Gå til innhold

valpen finner ikke helt roen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en harmonisk og fin engelsk cocker tispe i to uker. Hun er nå ti uker gammel.

Når hun skal sove har vi pleid å legge henne i senga si, men hun slår seg liksom ikke til ro før hun enten har sovnet på brystet eller i sofan.

Skulle gjerne sett at hun gikk til senga si selv eller la seg til å sove på gulvet.

Noen som har tips?

Anonym poster: c72c98e5512440fa06d7800cca621437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valper lærer fort, og hun har lært at det lønner seg å være urolig, for da får hun sove på brystet eller i sofaen...

Anonym poster: 43e6a8f2fbefec44d63ebbaef7701879

Skrevet

Dette er en liten baby som har nettopp flyttet fra moren sin. Hun søker trygghet. Gi henne det og så vil det nok gå seg til.

Skrevet

Har også hatt valper som har holdt på på dette viset, jeg har bare latt det gå. De er såpass små og "alene", men det går seg til etterhvert som de blir større.

Vi har bestandig passet på å ha en fast plass, som oftest et bur, som også blir soveplass på dagen:-)

Skrevet

Det er en baby folkens, behandle den som det.

Skrevet

Valpen vår ville kun sove på/inntil oss den første tiden. Vi lot han få styre dette selv og gav han så mye nærhet han ville ha. Han begynte ikke å sove frivillig på gulvet, i buret eller på teppet sitt før han var 5-6 måneder. Nå er han snart 9 måneder og sover "overalt". Jeg ville bare gitt det litt tid.

Skrevet (endret)

10 uker, en liten baby. Min valp sov inntil meg hver natt det første året, og fra tid til annen fortsatt.

Hun er ny i verden, og ny hos dere. Det er mye på en gang for henne nå. Ikke krev noe av henne enda, hun må bli trygg på dere først, og trygg i sitt nye hjem:)

Endret av Sorbits!
Skrevet

Jeg ville også bare latt det gå, det går sikkert over, hun er jo ikke mer enn ti uker lille snella :)

Skrevet

Når valper flytter i ett nytt hjem og alt er ukjent for den, så søker den selvsagt trygghet hos noen. Og det blir jo deg, som har kjøpt den. Så regn med at de første månedene så vil valpen helst sove sammen med deg i senga, og det må du la den gjøre.

Som alle andre sier her, la det gå til av seg selv. Tilslutt klarer den å sove i sin egen seng. Da har den blitt trygg på hjemmet og folka og alt og føler seg hjemme hvor enn den ligger.

Jeg hadde litt mindre erfaring når jeg fikk min første hund og den første natten la jeg henne på sofaen i stua mens jeg sov i senga mi. Hun pep og pep og ville absolutt ned fra sofaen og inn på soverommet. Jeg forsto ikke at valper trenger å finne tryggheten de første nettene, så etter et par timers fram og tilbake den natten så ga jeg opp og tok henne med til senga. Og sånn ble de neste nettene, altså, at hun fikk sove sammen med meg. Etter hvert som månedene gikk skjedde det oftere at hun la seg i sin egen seng eller i stua :) Nå er hun snart 3 år og ligger egentlig overalt. Sofaen, senga si, hos meg.

Min valp nr. 2 er fortsatt liten og sover med meg hver eneste natt. Hun liker helst å ligge på magen min eller brystet eller så nær ansiktet mitt som mulig. Veldig klengete og kose hund dette. Jeg er bare tålmodig og forståelsesfull. Syns uansett det er kjempekoselig med selskap om natten! :)

Anonym poster: 5202cdf99295826ede23e615d1021ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...