Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at den ene spør den andre om å være kjæresten?

Eller er det vanlig å ha en samtale om det og bli "enige"?

Eller er det vanlig at man bare regner seg som kjærester uten noen samtale? :)

Gjerne oppgi alder og erfaring med dette.

Anonym poster: 4acaa32474ec457d5c580bd796ce2e78

Skrevet

Etter min erfaring, er det ganske vanlig at det er bare noe som skjer av seg selv når man tilbringer mye tid sammen og gjør det som kjærester gjør.

• Liker 1
Gjest anonym2233
Skrevet

Med min nåværende kjæreste, så diskuterte vi aldri så mye som "er vi kjærester nå"

Det var helt automatisk en dag , etter å ha tilbringet mye tid sammen med latter og glede og i hverandres selskap,

hvor vi satt en kveld og skravlet. Hvorpå jeg kalte han som typen min, og han gjentatte ganger allerede tidligere kalte meg som "pusen sin".

Så sånn gikk det. =)

Skrevet

Det er en stund siden jeg og samboeren min ble sammen. Men vi kom til slutt inn på en samtale som endte noe slik som: " betrakter du oss som kjærester?" "betyr dette at....?" Ja du skjønner tegninga :)

Skrevet

I det første forholdet ble jeg konfrontert med; Jeg har aldri vært i et seriøst forhold før, og vil at du skal være den første.

I det andre så diskuterte vi om vi skulle ha et forhold eller bare droppe hele greia, da det var veldig mye storm og med andre ord veldig risky å gå inn i det.

Så helt opp til situasjonen tenker jeg :)

Anonym poster: 012e523c3d563ee9dec5f8e465af32ee

Skrevet

Jeg og kjæresten min var av de som "holdt på" veldig lenge før vi ble kjærester. Alle vennene våre visste på en måte at det var oss to da.

En dag sa jeg bare "er vi liksom kjærester på ordentlig nå eller?" hvor han sa "hva er kjærester på ordentlig da?", hvor jeg sa at hvis noen spurte hvem han var, så kunne jeg svare at han var kjæresten min. Han sa ja :) Dagen etter fikk jeg kjæresterequest på facebook, og etter det ble det liksom "offisielt".

• Liker 1
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg er så klønete at jeg ville ikke skjønt at jeg brått hadde kjæreste.... Ville foretrukket: vil du være kjæresten min spørsmål jeg da..

• Liker 4
Skrevet

Eksen min spurte om jeg ville være kjæresten hans. Syns egentlig det var veldig søtt og det var med bankende hjerte jeg sa ja. Han var 25 og jeg 20 når det skjedde.

Anonym poster: 7c4ca9c4d0a8f3c17f51c86b9c5b5fef

Skrevet

Hos meg og typen lå det ganske i kortene, men det ble fortsatt nevnt en kveld jeg var på besøk i byen hans og vi lå og prata, noe jeg setter pris på, da visste jeg liksom.

Gjest Linaria
Skrevet

Etter ca. en måned lå vi i senga og hadde en kort samtale om det: "Jeg har aldri hatt skikkelig kjæreste før" - "Vi kan vel være kjærester vi?" - "aw"

Etter noen dager endret vi det på facebook.

tror virkelig ikke det finnes noe fasitsvar på slikt :)

Skrevet

Jeg visste at vi kom til å ende opp som kjærester etterhvert, men han tok meg litt på senga når han allerede etter en måned med dating spurte meg om jeg vil være kjæresten hans. Veldig søtt siden han er svensk og spurte meg på norsk :P

Jeg var 24 og han 26. Er 2 år siden nå

Skrevet

Vi hadde tullet om det ganske lenge. Pleide å omtale oss selv som "nesten-kjærester" etter at han hadde tatt initiativ til å snakke om at vi ikke skulle date andre (noe som var en selvfølge for meg, men men).

Så en kveld da vi hadde lagt oss til å sove mumlet han "vi er jo litt kjærester" hvorpå jeg svarte "men bare litt". Da sukket han og hvisket "nei, masse".

Så da var det gjort og dagen etterpå blei det facebookoffisielt og hele shallabamen.

Anonym poster: a1902b5c6c23818acb13ac8d0e6edc0a

• Liker 10
Skrevet

Vi hadde tullet om det ganske lenge. Pleide å omtale oss selv som "nesten-kjærester" etter at han hadde tatt initiativ til å snakke om at vi ikke skulle date andre (noe som var en selvfølge for meg, men men).

Så en kveld da vi hadde lagt oss til å sove mumlet han "vi er jo litt kjærester" hvorpå jeg svarte "men bare litt". Da sukket han og hvisket "nei, masse".

Så da var det gjort og dagen etterpå blei det facebookoffisielt og hele shallabamen.

Anonym poster: a1902b5c6c23818acb13ac8d0e6edc0a

Så søtt ^^,

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke huske at jeg tok den samtalen med eksen, vi ble sammen for ca ti år siden. Ikke med han jeg er sammen med nå heller. Vi snakket om at vi ikke treffer andre (tror vi hadde den samtalen etter date nr 2) og vi har egentlig snakket ganske mye om forhold, hvor bra vi har det med hverandre, og jeg har møtt barnet hans (ikke bare sånn vennetreff). Jeg føler egentlig ikke jeg trenger noen definisjon, men det er jo greit å vite at det er ok å omtale hverandre som kjærester ovenfor folk som spør da...

Anonym poster: 58146abe301ef382d272d1e2762987ab

Skrevet

Vil gjerne høre om flere :)

Anonym poster: 4acaa32474ec457d5c580bd796ce2e78

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Vi holdt på i 9 (!!) mnd, før vi fant ut at vi var kjærester. Eller vi var jo det, vi visste jo at man vi ikke treffer andre. Men det ble en søndagsmorgen, hvor jeg spurte om vi var kjærester, og da fikk jeg et smil og et ja tilbake! Så kjæærester har vi bare vært i 5 mnd, men vi har jo vært oss to i over et år!

Skrevet (endret)

Med eksen min var det ingenting som lå i kortene egentlig (siden hun "var" hetero). Men det ble fort et tema da folk begynte å spørre hva som skjedde videre, om vi var kjærester osv (hadde kjent hverandre et halvt år før noe skjedde). Så jeg spurte hva hun ville.

"Jeg vil jo at du skal være jenta mi da"

:)

Endret av RockPaperScissor
Skrevet

Endelig noen som starter en interessant tråd ;) Jeg skal følge med på denne tråden. Jeg lurer selv på dette. Hadde kjæreste for 5 år siden, å mye har forandret seg på den tiden både i samfunnet og til normer rundt dating og kjæresteri. Hva faen skjer? Jeg har selv flørtet med en fyr i klassen min i 3 måneder, vært på 2 dater, og skal møtes i morgen. Vi hadde sex for en uke siden å vi ser hverandre på skolen vær dag. Vi tekster å snakker med hverandre på facebook ganske ofte.. Men når blir man sammens, må man prate om det? Eller skjer det av seg selv..

Anonym poster: 7aa9e037404380a3c43553d1309453d5

Skrevet

Jeg så på oss som gode venner, men egentlig hadde jeg vel mer følelser. En felles venninne av oss fortalte meg om hans følelser og han om mine, så vi fannt ut at vi måtte ta en skikkelig samtale. Etter mye om og men, for og mot spurte han hva jeg tenkte, jeg sa at jeg synes det var verdt å prøve (med kjæresteforhold som noe som lå litt inn i fremtiden). Da vi dro hjem samme kveld sa han noe om at han ikke hadde trodd han skulle få seg kjæreste den dagen, så slik forsto jeg at vi plutselig var kjærester. :)

Anonym poster: a94a42a3cea3a6824185bbdf1307b217

Skrevet

Ærlig talt ; man ER jo ikke kjærester før det står skrevet på Facebook! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...