Gjest Annes Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Mulig det finnes en slik tråd fra før, men jeg vil gjerne høre litt mer spesifikt fra mennesker som enter har ADHD selv eller er sammen med en/ei som har diagnosen. Selv har jeg ADHD, og jeg merker at det enkelte ganger kan tære på forholdet, men heldigvis har jeg en utrolig snill og forståelsesfull kjæreste som foreløpig holder ut med meg Mange tenker vel at det er mest ulemper med å ha diagnosen - noe som forsåvidt også kan stemme godt. Personlig merker jeg at pga diagnosen min så er så og si alle følelser dobbelt så sterke - både negative og positive følelser. Hvis jeg elsker noen - så går jeg inn for det med hele mitt hjerte, og det er jo dømt til å bli et stormfullt forhold. Hvilke erfaringer har dere? Kan ADHDen gjøre noe positivt for forholdet? Eller kun negativt?
Gjest Anonym Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Min erfaring er at det går mye opp og ned. Vi mistenker at vi begge har det, bare ulike varianter. Han blir fort irritert og kan bli veldig sint, og jeg er veldig følsom og blir fort deprimert av å ikke bli forstått, krangling og når han hisser seg opp. Vi prøver å snakke ut når begge har roa seg etter en krangel. Forklare hvordan vi mente det, og hvordan vi tolket det. MEN når vi har det bra så har vi det fantastisk, da tenker jeg at alt det bra vi har sammen og så ekte som det føles er verdt alt det negative som kommer i perioder. Jeg føler at det positive ved at begge har "forsterket" følelser er at jeg vet at han føler mye likt som meg, vi forstår hverandre ( de gangene vi får pratet ordentlig, så er vi som regel enig, bare mye misforståelser i hverdagen), og på grunn av dette føler jeg meg veldig trygg på at han trenger meg like mye som jeg trenger han :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Kan dere fortelle noe om hvor hyppige og langvarige disse negative periodene er? Hva slags raseriutbrudd handler det om? Greier dere å glatte over de negative tankene sammen med andre, eller skinner det gjennom når dere er ute blant andre også? Jeg spør fordi jeg har en venn som jeg mistenker at har dette. Han kan isolere seg veldig når han er inne i en sånn negativ periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå