Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kan noen hjelpe meg med å finne en jobb? Da altså ved å gi meg generelle tips, til hvor jeg burde søke og gi meg relevante linker. Bor i Oslo, har dessverre ikke førerkort enda. Takk for all hjelp! :)

(Kommer med mer informasjon senere)

Anonym poster: c71ed06556187be6e6f324df9b3a1aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møt direkte opp på en arbeidsplass, for eksempel sykehjem. Det har jeg gjort, og fikk jobb på dagen begge gangene :) Ellers må du se etter jobber på www.finn.no og www.nav.no, og skrive søknad. Når du skal skrive søknad, pass på å gjør deg flid med dem og følg maler som du kan søke på på google.

Anonym poster: 6af267a32862cd0dfd211e1c037dab02

• Liker 3
Skrevet

Møt direkte opp på en arbeidsplass, for eksempel sykehjem. Det har jeg gjort, og fikk jobb på dagen begge gangene :) Ellers må du se etter jobber på www.finn.no og www.nav.no, og skrive søknad. Når du skal skrive søknad, pass på å gjør deg flid med dem og følg maler som du kan søke på på google.

Anonym poster: 6af267a32862cd0dfd211e1c037dab02

Tusen takk! Ja har sett rundt på finn.no og nav.no og funnet noen jobber som jeg skal søke til, men tenker at det er like greit å søke på så mye som mulig! Og hvis det er mulig så kan jeg kanskje ha 2 jobber (så lenge de ikke krasjer med hverandre).

Sikkert et dumt spørsmål, men hva kreves av erfaring for å jobbe på et sykehjem? Og hvordan type oppgaver må jeg gjøre? :)

Anonym poster: e279bfb4c652a03a2e9fd16a5dddec96

Skrevet

Heisann:)

Jeg vil også råde deg til å ta kontakt med arbeidsplasser direkte, og gjerne ringe og spørre om du kan komme til samtale.

Sykehjem trenger som regel alltid ekstra personell. Du trenger i utgangspunktet ingen spesiell erfaring for å jobbe på sykehjem med mindre du har utdannelse innen feltet. I ditt tilfelle blir du assistent, med bl.a. helsefagarbeidere og sykepleiere som samarbeidspartnere/kolleger. Det viktigste er personlige egenskaper; empati, omsorg, ansvarsfullhet, samarbeidsevne osv.

Oppgavene er mest hjelp til stell og mat, enten tilrettelegging eller at du gjennomfører det for dem. Noen trenger hjelp til absolutt alt, mens noen kan gjøre ting delvis selv. Politikerne har jo satt av lite midler til eldreomsorgen, noe som betyr at det ikke er tid til så mye annet enn dette, dessverre. Men mange eldre er takknemlige for den hjelpen de får allikevel.

Lykke til:)

Anonym poster: 6b49af17a23aa18153cf611cce86bb2a

Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent, en utrolig fin jobb. Men nå har jeg vært kjempe heldig med arbeidsgiver og forhold rundt det. Jobber for Uloba, veldig kjekt. Du kan jo se om det er noen som trenger hjelp? Jeg jobber med en ung person, kjempe flott :)

Skrevet

Mange butikker averterer ikke, men henger opp en plakat i vinduet. Ha øynene med deg når du er på ulike butikker.

Anonym poster: ee54a47b4a5897140975ec49a5c2d2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...