venter spent på pakke i posten* Det jeg ville prøve var å få en blanding av fine pastell farger i halve håret. Litt Ombre stil som er så poppis for tiden Ca halve håret mitt er bleket over tid ( men lenge siden nå), har ellers stripet ettervekst etterhvert, slik at halve håret er med striper , og lengden er en ekkel gultonet blondfarge med noen innlagte "Mørke" striper. Jeg har time hos frisøren på fredag skjønner dere, å har da tenkt å legge inn litt flere og mørkere striper ( og forhåpentligvis få bort det ekle gule med ny "grunnfarge". Derfor jeg lurte på om stripene kanskje ville falme bort med den "whiteren" . Men det var da enda godt at den ikke gjør. Eneste ulempen blir som du sier da å vedlikeholde fargene, noe jeg er veldig dårlig på Får bare håpe fargene ikke blir for ekle før de er skikkelig utvasket . Vil jo prøve ut forskjellige kombinasjoner
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #8 Skrevet 23. januar 2013 Et tips når det kommer til vedlikehold av de lyse fargene, kan være å gi håret ditt små "bleach-baths". Da lysner du håret nok til fargene, men det sliter ikke så mye som om du hadde totalbleket håret (og hvis jeg sjkjønner deg riktig, så vil du ikke bleke håret mer?) En annen ting du også kan gjøre for å være snill med håret ditt i forbindelse med bleke-badene (aner ikke noe bra norsk ord for dette) er å behandle håret ditt med kokosnøttolje først. Da får du lysnet håret siden blekemidlene trenger igjennom oljen, men hårstråene blir ikke så tørre Anonym poster: d09b1d073ba5d9820439fa2b878f95ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå