Bertha Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg bor i blokk og har fått tilbud fra et firma på renovering av bad. I dette inngår blant annet å flytte sluk, det vil si at gulvet må pigges opp. Det er alltid en risiko for at slikt arbeid kan gjøre skade på taket hos naboen under, noe som også skjedde for noen få år siden da jeg fikk renovert et annet baderom. Det oppsto da sprekker i taket hos naboen, noe som da ble fikset opp raskt og ekspeditt uten at jeg ble belastet for dette prismessig. Nå har jeg fått tilbud på blant annet flytting av sluk igjen, og nå har de tatt forbehold i tilbudet om at eventuelle skader hos naboen ikke er hensyntatt i prisen. Da stusser jeg jo litt. For det første fordi jeg forrige gang oppfattet dette som leverandørens ansvar å vise aktsomhet. Og dernest, har ikke håndtverkere forsikring mot slike uhell? Noen som vet, eller som har erfaringer her?
Betty2 Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 hvis blokken din er av en gammel stil, så er betongen mellom takene såpass tynt at det vil være umulig å ikke skade taket under. Slike kostnader kan leverandøren selv velge om de vil dekke eller ikke. (var i hvertfall det vi fikk opplyst når vi pusset opp badet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå