Gjest Maria Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Hei, vi planlegger å bli gravide våren/sommeren 2014. Jeg jobber som lærer og har fått tilbud om å bli klasselærer for 1. klasse fra høsten 2013 på en ny skole. de vet selvølgelig ikke om at jeg planlegger å bli gravid. Er det slemt av meg å ta klassen da, når jeg vet at jeg kommer til å ha den kun 1-2 år?Hvordan hadde dere reagert hvis læreren til deres barn gikk ut av klassen så fort?
Montefalco Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Haddeikke reagert i det hele tatt. Det er normalt at folk får barn. 4
Gjest Klara ku Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde sagt til rektor at jeg ønsket ikke henne som lærer for mine barn igjen senere. Et menneske som setter sine egne behov så høyt at de lar førsteklassinger bli sittende igjen alene og hjelpesløse er i mine øyner ikke annet enn uprofesjonell og uegnet til å arbeide som lærer i grunnskolen.
Gjest Læreren Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Jeg er lærer selv, og ble gravid litt før sommerferien. Det var planlagt, men jeg ante ikke det skulle gå så rask tid å bli gravid. Kunne jo fort ta noen år også, så slikt tok jeg overhodet ikke noe hensyn til. Det er bare en jobb, og en har rett til å få barn når en måtte ønske selv om en er lærer! Jeg går ut i permisjon i midten av februar, og har hatt klasse siden skolestart i fjor. Kjør på slik du ønsker:)
Gjest TS Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde sagt til rektor at jeg ønsket ikke henne som lærer for mine barn igjen senere. Et menneske som setter sine egne behov så høyt at de lar førsteklassinger bli sittende igjen alene og hjelpesløse er i mine øyner ikke annet enn uprofesjonell og uegnet til å arbeide som lærer i grunnskolen. Er ikke dette ganske egoistisk å tenke at andre mennesker skal ofre sitt eget familieliv for DINE barn?
Gjest Klara KLOK Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde sagt til rektor at jeg ønsket ikke henne som lærer for mine barn igjen senere. Ho ho LOL Et menneske som setter sine egne behov så høyt at de lar førsteklassinger bli sittende igjen alene og hjelpesløse er i mine øyner ikke annet enn uprofesjonell og uegnet til å arbeide som lærer i grunnskolen.
Montefalco Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Er ikke dette ganske egoistisk å tenke at andre mennesker skal ofre sitt eget familieliv for DINE barn? Er ikke det inlegget vel ironisk for å svare på? 1
Leanne Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Vel læreren til datteren min ble gravid og sykemeldt i 1.klasse, det var et par vikarer innom før ny lærer var på plass i mars. Der var en veldig strevsomperiode for 1. klassingene, men læreren har jo selvsagt all rett til å bli gravid. Har man mulighet så bør man ta på seg rollen som timelærer (ikke klasseforstander), eller evt være klasseforstander for andre klasser enn 1. Klasse. Men det er ikke lett å planlegge alltid heller, det kan jo gå opptil et år før du blir gravid også..
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Vår første lærer hadde vi bare ut 3.klasse da hun ble gravid og gikk ut i permisjon. Vi fikk såklart ny lærer, men resten av årene ventet vi bare på hun gamle skulle komme tilbake. Selv etter 5år, i 7.ende klasse sa vi at hun nye ikke er den egentlige lærerern vår. Alle savnet den gamle, og ingen fikk det samme forholdet til den nye læreren. Anonym poster: a57082454f43897e532113e53649e869 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde sagt til rektor at jeg ønsket ikke henne som lærer for mine barn igjen senere. Et menneske som setter sine egne behov så høyt at de lar førsteklassinger bli sittende igjen alene og hjelpesløse er i mine øyner ikke annet enn uprofesjonell og uegnet til å arbeide som lærer i grunnskolen. Herregud for en idiot du er! Når hun går ut i permisjon, kommer da selvsagt en annen kvalifisert lærer inn og tar hennes plass. Du har virkelig ikke peiling. Anonym poster: 795a3a83275e9c183f69d0ce58678b2a 2
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Selfølgelig må du sette dine egne behov som barn, først! :-). Det er ledelsen sitt ansvar å skaffe en stabil vikar når du må ut i permisjon. Har du fått fast jobb eller et vikariat? Hadde jeg fått et vikariat hadde jeg definitivt ikke sagt noe. Du kan jo regne med å ikke bli gravid før neste sommer og da kan du regne med å stille dårligere for en forlengelse av vikariatet når du evt ikke engang er gravid. Selv om det egentlig ikke er lov, skjer det oftere enn vi liker ved at de skylder på andre forhold innen ansettelse. Har du fått fast jobb ville jeg muligens gitt beskjed, om det ikke er viktig for deg å være kontaktlærer, og bedt om å få en annen type stilling. By the way, det var nå ekstremt tidlig på året å få tilbud om jobb som lærer- gratulerer!
LukaFrost Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde sagt til rektor at jeg ønsket ikke henne som lærer for mine barn igjen senere. Et menneske som setter sine egne behov så høyt at de lar førsteklassinger bli sittende igjen alene og hjelpesløse er i mine øyner ikke annet enn uprofesjonell og uegnet til å arbeide som lærer i grunnskolen. Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Elevene blir selvfølgelig ikke sittende igjen alene og hjelpesløse. Tenker du troller, jeg.
Furstina Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Det är naturligt att få barn och som lärare är det alltid en klass eller ett antal elelver du kommer behöva lämna. Du har ingen aning om hur lång tid det tar att bli gravid, eller om ni över huvudtaget KAN bli gravida. Det händer hela tiden att lärare slutar, de blir sjuka, de flyttar, de får barn, de går i pension, eller något annat. Det viktiga är att du får möjlighet att lämna över till en kvalificerad lärare som kan ta vidare ansvar för klassen. Note: Min sons klasslärare gick in i väggen efter två månader som klasslärare i 1 klass. Vi fick beskedet en kväll att hon varit i klassen på dagen men nu var sjukskriven och skulle inte komma tillbaka. De fick vikarier i from av resurslärarepå skolan i 2-3 månader tills man lyckats hitta en ersättare. SFO/Firtidspersonal hjälpte också till i klassen extra mycket under vikarieperioden. Första terminen i skolan blev väldigt orolig för klassen men nu i 3:e (norsk 4:e) är det första halvåret glömt. För min dotters första skolår (F-klass, norsk 1:a) har de två stabila lärare men sFO dit alla barn går har drabbats av en massa sjukdom bland annat ett cancerfall som är långtidsborta, infektionssjukdom som inte tog 3-4 veckor utan 3 månader och olika vikarier engagerade. jag tror de har haftt 10 olika personal inne innan allt har ordnat sig. Här jobbar de med stabilitet genom klasslärarnas närvaro. Vad jag menar är att det är normalt att lärare behöver vara borta av olika själ.
Kanutte Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 Hei, vi planlegger å bli gravide våren/sommeren 2014. Jeg jobber som lærer og har fått tilbud om å bli klasselærer for 1. klasse fra høsten 2013 på en ny skole. de vet selvølgelig ikke om at jeg planlegger å bli gravid. Er det slemt av meg å ta klassen da, når jeg vet at jeg kommer til å ha den kun 1-2 år?Hvordan hadde dere reagert hvis læreren til deres barn gikk ut av klassen så fort? Det er aldri helt heldig for en klasse å miste læreren i løpet av et skoleår. Dersom man ikke blir sykemeldt har man flere måneder å planlegge på. Vi har vært maks uheldige i mellomstes gruppe. Første læreren ble gravid og sykemeldt i andre klasse. Fikk etterhvert en ok vikar. I tredje fikk de ny lærer igjen. Og nok en graviditet og sykemelding. Denne gangen fikk vi inn en katastrofe av en vikar. Virkelig katastrofe. Lekser ble et mareritt og han ville ikke på skolen. Heldigvis har vi nå fått en flott lærer som vi kjenner godt siden hun også var læreren til storebror i flere år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå