Gå til innhold

Uff, jeg ble visst sjalu...:(

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest ts
Skrevet

Kjæresten min og jeg er med i ei gruppe på facebook hvor noen er anonyme. Det har vært ei anonym der som skriver endel bra/morsomme ting. Han har vært veldig nysgjerrig på hvem hun er, og liket og kommentert mye av det hun skriver, pluss skrevet private meldinger med henne. Han har mast flere ganger om å få vite hvem hun er, og nå fortalte hun det, og la ham til som venn. Hun sendte også meg venneforespørsel, selv om jeg aldri har skrevet med henne. Så viser det seg at hun er ei skikkelig pen dame. Merker at jeg ble sjalu. Vi har egentlig avtale om å ikke legge til andre uten at vi prater med hverandre først, men så syns han det var greit fordi hun hadde sendt forespørsel til meg og. Blir litt betenkt, de må jo ha pratet om meg da, siden hun sendte til meg også. Jeg sa det til ham, at jeg ble litt sjalu, fordi han hadde virket så opptatt av henne, og fordi hun var så pen. Så sa jeg at jeg håpet han ikke kom til å skrive så fryktelig mye med henne. Han syns hun så HELT ordinær ut, og det er så dumt å si, for det gjorde hun absolutt ikke. Åh, det irriterer meg at jeg reagerte sånn, men det kom også av den avtalen vi har, som han selv så og si har innført, og som jeg har overholdt uten problemer. Det kom også av at jeg har på følelsen av at de har snakka om meg, siden hun også sendte til meg... Uff, måtte bare skrive det ned. Jeg liker det ikke helt, men jeg får vel bare vente og se om det går greit. Noen tanker rundt dette? Hvis noen lurer på hvorfor vi har en sånn avtale, kan jeg fortelle at vi hadde litt problemer med facebook før, fordi vi var litt usikre. Takket være denne avtalen, har ting gått greit. Helt til nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ikke at han skal få erfaring? Får han mer erfaring med henne kanskje han lrer noen flere triks du kan dra nytte av. La han teste ut litt mens han er ung og sprek.

Anonym poster: 9a5db9778652e2ae7f9451b0082a5e82

Gjest Gjest ts
Skrevet

Vil du ikke at han skal få erfaring? Får han mer erfaring med henne kanskje han lrer noen flere triks du kan dra nytte av. La han teste ut litt mens han er ung og sprek.

Beklager, forsto ikke helt hva du mente med denne.

Skrevet

Beklager, forsto ikke helt hva du mente med denne.

så du vil at typen din bare skal råtne og bli kjedelig og tatt av markedet? Eller vil du ha en hottie som sjarmerer andre kvinnfolk som blir sjalu på deg fordi du har så hot kjæreste? Du er egoistisk om du velger førstnevnte. Fordi da nyter du bare å ha han til du blir lei, for det blir du, hvis han ikke er heit nok på markedet til slutt. Så la han få utfolde seg litt med den jenta så han får mer erfaring og status som du kan dra nytte av, pluss mer morro så han slipper å gå lei forholdet deres.

Skrevet

Tåpelige råd du har fått her TS. Bra du fortalte kjæresten din hva du føler og tenker om dette. Så får du se hvilken vei dette går. FB kan skape trøbbel for mange.

Lykke til::)

Anonym poster: 51a73fc3411651bc2833afe9414654a1

• Liker 7
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg hadde blitt grisesjalu!

Dessuten synes jeg at du har handlet rasjonelt. Du hadde en avtale med typen, som du har holdt. Du sa ifra om at du ble sjalu, og hvorfor. Mens oppførselen til kjærsten din er noe mer merkelig. Hvordan reagerte han egentlig når du sa du ble sjalu? Og hvordan ønsket du at han skulme reagere? Ønsket du f.eks at han skulle tilby seg å slette henne?

Jeg tenker at hvis typen min hadde kommet til meg og sagt at han ble sjalu pga noe jeg mente var uskyldig, hadde jeg tatt han seriøst. Selv om jeg hadde tenkt at kjæresten overdrev hadde jeg IKKE bagatellisert det slik kjærsten til TS gjør. Jeg synes man skal ta andres usikkerhet på alvor, spesielt om det har vært et problem tidligere i forholdet.

• Liker 2
Skrevet

Les denne tråden til skrekk og advarsel gutter. Ikke del facebook eller kontaktnettverk med dama di!

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke fint at han har snakket om deg da? Da vet jo hun andre at han er i et forhold.

Jeg personlig hadde synes det hadde vært mye verre om han ikke hadde nevnt meg med et ord...

Snakk med kjæresten du, og si det som det er til. Kanskje han har så mye respekt for deg at han sletter henne som venn.

Lykke til! :)

• Liker 3
Gjest Gjest ts
Skrevet

Ja, jeg forsøkte å handle rasjonelt. Jeg kjente følelsen jeg fikk, og har lært meg at jeg må si det med en gang, ikke holde det inne. Det har faktisk også hjulpet oss, å si ting med en gang. Men han reagerte ikke helt som jeg ønsket. Han bare sa å.. også sa han at hun så HELT ordinær ut og begynte å prate om noe annet. Jeg liker dama selv, eller, jeg liker stort sett det hun skriver. Dama har jeg jo ikke visst hvem er. Jeg ville vel egentlig høre at jeg ikke måtte bekymre meg, og at jeg var best i hele verden. Tror han mener det, men skulle ønske han kunne si det i sånne situasjoner. Vel, jeg får bare vente og se. Jeg sa ihvertfall at jeg ikke syns han trengte å skrive så mye med henne. Får kjenne på følelsen, og hvis den ikke gir seg, så får jeg vel si ifra om det.

Gjest Gjest ts
Skrevet

Er det ikke fint at han har snakket om deg da? Da vet jo hun andre at han er i et forhold.

Jeg personlig hadde synes det hadde vært mye verre om han ikke hadde nevnt meg med et ord...

Snakk med kjæresten du, og si det som det er til. Kanskje han har så mye respekt for deg at han sletter henne som venn.

Lykke til! :)

Jovisst er det fint at han snakker om meg, jeg fikk bare følelsen av at han hadde skrevet om den avtalen vi to har, og det syns jeg blir litt privat å snakke om til folk han faktisk overhode ikke kjenner. Kjente meg vel kanskje litt utlevert. Hvis det er derfor hun har lagt meg til, så er ikke det spesielt hyggelig. Vi har ikke avtale om at begge skal legge til samme person heller, avtalen er bare at vi sier til hverandre hvem personen er, før vi legger til. Ble nemlig så mye usikkerhet rundt dette tidligere.

Skrevet

Siden hun la deg til på FB, kan du jo prøve å bli kjent med henne du også da?

Når jeg blir sjalu prøver jeg alltid å bli litt kjent med hun jeg er sjalu på, og siden det som regel er en venninne av kjæresten er det ikke så vanskelig.

Når jeg har blitt kjent med dem ser jeg av en eller annen grunn på de som mye mindre trussel, bortsett fra om de ikke er hyggelige mot meg eller overstadig klengete hyggelig.

Jeg skjønner at det stikker litt av sjalusi, men ville ikke gjort noe mer ut av det. Siden du er venn med begge på facebook er det jo også lettere å se om de har mye aktivitet sammen (liker hverandres bilder eller status).

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det.

Vet av erfaring at sånt lett kan utvikle seg til noe mer. Man møter noen som man har mye til felles med, og tar bekjentskapet videre. Han liker henne godt allerede nå og er interessert i hvem hun er som person og snakker mye om henne, og da ville alarmklokkene kimet ganske høyt for min del for hvordan utviklingen ville bli videre mellom dem.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det.

Vet av erfaring at sånt lett kan utvikle seg til noe mer. Man møter noen som man har mye til felles med, og tar bekjentskapet videre. Han liker henne godt allerede nå og er interessert i hvem hun er som person og snakker mye om henne, og da ville alarmklokkene kimet ganske høyt for min del for hvordan utviklingen ville bli videre mellom dem.

Alarm klokker..? Man får vel lov å lage bekjentskap med det motsatte kjønn selv om man er i forhold..? Greit å bli sjalu, men sjalusien er vel ditt problem ikke hannes. Og jeg syntes TS har taklet det helt utmerket.

Anonym poster: 97f76cfabdb44d08bbff7338943d11a6

Skrevet

Har dere en avtale om at dere ikke legger til folk som venner på Facebook uten å snakke med hverandre først eller misforstod jeg noe?

Gjest Gjest ts
Skrevet

Har dere en avtale om at dere ikke legger til folk som venner på Facebook uten å snakke med hverandre først eller misforstod jeg noe?

Nei, du misforsto ikke.

Gjest Gjest ts
Skrevet

Usj, nå begynner jeg visst å forske veldig. Ser at hun må ha bytta profilbilde rett før hun sendte forespørsel. Selvfølgelig til det fineste hun har. Blæh! Nei, må skjerpe meg....

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Usj, nå begynner jeg visst å forske veldig. Ser at hun må ha bytta profilbilde rett før hun sendte forespørsel. Selvfølgelig til det fineste hun har. Blæh! Nei, må skjerpe meg....

Jepp, skjerp deg! Gjør som Frøkna sier og bli kjent med henne du også, og er det fortsatt noe som skurrer tar du det derfra:) jeg har troa på at dette kommer til å gå fint:)

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Kjæresten min og jeg er med i ei gruppe på facebook hvor noen er anonyme. Det har vært ei anonym der som skriver endel bra/morsomme ting. Han har vært veldig nysgjerrig på hvem hun er, og liket og kommentert mye av det hun skriver, pluss skrevet private meldinger med henne. Han har mast flere ganger om å få vite hvem hun er, og nå fortalte hun det, og la ham til som venn. Hun sendte også meg venneforespørsel, selv om jeg aldri har skrevet med henne. Så viser det seg at hun er ei skikkelig pen dame. Merker at jeg ble sjalu. Vi har egentlig avtale om å ikke legge til andre uten at vi prater med hverandre først, men så syns han det var greit fordi hun hadde sendt forespørsel til meg og. Blir litt betenkt, de må jo ha pratet om meg da, siden hun sendte til meg også. Jeg sa det til ham, at jeg ble litt sjalu, fordi han hadde virket så opptatt av henne, og fordi hun var så pen. Så sa jeg at jeg håpet han ikke kom til å skrive så fryktelig mye med henne. Han syns hun så HELT ordinær ut, og det er så dumt å si, for det gjorde hun absolutt ikke. Åh, det irriterer meg at jeg reagerte sånn, men det kom også av den avtalen vi har, som han selv så og si har innført, og som jeg har overholdt uten problemer. Det kom også av at jeg har på følelsen av at de har snakka om meg, siden hun også sendte til meg... Uff, måtte bare skrive det ned. Jeg liker det ikke helt, men jeg får vel bare vente og se om det går greit. Noen tanker rundt dette? Hvis noen lurer på hvorfor vi har en sånn avtale, kan jeg fortelle at vi hadde litt problemer med facebook før, fordi vi var litt usikre. Takket være denne avtalen, har ting gått greit. Helt til nå.

Facebook er ein privat ting. Eg legg meg ikkje opp i kven ein kjæreste vert venar med. Denne avtalen høyres meget rar ut. Snakk om å overstyre kvarandre. Dette hadde ikkje eg gidda. Men kvar sine lyster.....

Skrevet (endret)

For meg handler ikke facebookgrupper om skjønnhet, men om debatter og ord. Det finnes noen som man føler en samhørhighet og samstemt med, og som man liker å prate med. Men det er ikke seksuelt.

Selv er jeg imponert over mange damer (og Apis, som er mann) her på KG, og trives i deres debatter, men jeg har jo ingen tanker om å tafse på dem av den grunn.

Jeg er forresten tydelig på at jeg er opptatt, og har fått helt nøyaktig null flørtemeldinger fra våre imponerende damer, så jeg anser det som helt ufarlig å ha gode samtalepartnere på nettet, med mindre man faktisk ønsker å klå litt på dem. Typen din har jo til og med vært tydelig på at han er opptatt. Opptatte menn blir sjelden kuppet av eksterne damer, med unntak av de som har 1,4 milliarder kroner. Få damer er så desperate at de flyr etter opptatte menn bare for sex og kos.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hvorfor må de legge hverandre til som venner når de overhodet ikke kjenner hverandre? Synes det var litt rart.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...