AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg er sikker på at min far har et alkoholproblem. Mine foreldre er skilt, og jeg bor bare hos mamma. Han har en god jobb, men drikker "bak gardinene" - han drikker store mengder alkohol hver helg, og var også full søndag på dagen. I tillegg drikker han om kveldene etter jobb. Hva skal jeg gjøre? Hvor skal jeg henvende meg? Finnes det AA i Norge som jeg kan anbefale ham? Åh, hele situasjonen er så trist Anonym poster: 44151596d1aee773dbb4aad28493c85b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Du er i en vanskelig situasjon nå, det er helt sikkert, men jeg synes det er bra at du ønsker å gjøre noe med problemet til din far! Selv hadde jeg en mor med alkoholproblem, men der var saken litt vanskeligere siden hun var gift med en dott av en mann som ikke tok ansvar selvom jeg sa fra og ga beskjed om at noe måtte gjøres, jeg forsøkte også selv å kontakte organisasjoner og blandet inn større deler av familien for å få bukt på problemet. Men siden mannen ikke tok grep og hun selv ikke anerkjente misbruket, skjedde det ingenting. Det hele endte opp med at min mor gikk bort altfor tidlig, høyst sannsynlig som en bieffekt av alkoholmisbruket. Jeg vil råde deg til følgende: Sørg for å involvere andre i familien også, kanskje til og med din mor, da har du flere å støtte deg på og søke råd hos. Det vanskeligste, men også det viktigste du må gjøre er å få den som har et alkoholproblem til å forstå det selv! Om du googler litt rundt AA så vil du finne masse nyttige informasjonssider som kan hjelpe deg videre. Lykke til! Anonym poster: 82c22b5e2b9007e7c29af259aca4ec63
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Tusen takk for råd og støtte, AB Anonym poster: 44151596d1aee773dbb4aad28493c85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå