AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #41 Skrevet 26. januar 2013 Jeg fikk nettopp denne e-posten av NSB. Bra at NSB nå tar ansvaret sitt. Det er dog relativt humoristisk at de nå setter inn buss for tog. Ruter brukte jo nettopp argumentet om at det ikke var hensiktsmessig å kjøre buss ved siden av toglinjene da de kuttet en rekke busslinjer samme dato som NSB innførte "togrevolusjonen"... Hurra! Årsaken til at man ikke kan sette opp flere avganger og dermed må sette inn busser henger sammen med kapasiteten på jernbanen. Dette er nevnt i et tidligere innlegg, men du overså det tydeligvis. Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #42 Skrevet 26. januar 2013 Jeg har alltid stått trangt på både lokaltog og t-bane og buss i over 15-20 år i rushtiden. Begynner snart å syns at det er vanskelig å ta kollektiv transport uten å være nær andre. Kan aldri forestille meg at dette problemet blir løst... ever! Problemet løser seg når jernbanen bygges ut. Enkelt og greit. Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25
Medlem Skrevet 26. januar 2013 #43 Skrevet 26. januar 2013 Årsaken til at man ikke kan sette opp flere avganger og dermed må sette inn busser henger sammen med kapasiteten på jernbanen. Dette er nevnt i et tidligere innlegg, men du overså det tydeligvis. Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25 Jeg overså det absolutt ikke! Det må da være flere enn meg som reagerer på at Ruter legger ned en rekke ekspressbusslinjer fra distriktene inn til Oslo, med begrunnelse at det ikke er hensiktsmessig å kjøre buss langs togtraseene. Samtidig blir pågangen hos NSB så stor at de ser seg nødt til å sette opp eksressbusser langt togtraseene for å får alle passasjerene frem. Så i stedet for å gjøre mange fornøyd ved å opprettholde ekspressbusstilbudet gjør de "alle" misfornøyde ved å lose passasjerene over på kø-for-buss-for-tog eller sågar kø-for-taxi-for-buss-for-tog... Saken er at Ruter og NSB kunne løst dette på en betydelig smidigere måte.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #44 Skrevet 26. januar 2013 Jeg overså det absolutt ikke! Det må da være flere enn meg som reagerer på at Ruter legger ned en rekke ekspressbusslinjer fra distriktene inn til Oslo, med begrunnelse at det ikke er hensiktsmessig å kjøre buss langs togtraseene. Samtidig blir pågangen hos NSB så stor at de ser seg nødt til å sette opp eksressbusser langt togtraseene for å får alle passasjerene frem. Så i stedet for å gjøre mange fornøyd ved å opprettholde ekspressbusstilbudet gjør de "alle" misfornøyde ved å lose passasjerene over på kø-for-buss-for-tog eller sågar kø-for-taxi-for-buss-for-tog... Saken er at Ruter og NSB kunne løst dette på en betydelig smidigere måte. Får jeg høre? Hvilken trylleformularer har du for å løse kapasitetsproblemene på jernbanen feks? Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25
Medlem Skrevet 26. januar 2013 #45 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Får jeg høre? Hvilken trylleformularer har du for å løse kapasitetsproblemene på jernbanen feks? Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25 Ruter kan jo starte med å sette opp igjen ekspressbussene de fjernet for 1 1/2 måned siden. Da vil trøkket hos NSB bli lavere. Edit: Men det kommer nok ikke til å skje. Ruter ser nok saken som løst, da deres lokalbusser til togstasjonen går som planlagt og så snart passasjerene er sluppet av er de NSB sitt "problem". Endret 26. januar 2013 av Medlem 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #46 Skrevet 26. januar 2013 Jeg betaler i hvert fall ikke flere hundre kroner tur-retur for å stå på som sild i tønne. Jeg oppfordrer alle til å nekte å betale. Det kan da ikke være lov å ta full pris når man risikerer helsen sin? Anonym poster: b730986063ce98956ac7a2dd87111e1a Å nekte å betale er helt tullete. Man kjøper seg ikke et sete på toget, man kjøper rett til å være med på turen. Enten du må stå eller sitte, så blir du fraktet fra A til B av toget, og det skal du selvfølgelig betale for. Anonym poster: 60efa2c9f955607c590bdf90c3578c92 2
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2013 #47 Skrevet 26. januar 2013 Problemet løser seg når jernbanen bygges ut. Enkelt og greit. Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25 Pøh, befolkningen øker med expressfart. En av årsakene er masseinnvandring. I tillegg blir det betalparkering på jobben og butikken, så det vil nok bestandig være "sild i tønne".
Medlem Skrevet 26. januar 2013 #48 Skrevet 26. januar 2013 Problemet løser seg når jernbanen bygges ut. Enkelt og greit. Anonym poster: c3688be3cb03b4da5978b27e68f1ee25 Det spørs bare om jernbanen bygges ut til å håndtere befolkningsveksten... Man bør i stedet satse sterkere på å minimere folks transportbehov. Ved å bedre tilrettelegge at folk kan bo, jobbe og tilbringe fritiden sin innenfor et mindre geografisk området. Hvis man ser på Oslo så er det i grunn bare sentrum og Majorstuen som fremstår som urbant og selvstendig - i den forstand at man finner bolig, arbeidsplasser, shopping, kaffebarer, restauranter, uteliv, kino, teater, svømmehall, osv. i umiddelbar nærhet, For resten av Oslo er tilbudet begrenset, slik at man må transportere seg over til dels lange avstander. Bor man f.eks. på Grorud må man reise helt til sentrum for å se en film på kino.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå