Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Vet ikke om dette er riktig underforum, men whatever:

Jeg er en skikkelig hardcore ateist som ikke tror på noe mellom himmel og jord, men hadde en episode med moren til en venninne som skremte meg ganske kraftig. Hun er en fysioterapaut og har i tillegg ganske mye peiling på refleksologi og alt det der, og jeg klaget til henne om at jeg hadde vondt i nakke og rygg og spurte om hun kunne se på det. Hun kjente på nakken og ryggen og rundt det området og nølte litt før hun spurte om det var greit om hun kunne gjøre noe litt annerledes? Jeg visste jo at hun var litt over gjennomsnittet interessert i healing, energier og krystaller og sånt, men siden jeg ikke trodde det kunne skade sa jeg bare ja til henne. Hun hvilte da hånden over brystet mitt og lot den "sveve" litt over området. Jeg kjente etter en stund et litt ubehag, men trodde det ikke var noe spesielt. Etter et halvt minutt eller noe tok hun hånden sin vekk fra meg og ristet skikkelig på den og så bekymret ut "er du sikker på at jeg skal fortsette?" spurte hun. Og jeg bare "eh... ok." Hun fortsatte videre da, og jeg kunne ganske tydelig kjenne at noe var galt. Plutselig etter noen sekunder så kjentes det bare ut som om hun sugde frem en skikkelig ekkel følelse i kroppen min, også falt jeg bare rett i gulvet, svimte av og spydde og grein og hadde det helt jævlig. Satt og skalv i flere timer etter det og trodde jeg aldri skulle bli normal igjen. Hun fikk helt sjokk og sa at hun aldri hadde fått en så kraftig reaksjon fra noen før, og at hun ikke skulle gjøre det på noen stående opp igjen. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, men klarte ikke helt å tro på henne. Vet ikke hva det kan kalles, men etter å ha googlet er jeg 99% sikker på at jeg fikk et angstanfall, men det har jeg aldri hatt før, så kan ikke sammenligne med noe.

Hun har også prøvd seg en gang lenge etter den episoden, da i liggende stilling, men da kjente jeg at ubehagen kom frem igjen, og jeg ville ikke ha en reprise, så da skreik jeg bare ut at hun skulle stoppe. Hun sa da "huff, jeg kjenner det helt i magen. Du har mye inni deg som ikke skal være der."

Vet ikke helt hva jeg skal få ut av det? Noen som kan forklare hva hun gjør med meg? Hva som er galt med meg? Hun sier at smertene jeg har i rygg og nakke henger mye sammen med følelsene mine, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal løse det. Har vel egentlig følt et misnøye og vært så smått ulykkelig helt siden jeg kom i puberteten, men har på en måte blitt normalen for meg. Har googlet, men finner ikke ut av det. Har bare funnet ord som empater og energi, og det forstår jeg fuck all og blomkål av :vetikke: Hun sier bare at jeg har mye uro i meg, og siden hun kan det med refleksologi har hun også kommet frem til at jeg har mange selvpåførte smerter i kroppen som henger sammen med sjelslivet mitt. Og dette kom hun liksom frem til gjennom å poke meg med en pinne... vondt gjorde det også :dry: La oss bare si at hun gjentok ordene som "ubalanse" "kaos" og "stress" ganske mye. Noen råd til en som aldri har raslet med krystaller og sonarstaver før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på, vil gjerne vite mer :)

Hadde kontakt med noe utenomjordisk som viste meg nakken, skuldrene og senene i området, det hadde visst en eller påvirkning av onde ånder. Jeg lot meg fare lengre, og lengre, og til slutt,var jeg på en måte fanget inni meg selv, jeg skrek og skrek, og fikk ekstrem tyngdekraft over meg som på en måte knuste meg psykisk. Når alt dette var over, våknet jeg opp, å grein å grein og spydde osv, da jeg så klokken og dato hadde jeg ligget i samme posisjon i 3 dager.

Anonym poster: e735aefff0a231e2af8c526284a75f53

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig... jeg tror ikke på noe overnaturlig selv, men har en lang historie med angst og panikkanfall, det er utrolig smertefulle greier :( Kanskje hele situasjonen var så rar og utenom det vanlige at du utviklet angst...

Anonym poster: 3bbcc849605f076fde8625d748942afa

Skrevet

Dette vil du nok ikke tro på, men det kan være energier om minner fra tidligere liv.

Anonym poster: 924ce1ab6fc3387223a25869d6a42fc0

Skrevet (endret)

Wow. SÆRT. Håper hun kan heale deg fullt og fullstendig da? Du kan jo spørre henne hva dette er hvis hun har så peiling på det? Er riktig at mentaliteten/følelseslivet din henger i god sammenheng med kroppen din. Nakken/skuldre er veldig følsomme for nettopp dette og der sitter som oftest energi henger igjen der fra følelseslivet.

Hun brakte vel fram underliggende følelser der, ja! Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med deg men bare at dette ligger veldig, veldig underliggende i følelseslivet/sjela di. Det kan det gjøre hos de fleste. Jeg anbefaler ihvertfall at du lærer deg avspenningsteknikker. Det gjør IKKE at du blir kvitt den angsten i kroppen din i en fei. Det er noe du er pålagt til å bearbeide over tid, men hensikten er at du arbeider med å hente inn balansen i kropp/sjel. Se på dette som en oppvekker og mulighet til å å finne den igjen :)

Meditasjon gjør underverker for nettopp dette og kan være noe du absolutt har et godt utbytte av, kanskje er det nettopp dette kroppen din har ventet LENGE på at du skal gjøre. En slags "renseprosess" kanskje? Har selv mye junk i kroppen og både yoga og meditasjon har gjort underverker for meg :)

Endret av crystalcharm
Skrevet

Ikke vet jeg, men om man befinner seg i en situasjon der en hjelper fokuserer på kaos, ubalanse og stress og "forsøker noe anderledes" for smertene dine, så kan jeg godt tenke meg at kaos, ubalanse og stress vil være følelser som kommer ganske sterkt frem. Denne terapeuten kan utmerket godt ha fremkalt et angstanfall. Det skal ikke alltid så mye til. Kombinasjonen uvant situasjon, sårbarhet, mumbo jumbo ritualer (i mangel av et bedre ord) og antydninger om at du nå røres på ditt innerste, ubalanserte og stressede jeg, kan godt bidra til å skape akkurat slike følelser.

Jeg tror jeg ville tatt mine smerter med til en fysioterapeut som ikke jobber som heksedoktor på si, og se om det ikke finnes en fornuftig forklaring.

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men hun er altså ganske inni det her, både det med aura, energier og tidligere liv og sånne ting som jeg egentlig ikke tror på i det hele tatt. Men det var en såpass sær opplevelse at jeg faktisk ikke kan forklare det på noen vitenskapelig måte. Det ligger i familien deres, og jeg har aldri blandet med nok inn i det til å forstå hva hun egentlig ville frem til da hun "healet" (?) meg. Reaksjonen min var et sjokk for både henne og meg. I følge henne selv ble jeg kvitt mye fortrengt negativitet og dritt som jeg har opparbeidet lenge da jeg knakk sammen, men at det bare kommer til å hope seg opp videre med mindre jeg gjør noe med det selv. Så det hjalp egentlig ikke så mye sånn i lengden, i hvert fall som jeg tolket det.

Jeg følte meg ganske rar i dagevis etterpå også, tror nok det fortsatte å "lekke ut" (?) i ettertid, for jeg var irritabel og ble lett opprørt dagene etter. Følte at jeg bar følelsene litt for mye ute på kroppen enn jeg vanligvis gjør. Også ga det seg litt etterhvert... uansett vil jeg ikke oppleve noe slikt igjen.

Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men hun er altså ganske inni det her, både det med aura, energier og tidligere liv og sånne ting som jeg egentlig ikke tror på i det hele tatt. Men det var en såpass sær opplevelse at jeg faktisk ikke kan forklare det på noen vitenskapelig måte. Det ligger i familien deres, og jeg har aldri blandet med nok inn i det til å forstå hva hun egentlig ville frem til da hun "healet" (?) meg. Reaksjonen min var et sjokk for både henne og meg. I følge henne selv ble jeg kvitt mye fortrengt negativitet og dritt som jeg har opparbeidet lenge da jeg knakk sammen, men at det bare kommer til å hope seg opp videre med mindre jeg gjør noe med det selv. Så det hjalp egentlig ikke så mye sånn i lengden, i hvert fall som jeg tolket det.

Jeg følte meg ganske rar i dagevis etterpå også, tror nok det fortsatte å "lekke ut" (?) i ettertid, for jeg var irritabel og ble lett opprørt dagene etter. Følte at jeg bar følelsene litt for mye ute på kroppen enn jeg vanligvis gjør. Også ga det seg litt etterhvert... uansett vil jeg ikke oppleve noe slikt igjen.

Jeg tror ikke jeg ville rubrisert et angstanfall med påfølgende sjelelig ubalanse og sårbarhet som "healing" eller "bedring". Og det virker ikke på meg som at denne opplevelsen fikk deg til å føle deg generelt bedre på noen som helst måte.

• Liker 1
Skrevet

Årsaken til at du fikk angstanfall kan være sammensatt. Veldig mange opplever at angstanfall kommer helt ut av det blå, noe jeg selv opplevde første gangen jeg fikk angstanfall. Det at det skjedde samtidig som healeren holdt på, kan være helt tilfeldig (bortsett fra at du nok bevisst eller ubevisst fokuserte på ubehag eller noe negativt).

At du fikk angstanfall andre gangen, er i grunn ganske normalt, fordi du da gjenkjenner en situasjon som du relaterer til en veldig ubehagelig opplevelse.

Det er veldig typisk at alternative behandlere forklarer at man har mye grums som skal ut, og som de kan hjelpe deg med. At det hoper seg opp igjen, som hun sier, er et klassisk salgsargument for at du skal fortsette behandlingen.

Når det er sagt, så nevner du selv at du ikke har det så bra med deg selv, og det er påvist (vitenskapelig) en sammenheng mellom psykisk stress og fysiske problemer (ofte rygg, nakke og mage-tarm-problemer). Det kan tenkes at du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog, for å bli kvitt eventuelle negative tankemønstre.

Lykke til!

Anonym poster: e883d1519d396997cdefdf07c08c2ec4

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke jeg ville rubrisert et angstanfall med påfølgende sjelelig ubalanse og sårbarhet som "healing" eller "bedring". Og det virker ikke på meg som at denne opplevelsen fikk deg til å føle deg generelt bedre på noen som helst måte.

Nei, det er derfor jeg lurer på hva det kan kalles. Det er da ikke healing når jeg føler meg som crap og skikkelig merkelig i dagevis etterpå?

Det er veldig typisk at alternative behandlere forklarer at man har mye grums som skal ut, og som de kan hjelpe deg med. At det hoper seg opp igjen, som hun sier, er et klassisk salgsargument for at du skal fortsette behandlingen.

Det er jo ikke en selger eller noen som vil ha noe ut av meg i det hele tatt, det er moren til en venninne av meg som har kjent meg hele livet mitt. Det er jo derfor jeg ikke skjønner hvordan jeg skal forklare dette, har alltid følt meg trygg og komfortabel i hennes nervær, og da jeg våknet den dagen følte jeg meg helt normal. Hva er oddsen liksom?

Endret av BabyBlue
Skrevet

Det er en ganske vanlig oppfatning blant folk som sysler med alternative greier, at all forandring i pasientens tilstand, er bra. Jeg forstår ikke HVORFOR de mener det, for det finnes ingen fornuftig grunn til det, men de mener altså ofte det. Så om du får et angstanfall og kaster opp, så er det en slags renselse og negative ting kommer ut. Og bla, bla, bla.

Jeg tviler ikke på at de GJØR dette i beste mening, men som ditt tilfelle illustrerer, så er det slett ikke alltid at det er så bra for pasienten.

Anyway, og anyhow. En behandler som uten videre kaster seg over psyken din når du presenterer et somatisk problem, ville jeg styrt unna. Ellers i helsevesenet er det sånn at før man begynner å rote med psyken, så skal man ha utelukket at det dreier seg om et somatisk problem.

Så kan hun heller fortsette å være mammaen til venninna di. Om jeg skulle gitt et råd, så ville jeg definitivt ikke hatt henne som behandler. Først og fremst basert på at det hun gjør, høres forhasta ut, og det får deg til å føle deg verre.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun har trykket et sted hun absolutt ikke burde, men når kroppen reagerer så ekstremt ville jeg gåt til lege for sikkerhetsskyld. Alle forklaringene hun kommer opp med er bare svada.

Anonym poster: 7895fdb47a58462be557ec27de217c8d

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Høres ut som hun har trykket et sted hun absolutt ikke burde, men når kroppen reagerer så ekstremt ville jeg gåt til lege for sikkerhetsskyld. Alle forklaringene hun kommer opp med er bare svada.

Anonym poster: 7895fdb47a58462be557ec27de217c8d

TS skriver at hun holdte hånda litt over kroppen på TS...? Blir litt vanskelig å trykke på noen feile steder når du knapt nok tar i personen..?

Når det er sagt så har psyke noe å si for kroppen?

Jeg trenger ikke en healer eller en psykolog til å fortelle meg at hvis jeg har vondt i skulder og nakke, så skyldes det stress eller bekymringer.

Skrevet

Du fikk et angstanfall el.l.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Du fikk et angstanfall el.l.

Jepp, men jeg vil jo lure på hvordan hun hadde evnen til å bringe det frem i meg bare ved å ha hånda svevende over meg. Hele situasjonen var bare sær :vetikke:

Skrevet

Det var vel den sære situasjonen da. De er ofte veldig manipulerende, disse alternativsvindlerne. De vet hvordan de skal trykke på følelsesknapper.

Skrevet

Årsaken til at du fikk angstanfall kan være sammensatt. Veldig mange opplever at angstanfall kommer helt ut av det blå, noe jeg selv opplevde første gangen jeg fikk angstanfall. Det at det skjedde samtidig som healeren holdt på, kan være helt tilfeldig (bortsett fra at du nok bevisst eller ubevisst fokuserte på ubehag eller noe negativt).

At du fikk angstanfall andre gangen, er i grunn ganske normalt, fordi du da gjenkjenner en situasjon som du relaterer til en veldig ubehagelig opplevelse.

Når det er sagt, så nevner du selv at du ikke har det så bra med deg selv, og det er påvist (vitenskapelig) en sammenheng mellom psykisk stress og fysiske problemer (ofte rygg, nakke og mage-tarm-problemer). Det kan tenkes at du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog, for å bli kvitt eventuelle negative tankemønstre.

Lykke til!

Jeg mener AB her har spikret det ganske bra, spesielt det uthevede.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det var vel den sære situasjonen da. De er ofte veldig manipulerende, disse alternativsvindlerne. De vet hvordan de skal trykke på følelsesknapper.

Men det er ikke noen penger involvert som nevnt, dette er en jeg kjenner så godt at hun praktisk talt kunne ha vært familie. Hun vil ikke ha noe av meg. Hvordan skal hun vinne på det?

Skrevet

Punkt en. Slutt med å la noen heale deg på noe som helst vis. Det stjeler bare din energi

Punkt to. Nei det er ikke panikkangst, men stjeling av energi.

punkt tre. Skal du komme deg videre i livet ditt så MÅ du være villig til å lytte til deg selv og ta hensyn til deg selv og ikke alle andre. Slutt med det er du grei. Hver gang du tar hensyn til andre får du bare mer og mer plager.

Og slutt med tarotkort og alt det der om du har det liggende..

Anonym poster: 3d0032b94fc97c2823287a04c9590e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...