AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 En kompis av meg tok noen bilder av meg (han er IKKE fotograf, kun en fyr med kamera). Jeg hadde alt arbeidet med hår, sminke, klær osv. Det ble ikke avtalt hva bildene eventuelt skulle brukes til (annet enn at jeg ytret ønske om å bruke noen av den som profilbilde på FB hvis de ble bra). Vi tok bildene bare for gøy, egentlig. Etter at jeg fikk kjæreste så nekter han meg å bruke bildene (de har så langt heller ikke blitt brukt). Jeg får heller ikke lov å vise dem til NOEN! Ja, noen av bildene var litt lettkledde, men det var ikke noe galt i dem sånn sett. Jeg synes det er fryktelig barnslig av han å nekte meg å bruke dem, da jeg føler at jeg også har et eierforhold til dem. Det er faktisk meg det er bilder av, og jeg la ned masse arbeid i dem jeg også. Har han mer eierett til bildene enn hva jeg har fordi de ble tatt med hans kamera? Har han noen rett til å nekte meg å bruke dem når det ikke ble nevnt noe om det før og mens bildene ble tatt? Anonym poster: d1a923f03bef7146e73d8ad26c37158f
Zzyzx Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Egentlig så har han det, ja. Dette er jo mye mer relevant når fotografen har dette som sitt yrke, men loven er vel lik for alle. Uansett synes jeg det er passe tåpelig av ham. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå