Gå til innhold

Noen som har skråtak på badet?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Vi skal innrede bad nr 2 om en stund og har så smått begynt å planlegge.

Dette badet har desverre skråtak og er ikke kjempestort, men heller ikke lite.

Store deler av rommet har altså knevegg og skråtak ogplanen er å sette inn et badekar under skråtaket (vi har dusj på det andre badet). Ettersom det er så lavt under taket helt innerst vurderer vi å lage en dyp hylle innenfor badekaret, slik at det ikke blir for tragt.

Vi skal ha fliser på vegger og på gulvet. Taket blir mest sannsynlig malt panel med downlights.

Vi har bestemt oss for å satse på vegghengt toalett og en liten servant og mye oppbevaring. Dette badet skal brukes mest til avslapning og daglig tannpuss/sminking.

Noen som har en slik løsning og som kan gi meg noen gode råd?

(Altså skråtak og badekar...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Noen råd har jeg ikke, men har også lite bad med skråtak. Bor i leilighet og har bare dette badet. Har badekar "under" skråtaket inntil veggen.

Bare plass til 60 cm med vask og skap og toalett ved siden.

Har gått og ergra meg såå lenge over det badekaret som egentlig aldri brukes til det det skal. Står oppi og dusjer, med ligger aldri i det.

Men..nå skal badet til pers! Skal pusses opp fra bunnen av. Karet byttes ut med dusjkabinett med skråtak. Skal ha vegghengt toalett (dersom veggen holder :roll: , gammel tomannsbolig )

Fliselegge med varme i gulvet og nye "møbler". Gleder meg vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bad med skråtak, og det fungerer fint.

Badekaret står til den korteste veggen i det ene hjørnet.

Vi har hjørnebadekar.

Ved siden av står en liten kommode.

Vask med skap står langs den høyeste veggen.

Doet står langs motsatt skråvegg enn badekaret.

Vi kan jo ikke akkurat stå i badekaret.

Men det er ikke noe problem å klatre oppi og sitte der.

Det fungerer mye bedre enn jeg hadde trodd.

Jeg vurderte også først hylle innerst, men da ville badekaret kommet for langt ut på gulvet.

Jeg er veldig fornøyd med det badet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ganske lave knevegger og ganske bra med gulvplass, så vi kommer til å lage en hylle innenfor badekaret tror jeg. 30 cm skulle holde i massevis.

Men det er godt å høre at det går fint å sitte i karet.

Vi skal ikke ha hjørnekar, heller ikke steam eller boblekar. Satser på et ekstra stort "vanlig" badekar i stedet. Men det bør kanskje ikke være for høyt/dypt?.

Akkurat nå fungerer badet som bod, så vi får rydde ut og tegne opp på gulvet der inne. Rørene la vi opp når vi innredet underetasjen, så vi kan ikke flytte så mye rundt på ting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Vi skal ikke ha hjørnekar, heller ikke steam eller boblekar. Satser på et ekstra stort "vanlig" badekar i stedet. Men det bør kanskje ikke være for høyt/dypt?.

Jeg synes at planene dine høres veldig bra ut jeg. Ikke minst med tanke på at dette skal være et bad nr 2 som bl.a. skal brukes til avslapping. Men akkurat derfor: Ikke gå for grunt badekar. Du mister hele luksusfølelsen når du ligger i badekaret og føler deg som Keiko på grunna. Eks-svigers hadde et bad som egentlig var et drømmebad (veldig likt det du beskriver), men som mista minst ei stjerne pga Keiko-følelsen i badekaret. Og det er håpløst å være to i et grunt badekar. Blir liksom ikke plass til vann i tillegg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Badekaret skal være dypt nok, men ikke av de aller dypeste.

Vi må måle litt for å sjekke hvor dypt det kan være. Jeg vil helst ha vann opp til halsen når jeg SITTER. Men det skal samtidig være mulig å komme seg opp i badekaret uten å stange i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forøvrig HELT enig med deg.

Å sitte med puppene over vann er det mest irriterende jeg vet :oops:

Badekaret skal få nok plass, men det bør nok ikke bygges opp i høyden akkurat. Ønsker meg et kar med god plass som det er mulig å sitte i leeenge uten å få panikk.

Vi får forresten en høy vegg som ikke kan brukes til noe (f.eks skap). Der har jeg tenkt å sette inn et stort speil i stedet for fliser.

Noen som har prøvd å felle inn et speil på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirre

Jeg har skråtak og badekar. Jeg har satt badekaret på tvers av skråtaket, slik at det er plass til å reise seg opp og dusje i den ene enden av karet. Jeg kan nemlig ikke fordra å ikke dusje etter å ha ligget i "møkkete" badevann. Mulig jeg er fisefin, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest Steve
Noen råd har jeg ikke, men har også lite bad med skråtak. Bor i leilighet og har bare dette badet. Har badekar "under" skråtaket inntil veggen.

Bare plass til 60 cm med vask og skap og toalett ved siden.

Har gått og ergra meg såå lenge over det badekaret som egentlig aldri brukes til det det skal. Står oppi og dusjer, med ligger aldri i det.

Men..nå skal badet til pers! Skal pusses opp fra bunnen av. Karet byttes ut med dusjkabinett med skråtak. Skal ha vegghengt toalett (dersom veggen holder :roll: , gammel tomannsbolig )

Fliselegge med varme i gulvet og nye "møbler". Gleder meg vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Merete_*
Jeg kan nemlig ikke fordra å ikke dusje etter å ha ligget i "møkkete" badevann. Mulig jeg er fisefin, men men.

Dusjer alltid før jeg bader, slik at deilig badeolje blir værende på kroppen etter bading. Et tips kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...