Gjest *nurket* Skrevet 15. mars 2004 #1 Del Skrevet 15. mars 2004 Noen som har tips til fine selskapslokaler i Akershus/Oslo? Tenker da på siden mot Gardermoen, ikke mot Asker og Bærum. Da jeg er fra denne siden av Oslo. Lurer også på om man kan gifte seg i den kirken man ønsker selv? Evt om man kan få en prest til å holde vielsen et annet sted enn i kirken? Har ikke begynt å planlegge bryllup så veldig ennå. Planen var august i år, men nytt svangerskap og huskjøp gjorde at vi endret planene litt. Så nå henger kjolen i skapet og venter på å bli brukt. Tusen takk for tips :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. mars 2004 #2 Del Skrevet 16. mars 2004 Hvor stort lokale ønsker du da? Altså, hvor mange mennesker? Og hva slags? Et sted hvor dere skal ordne alt selv eller hvor alt blir ordnet? Vi giftet oss i en kirke ingen av oss sokner til, men som i og for seg var min barndsomkirke, selv om jeg ikke ble døpt eller konfirmert der. Vi brukte heller ikke presten der, men hadde med vår egen. Litt ulik praksis virker det som det er, så ring den kirken dere har lyst til å gifte dere i, og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvira Skrevet 16. mars 2004 #3 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg kjøpte nettop den nyeste utgaven av Ditt Bryllup, og i den bakerste delen av bladet kunne man velge og vrake mellom lokaler! Kanskje man finner drømmestedet der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 16. mars 2004 #4 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg kjøpte nettop den nyeste utgaven av Ditt Bryllup' date=' og i den bakerste delen av bladet kunne man velge og vrake mellom lokaler! Kanskje man finner drømmestedet der?[/quote'] Takk for tipset :blomst_opp: Vi skal forøvrig ha ca 50 gjester, og ønsker servering på stedet evt catering :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninach Skrevet 16. mars 2004 #5 Del Skrevet 16. mars 2004 Vet ikke hvilken stil du er på jakt etter, men Lykkebo på Jessheim er et sånt "gjør-det-selv-sted",tror jeg, visstnok populært til bryllup, Lillerommen på Vormsund er kjempefint, der var jeg i bryllup ifjor koselige og elegante omgivelser og megagod mat!!! Hellerud Gård på Skedsmo er visst også veldig bra, Olavsgaard Hotel på Skedsmo er visst greit også. Har hørt at Romerike Folkehøyskole leier ut til bryllup, men er ikke sikker på hvor 100% det er, ligger ihvertfall ualminnelig idyllisk til ved Nordbytjernet på Jessheim. Håper dette gir deg litt feeling ?? Klem Ninach Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 16. mars 2004 #6 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har hørt mye positivt om Hellerud gård og Slogum gård. Lillerommen i Vormsund kan sterkt anbefales. Der er det kjempe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 16. mars 2004 #7 Del Skrevet 16. mars 2004 Så har du Vardeheim på Høybråten. Her kan alt tas med av drikke, kaker og snakcs. Mat må kjøpes på stedet. Ellers så har du Nordre Skøyen Hovedgård. Ligger like ved Bryn senteret. Her kan absolutt alt ordnes selv (også mat), eller mat kan kjøpes på stedet. Utrolig vakkert her, men laaang venteliste. Må søke skriftelig. http://www.home.no/nsh/ Du har også Årvoll gård. Koselig sted det også. Alt kan ordnes selv. Doktorgården på Lillestrøm, Hellerud gåd (her må vin og øl kjøpes til maten, men bar kan ordnes selv). Lambertseter gård, koselig og alt kan ordnes selv. Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 16. mars 2004 #8 Del Skrevet 16. mars 2004 Tusen takk for flotte tips damer :vinke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 16. mars 2004 #9 Del Skrevet 16. mars 2004 Du kan også ha selskapet på Hauger golfklubb. Det ligger på grensen mellom skedsmo og nittedal. Kjører inn ved hellerud. der er det kjempe nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 16. mars 2004 #10 Del Skrevet 16. mars 2004 Når det gjelder kirke: Man kan i prinsippet gifte seg i hvilken kirke som helst, men noen kirker tar betalt dersom man ikke sogner til den. Og noen steder har lenger venteliste enn andre. Dessuten har du ikke rett på prest hvis du velger en annen enn "deres kirke". Verken den kirken dere er i eller den dere sogner til har plikt til å finne prest til dere. Dette pleier å ordne seg greit, men kirkevalget kan likevel fort bli et økonomisk spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå