Gå til innhold

UVI - legevakt eller lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått urinveisinfeksjon og har hatt det i over en uke (har drukket masse, tatt tranebærpiller, ventet på at det skal gå over av seg selv) men innser nå at jeg må til legen.. Jeg har ikke fastlege i denne byen jeg studerer i, går jeg til legevakten da? Har hørt andre som har fått beskjed om å gå hjem igjen og gå til legen isteden nemlig, men redd jeg må vente lenge siden legekontorene her må vel prioritere de som har de som fastlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring rundt til div legekontor og spør om de kan ta imot deg. Å gå med UVI lenge kan være farlig i lengden, det kan spre seg til nyrene og man kan i verste fall få nyresvikt. Sier alle legekontorene nei til å ta imot deg så drar du på legevakten i kveld og sier at alle legekontorene avviste deg. Men jeg tviler for at alle legekontorene avviser deg da UVI kan som sagt bli farlig. Husk å si hvor lenge du har hatt det.

Selv har jeg bare blitt avvist en gang pga ikke fastlege der jeg var og det var av legevakten, vanlige legekontor har aldri avvist meg.

Anonym poster: c3ca23bf68833867dae56a849f09bf90

Skrevet

Fant ut at de har leger ved Studentsamskipnaden for studenter som ikke har fastlge her og de tar meg om tre kvarter! Takk for hjelp :)

Skrevet

Jeg ble tatt inn før køen med uvi på legevakten en gang, de tar det seriøst! Men klart best om man kommer seg til lege først :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...