Gå til innhold

Enkeltvedtak fra rektor har uteblitt, hvordan argumenterer jeg best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 15 og i Ppt.

Sakkyndig erklæring med tungtveiende grunner for hjelp ble utarbeidet i fjor sommer. Men ingen enkeltvedtak fra rektor er fattet, så da ei heller ioplan eller noen halvårsrapport har vi sett snurten av. Veldig dårlig dette.

Nå vil jeg sette meg ned å snekre sammen en klage.

Noen innspill til hva jeg kan skrive som gir klagen tyngde?

Anonym poster: b342ceecf01421e3c5879649b362a4b0

Videoannonse
Annonse
Gjest fruenge
Skrevet

henvis til opplæringsloven der står det at alle barn har krav på tilpasset opplæring. brevet du sender bør gå som kopi til skolesjefen i kommunen. husk å påfør at du har sendt skolesjefen en kopi. da blir det nok fortgang i sakene. for en slapp rektor. vedtaket skal være klart til skoleårets begynnelse

Skrevet

Du kan sikkert slenge med en kopi til FAU på skolen med det samme, da kan de også øve trykk på rektor.

Gjest Trollmor
Skrevet

Min erfaring er at rektor må søke kommunen om ressurser i henhold til sakkyndig vurdering?

Hva har rekto gjort? Hvis han har søkt om ressurser kan det ta tid før det blir vedtatt.

Det skal skrives iop når det tildeles midler med en klar ansvarsfordeling.

Jeg hadde tatt kontakt med rektor om dere ikke har gjort det. Videre hadde jeg henvendt meg til ppt og skolesjefen for å få vite hvordan en gÅr fram for å få noe en har lovmessig rett på.

Skrevet

Min erfaring er at rektor må søke kommunen om ressurser i henhold til sakkyndig vurdering?

Hva har rekto gjort? Hvis han har søkt om ressurser kan det ta tid før det blir vedtatt.

Det skal skrives iop når det tildeles midler med en klar ansvarsfordeling.

Jeg hadde tatt kontakt med rektor om dere ikke har gjort det. Videre hadde jeg henvendt meg til ppt og skolesjefen for å få vite hvordan en gÅr fram for å få noe en har lovmessig rett på.

Stemmer ikke. Etter loven skal vedtak fra skolen gis etter en viss tid fra den sakkyndige vurderingen, vedtaket har skoleeiger (i de fleste tilfeller rektor) ansvar for å utforme. Det skal ikke ventes på å søke ressurser fra andre, det må skolens økonomi selv ta hånd om i etterkant av at de har fattet et enkeltvedtak som opplæringslova påpeker skal skje fortløpende (kan desverre ikke finne slve paragraftallet da jeg er i permisjon og har alt miggende på kontoret)

Ville skrevet en enkel klage med å vise til sakkyndig vurdering og anbefaling i denne og påpekt at det ikke er fattet enkeltvedtak eller IOP, som skal fattes. Det hjelper ikke å kontakte ppt da ppt bare har ansvar for selve sakkyndighetsarbeidet og har etter loven ikke mulighet til å legge seg opp i videre oppfølging av denne. Det er skolen og komunens ansvar. Dersom skolen ikke følger opp skal det sendes klage til fylkesmannen. Jeg ville sendt klage til fylkesmannen med kopi til rektor og ikke gitt rektor mulighet til å ordne opp "på bakrommet" uten at fylkesmannen ble involvert.

Anonym poster: 0035852832796dc1659da81611e51e06

Skrevet

Veldig enig med anonymbruker over her! Allikevel går det jo an å ta en tlf/ mail til rektor å spør hvor enkeltvedtaket og iopen er? Uansett resultat kan en jo sende klage. Det har jo gått altfor lang tid!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...