Gjest Lise Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 ... at mannen din sitter og spiller for eks Xbox eller annet med kompiser osv over nettet...? Her føler jeg at det går over alle støvleskaft. Fra sønnen er i seng kl 19:30 til langt på natt. .. Spiller og banner høylytt.. Selv vagger jeg rundt gravid og gjør alt av huslige ting. Er nesten hver dag nå. Er ensom men hva kan jeg kreve? At han sitter og holder sin gravide fru i hånda? Redd han e lei kjæresten med bekkenløsning og hormoner. Blir deppa av dette. Legger kveldsplaner med jobbing, god mat, en bok osv for meg selv men dette begynner å minne meg om singel tilværelsen. Bare vært sammen halvannet år. Ble fort gravid men begge ville vi beholde. Og vi elsker hverandre .. Tror i allefall han elsker meg..man kan jo lure.. Han spør hele kvelden, på sms fra pc rommet, om det går bra at han spiller, om jeg har det bra. Bruker å lyve pg si at Joda, går da bra med meg, men er jeg ærlig pg sier mitt, så blir han furt... Tvinger jeg han til å sitte hos meg får han abstinenser og om han en kveld velger se film eller noe med meg kommenterer han siden hvor "flink han var" denne kvelden.. Mannen er langt oppi 30 åra. Begynner av og til fable om at han må savne eksen. Vet de spilte mye brettspill sammen osv på kveldene. Dette foreslår han aldri med meg. De snakker jevnlig sammen men primært om deres felles barn.. Hva ville dere gjort? Satt ned foten eller er det sannsynligvis hormonene mine som styrer meg nå??
Gjest Drlove Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Ville ha tatt en alvorlig prat om forventninger, behov og hvordan grunnlaget bør være i et forhold mellom to voksne.
AryaUnderfoot Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Hvis en mann ser på å tilbringe tid med deg som noe han fortjener ett klapp på skulderen og en belønning for at han orket det, er det ikke akkurat ett bra tegn. Hadde blitt fornærma jeg.
Sluttstykke Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Slutt å lyv når han spør om det er greit at han spiller. Stakkars mann, han blir jo rådvill når han i ene øyeblikket får "klarsignal", og senere finner ut at det likevel ikke var greit å spille. Tenk så mye frustrasjon man kunne vært foruten hadde man bare prata sammen, spesielt når hormonene dine styrer deg og ting som var greit i går kanskje ikke er like greit i dag (hvis hormonene virker likt på deg som på kona mi..) Forsøk å ha kommunikasjon utover sms-er fra datarommet, og kom til enighet om hvor ofte det er greit at han spiller. Spiller han mange timer hver kveld skjønner jeg at du ikke føler deg sett - men da må du ikke forvirre han med å si det er greit at han spiller. Vi menn er enkle skapninger og personlig er jeg elendig på å ta hint.. 1
Gjest Darthoven Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Slutt å lyv når han spør om det er greit at han spiller. Stakkars mann, han blir jo rådvill når han i ene øyeblikket får "klarsignal", og senere finner ut at det likevel ikke var greit å spille. Tenk så mye frustrasjon man kunne vært foruten hadde man bare prata sammen, spesielt når hormonene dine styrer deg og ting som var greit i går kanskje ikke er like greit i dag (hvis hormonene virker likt på deg som på kona mi..) Forsøk å ha kommunikasjon utover sms-er fra datarommet, og kom til enighet om hvor ofte det er greit at han spiller. Spiller han mange timer hver kveld skjønner jeg at du ikke føler deg sett - men da må du ikke forvirre han med å si det er greit at han spiller. Vi menn er enkle skapninger og personlig er jeg elendig på å ta hint.. Dårlig unskyldning og rett ut en erklæring for ansvarsfraskrivelse. Vi er ikke noe enklere enn kvinner. Alle oppegående mennesker, kvinner såvel som menn, skjønner at det blir feil å prioritere spilling fremfor den man har valgt å bo sammen med - HVER kveld. TS, dette er noe han åpenbart sliter med, og han er klar over det selv. Det er derfor han ønsker denne bekreftelsen fra deg. "Var jeg flink nå, som satt og pinet meg igjennom to timer med deg forran tven?" Grunnen til at han spør er fordi han håper så inderlig at det holdt for deg. At du ble like fornøyd som han. Men han vet innerst inne at det han holder på med kveler forholdet. Spilling skal være en hobby, noe man gjør når man har tid til overs, og trenger litt tid alene. Typen din er imidlertid avhengig. Han har et problem, du har et problem og dere har et problem. Dere må rett og slett bare ta noen tøffe diskusjoner om dette og komme fram til en løsning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå