Gjest Undrende Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Etter mange år sammen, har mannen innsett at han er bifil. Han er innstilt på at dette ikke skal forandre noen ting mellom oss, men han vil nå være ærlig med seg selv. Er det noen som har erfaringer å dele fra dette, enten om du selv innså at du var bifil eller om partneren din gjorde det? Det jeg finner å lese på nett, er nemlig ikke så lystig lesning, og enkelte påstår jo regelrett at bifile ikke er istand til å være trofaste fordi de MÅ leve ut begge sider av seksualiteten sin. Det skal sies at jeg ikke har noe problem med det i seg selv at mannen min kan bli tiltrukket av andre menn. Usikkerhetsmomentet for min del ligger i om han kan være lykkelig med "bare" meg, eller om savnet etter "den andre siden" blir for stort nå som han er ærlig med seg selv og mer bevisst på tankene. Ut fra hva han forteller, har han ikke bare skjult disse tankene for meg opp igjennom årene, men også i stor grad for seg selv. Noe har jeg visst om, som feks at han har truffet menn før vi ble sammen (han hevdet det var nysgjerrighet, noe jeg egentlig aldri helt "kjøpe"), men jeg trodde altså det var et avsluttet kapittel. Et spørsmål til, dere som er bifile og i et fast forhold, er dere åpne om bifilien til familie og venner? Mannen vil helst komme ut så offentlig som bare mulig, gjerne med en gang. Selv ser jeg ikke helt hvorfor, ettersom han er gift og har barn og forhåpentligvis planer om å forbli det ut livet. Skal nevnes at ikke alle i familien nødvendigvis er like tolerante... Jeg tenker fælt om dagen, det er mye å ta inn over seg, så andres erfaringer blir mottatt med stor takknemlighet!
Gjest Sobril Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Jeg stusset på nest siste avsnitt hvor han må komme ut av skapet til familie og venner. Han lever jo i et heterofilt forhold i dag. Dersom han er tilfreds med dette skjønner jeg ikke hvorfor han må utbasunere til alt og alle hvis det ikke er i den hensikt å holde alle muligheter åpne? Men... Det er vel litt slik du tenker også. For all del. Det kan jo tenkes at han har fått et "eureka" også, og føler at dette er noe som må ut og frem for at han skal finne indre ro (eller noe slikt).
Gjest Undrende Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Jeg stusset på nest siste avsnitt hvor han må komme ut av skapet til familie og venner. Han lever jo i et heterofilt forhold i dag. Dersom han er tilfreds med dette skjønner jeg ikke hvorfor han må utbasunere til alt og alle hvis det ikke er i den hensikt å holde alle muligheter åpne? Men... Det er vel litt slik du tenker også. For all del. Det kan jo tenkes at han har fått et "eureka" også, og føler at dette er noe som må ut og frem for at han skal finne indre ro (eller noe slikt). Ja, det er nettopp det jeg tenker også. At så lenge vi holder sammen, så vil det at han er bifil bare være rent teoretisk for alle andre enn han selv, og at det da er like lite interessant å fortelle alle om som at man har en eller annen sær fetish (ikke at jeg sammenligner bifili med sære fetisher, altså!). Hadde han vært singel og like troende til å skaffe seg en jentekjæreste som en guttekjæreste, blir det jo noe annet. Men han sier at han vil være ærlig om hvem han er.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 For meg var det en Eureka opplevelse slik Sobril forklarer og jeg fortalte familie og venner. Det var en side ved meg selv som ikke var klar over og måtte få litt ut. For oss var det jo aktuelt å be andre med på soverommet da. Men det var jo fordi vi ville ha litt mer spenning, og vi begge er bifil. Jeg har ingen behov for sex med andre enn samboeren min. Jeg ser på andre jenter og gutter helt likt. Jeg er forelsket og glad i han som er min, og ingenting forandret seg der for min del. Anonym poster: 69a1e5369d0df403b675ca1f8a386aac
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Skjønner heller ikke hvorfor han skal måtte fortelle det til familie/venner. Jeg er forresten bifil (kvinne). Har kun fortalt det til mannen og til eksene mine. Har aldri hatt behov for å være utro med en kvinne. Har aldri levd det ut, og har aldri følt at jeg MÅ det heller. Anonym poster: 0009cc957593afc1ade8d9653c5ddd98
Antheia Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Er det så farlig om han forteller det da? Som det blir sagt her, så er han i et heterofilt forhold nå, og vi får håpe han blir der han er. Men dette er en del av hvem han er, så hvorfor skjule det? TS sier at det ikke er alle i familien som ikke er like tolerante, så kanskje det at han står frem om hvem han er kan gjøre at spydige kommentarer ikke dukker opp? Spesielt om samtalen skulle komme inn på homofili og lignende. Man kan nemlig komme med ganske sårende kommentarer uten å være klar over det hvis man ikke vet, men om de er opplyst filtrerer de kanskje ord litt bedre. Eller det kan være for å bare få den indre roen, eller få bekreftese fra familien om at de støtter ham uansett, eller vise at han er tilfreds med hvem han er. Uansett burde du støtte mannen din om han ønsker å "komme ut av skapet" til familien sin. Som sagt er ikke det å være bifil ensbetydende med skilsmisse eller utroskap, så sånn sett har det jo ingenting å si, annet enn at det er viktig for ham. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå