Gå til innhold

Hund før barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å få hund før barn?

Har bare hørt skrekkhistorier og at det ikke fungerer i det hele tatt, men det må jo være mange som har fått det til å fungere også? I så fall, hvor gammel var hunden og var den godt vant med barn fra før? Og hvordan gjorde dere det?

Jeg har så utrolig lyst på hund, men jeg regner med at det iallefall blir noen år til baby. Kjæresten er sånn som ikke ser på dette som et problem i det hele tatt, mens jeg er mer skeptisk og liker ikke å "ta det som det kommer". Vi kjenner heller ikke noe særlig folk med barn, sånn at hunden får ikke akkurat blitt så veldig godt vant med barn. Men de er jo veldig tilpasningsdyktige, så sånn sett skulle man jo tro det vil fungere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn, men har jo erfaringer med det likevel, gjennom familiemedlemmer, venner, meg selv som barn, o.l. Og min tanke er at de som har en godt oppdratt, lydig, snill hund ikke har noen problemer med å få hunden før barnet. Men igjen, det krever jo at man faktisk har de nødvendige verktøyene for å oppdra denne hunden og gjøre den lojal, etc.

Skrevet

Har bare hørt skrekkhistorier og at det ikke fungerer i det hele tatt, men det må jo være mange som har fått det til å fungere også? I så fall, hvor gammel var hunden og var den godt vant med barn fra før? Og hvordan gjorde dere det?

Jeg har så utrolig lyst på hund, men jeg regner med at det iallefall blir noen år til baby. Kjæresten er sånn som ikke ser på dette som et problem i det hele tatt, mens jeg er mer skeptisk og liker ikke å "ta det som det kommer". Vi kjenner heller ikke noe særlig folk med barn, sånn at hunden får ikke akkurat blitt så veldig godt vant med barn. Men de er jo veldig tilpasningsdyktige, så sånn sett skulle man jo tro det vil fungere.

Mitt søskens familie fikk en omplasseringshund på 8 md da hun gikk gravid. Der har gått utmerket, men det skyldes nok mest at hunden er generelt menneskeglad og lite sjalu som type. Andre jeg kjenner har hatt litt eldre og godt oppdratte hunder når de har fått barn, noe som også har fungert veldig bra. Det viktigste da er at hunden er vant til små barn og babyer, og også at den er vant til å dele oppmerksomheten med noen andre.

Skrevet (endret)

Jeg hadde hund før barn! :) en jeg tok over da han var ti måneder gammel! han trengte mye trening, men han var verdens snilleste! og du verden som han passet på meg når jeg ble gravid! ingen fikk tulle med magen min, da la han seg over magen min og knurret til vedkommende..

Når jenta mi kom og vi kom hjem fra sykehuset, satt jeg bilstolen ned på gulvet, og han fikk snuse henne fra topp til tå! Han var i ekstase, og når han hadde snust fra seg, så la han seg bom ned, og flyttet seg ikke fra hennes side.

Han var alltid med oss i leiligheten, lå ved siden av henne om hun satt i vippestol eller lå på gulvet. Passet bare på å gi hunden også mye oppmerksomhet, spesielt når jenta mi sov.

Jeg og hunden hadde et meget spesielt forhold, men hunden og jenta mi hadde et enda mer spesielt forhold! Fra hun kom hjem fra føden, så var de uadskillige! Dette var en stor hund, en golden retriever, som veide 40 kg, men jenta mi bruket han som gåstol, klatrevegg og kos - og fra jenta mi var 1,5 år så gikk hun og holdt båndet på tur, og hunden gikk forsiktig ett og ett steg.

hunden ble kreftsyk og måtte avlives - men en mer fantastisk hund er jeg overbevist om at jeg aldri kommer til å få igjen! Han var rett utrolig, og han og jenta mi sammen var en fryd for øyet!

Når han da døde, så klarte jeg meg ikke uten hund, men da kjøpte vi en valp. da måtte jenta lære seg å være forsiktig, og det har gått kjempefint det også :) de også har et godt bånd idag :)

Endret av lisha
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Smeeeelt <3

går ikke en eneste dag uten at jeg får tårer i øynene fordi jeg savner han så! han var veldig spesiell! (og nå er det snart to år siden)

Endret av lisha
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...