Gjest aam1972 Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Hei. Jeg har trent styrke i snart tre måneder og har hatt en jevn progresjon på alle øvelser untatt knebøy hvor jeg har løftet 40 kg i en måned. Har ikke mer å gi etter 3x10 med 40 kg, og nå begynner jeg å bli litt lei. Tips for å komme videre?
studerende Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Kjør 3x5 i stedet dersom det er styrkeøkning du er ute etter. Tren knebøy 3 ganger per uke
punkyB Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Ja prøv mer vekt med færre reps - dvs. øk litt og ta så mange du klarer. Har du trent jevnlig i 3 måneder med jevn økning hele tiden så kunne du jo kanskje ta noen rolige dager også, kanskje kroppen din begynner å bli sliten. For har du hatt jevnlig økning i alle andre øvelser så har du jo hatt god fremgang. Du kunne også prøve å alternere med andre øvelser enn knebøy - feks. benpress eller div. utfall .
Gjest Gjest_noon Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Ta en titt på disse lenkene! God oppvarming og mobilitetsøvelser bør ikke undervurderes. Så anbefaler jeg også å prøve på å kjøre færre repetisjoner, som noen over her nevner. 3 dager knebøy i uka er absolutt nok, viktig å få inn nok restitusjonstid Her Her og Her Dette er tilfeldige lenker jeg fant når jeg søkte på google, finnes sikkert mange som er bedre der ute om du leter litt
Gjest aam1972 Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Ta en titt på disse lenkene! God oppvarming og mobilitetsøvelser bør ikke undervurderes. Så anbefaler jeg også å prøve på å kjøre færre repetisjoner, som noen over her nevner. 3 dager knebøy i uka er absolutt nok, viktig å få inn nok restitusjonstid Her Her og Her Dette er tilfeldige lenker jeg fant når jeg søkte på google, finnes sikkert mange som er bedre der ute om du leter litt Takk for godt inspill. Jeg løper litt å varme opp, men skal følge rådene dine. Lurer litt på om jeg får noen rare blikk, men de om det :-)
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Jeg har fått fremgang ved å øke forsiktig og smått, 2,5 - 5 kg pr. sett og heller kutte antall repetisjoner. Kjør til utmattelse og ikke vær redd for å legge på. Få heller en til å være med deg dersom du synes det er skummelt å ta knebøy med altfor mange kilo på nakken. Anonym poster: 2e956d4eb087adb899cdd44c0de50f4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå