Adhara Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Har store problemer med Java på pc'n min. Når jeg skal bruke nettbanken og diverse så får jeg beskjed om at jeg mangler en java plug-in og at den må oppdateres. Går så til java.com, prøver å laste ned update og får beskjed om at installasjonen feilet. Har prøvd å avinstallere hele driten, men hjelper ikke det heller. What to do?
Heart Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Gikk det greit å avinstallere Java? Forsvant Java-ikonet fra "Kontrollpanel"? Får du noen feilmelding når du prøver å laste ned og installere på nytt? Hvor langt kommer installasjonen før den feiler?
Adhara Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2013 Når jeg ser etter så forsvant ikke Java fra Kontrollpanelet nei. Hvordan i alle dager får jeg avinstallert Java da?? Får beskjed om at "the wizard was interrupted before Java 7 update 11 could be completely installed. Please run setup again" Virker ikke som den får starta opp med installeringa i det hele tatt.
Heart Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Prøvde du å avinstallere fra programkategorien i "Kontrollpanel"? Hvis ikke, så prøv det. Start maskinen på nytt etterpå. Når du starter installasjonen av Java, kan det være lurt å lukke alle nettleservinduer. Jeg tror faktisk man må det.
Adhara Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2013 Å starte denne maskinen på nytt er dessverre ikke et valg, for da klikker skjermen min Er visst noe med ledningene fra skjermen osv.. Ja, programkategorien. Skjønner ikke helt greia med at det skal være så vanskelig egentlig. Og aner ikke hvordan jeg skal fikse det. Litt kjipt å ikke kunne bruke nettbanken på min egen pc. Jeg har aldri fått beskjed om å lukke alle nettleservinduer før.
Gjest grenlandstuppa Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 La meg gjette: Du bruker Firefox, ikke sant? Jeg gjør nemlig også det, og kan heller ikke bruke javaen, selv om jeg har reinstallert flere ganger. Dette er fordi Firefox har sperret Java inntil videre pga. problemene som har vært rundt Java i det siste. (Man finner det ut om man går på utvidelser på Firefox) Last ned Chrome eller Opera nettleseren istedenfor, så skal det nok gå bra. (Internet Explorer funker og, men har så dårlig erfaring med den, så den gidder jeg ikke annbefale:P)
Adhara Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2013 Bruker ikke Firefox, bruker Rockmelt. Har prøvd med Chrome, men samme problemet der også. Men kan prøve med Opera da. Takk for tipset!
Heart Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Når Windows-installasjonstjenesten bare avbryter før den kommer skikkelig igang, pleier en omstart dessverre å være nødvendig. Alle nettleserne bruker den samme Java-programvaren, så hvis Java ikke fungerer i det hele tatt, vil alle nettleserne bli berørt. (I tillegg har nettleserne egne "plugins" som kobler dem opp mot Java, og de kan slås av og på i hver enkelt nettleser.)
Adhara Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2013 Jaja, får restarte pc'n en dag jeg har gooood tid, siden skjermen ikke skrur seg på før pc'n har blitt skikkelig varm (virker det som). Takk for hjelpa alle sammen!
-Jiinxs- Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Jaja, får restarte pc'n en dag jeg har gooood tid, siden skjermen ikke skrur seg på før pc'n har blitt skikkelig varm (virker det som). Takk for hjelpa alle sammen! Jeg har hatt opplevd det samme med mine skjermer. Hos meg var det et tegn på at de ikke var langt ifra å slutte å virke. Vet ikke om du har hatt den skjermen lenge, men hos meg kunne det ta flere minutter før skjermen slo seg på. Og til slutt gjorde den ikke det lengre. Er nok heller skjermen og ikke pcen, den pleier ikke å måtte gå litt for å få liv i skjermen. Når jeg har pleid å avinstallere Java, så har jeg lastet ned en enkel fil ifra siden deres. Som pleier å funke og gjør det lettere for å installere en fresh versjon av Java.
Adhara Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2013 Ja, er vel på vei til å dø her og, heldigvis har jeg en ny en i backup, men den er inne til rep. Oh the joy Har prøvd så godt jeg kan å avinstallere men får det ikke til å fungere dessverre. Bra det finnes flere pc'er i hus, sier jeg bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå