AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har totalnoia akkurat nå! Har holdt på med en kar i litt over en måned. Det ble tidlig avklart at det ikke skulle bli noe mer mellom oss, og at det kun skulle dreie seg om sex. Det har likevel blitt til at vi har vært sammen flere kvelder og sovet sammen flere netter hver uke. Jeg oppfatter det som at han har tatt mest kontakt, da han har sendt meg sms'er/mms'er hver dag, og jeg kun har svart. Jeg har tatt svært lite initiativ, nettopp fordi jeg ikke ville utvikle følelser, og dermed ville holde meg litt i bakgrunnen. Alt har vært kjempefint, og vi har hatt det veldig hyggelig sammen. Blitt til at vi har laget middag sammen, sett tv/film osv. Jeg må nok også innrømme at jeg ikke har klart å holde det målet jeg hadde om å ikke få følelser. Jeg ble veldig såret kort tid før jeg møtte han jeg nå "holder på med", og nå er jeg kjemperedd for at det skal skje igjen! Jeg hørte fra han i går, og er nok litt bortskjemt, men i dag tok jeg faktisk litt tak i meg selv og sendte melding. Jeg har selvfølgelig ikke fått svar, og sitter og lurer på om jeg skrev noe galt, om jeg har gjort noe galt, om han syns jeg maser osv. Noe av grunnen til at jeg er litt ekstra følsom hva svar på meldinger angår er at han som såret meg så voldsomt for ikke lenge siden, valgte denne måten for å "gjøre det slutt". Han bare sluttet å svare på noe som helst, og nektet å ta telefonen når jeg ringte, plutselig noen uker senere var han i et forhold på facebook med en annen dame. Jeg vet at jeg ikke kan kreve noe av han her, fordi vi allerede har avklart at dette ikke dreier seg om et forhold. Jeg reagerer likevel på at jeg ikke får svar, og sitter med en følelse av at jeg igjen blir droppet uten å få så mye som et eneste forklarende ord Anonym poster: e3eb597881bff67cd7cc05a0f4af66cf
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Kan legge til at det ikke er likt han i det hele tatt å være sånn overlegen. Han virker i tillegg til å være en åpen og ærlig person, så jeg hadde virkelig regnet med at han ville sagt ifra om det er noe. Jeg føler meg så låst her! Huff, hvis han ikke vil mer, så er det helt greit, men jeg vil bare at han i så tilfelle sier ifra, så jeg slipper å lure på hva som skjedde! Beklager langt innlegg! Håper noen tar seg tid til å lese og komme med noen ord, noen tips.. Anonym poster: e3eb597881bff67cd7cc05a0f4af66cf
frøkna Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Du burde nok ikke ha overfladiske forhold, om du lett får følelser for de! Hvorfor ble dere enige om at det ikke skulle utvikle seg? At han ikke svarer med en gang, kan bety 1000 ting. Det er jo ikke det som er problemet her.. Du må være ærlig med han å fortelle at det har blitt noe mer for deg enn bare sex, så får det enten bli noe mer eller så får dere avslutte det, hvis ikke blir du bare såra! 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Jeg har tenkt hele helgen at jeg skal få sagt det og avsluttet hele greien. Men jeg vil ikke si det på melding, synes egentlig det er vanskelig å si i det hele tatt, men jeg vet at det ikke er noe mer fra hans side, og vil være føre var og beskytte meg selv fra å bli såret. Men hvis det er slik at han har tenkt å begynne å overse meg nå, slik som skjedde med han andre, så får jeg jo ikke sagt noe uansett, da er jeg på en måte "dømt til å bli såret". Det vil føles mye bedre hvis jeg kan få sagt det til han, at vi prater litt rundt det og går hvert til vårt, enn at jeg bare skal sitte med alle spørsmålene. Han andre som såret meg var ikke et overfladisk forhold, men et kort forhold på 6 mnd. Anonym poster: e3eb597881bff67cd7cc05a0f4af66cf
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Men hvorfor ble dere enige om at det ikke skulle være et forhold?
Athena27 Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Jeg lurer også litt på hvorfor dere bestemte at relasjonen mellom dere ikke skulle være ett forhold? Var det han eller du som insisterte på dette, eller ble dere enige om det? Har du hørt noe mer fra han nå i løpet av dagen? Som en annen er inne på over her, det kan være 1000 grunner til at han ikke har svart på meldingen. Bare at han gjerne denne ene gangen er treg med å svare er ikke nødvendigvis synonymt med at han ikke ønsker å treffe deg lenger... Jeg synes du skal ha litt is i magen før du trekker forhastede konklusjoner.
Gjest Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Ha litt stolthet, jente. Ikke vær en del av en knullekontrakt om det ikke er det du vil selv. Om du er typen som ønsker deg kjæreste og forhold, gå for det isteden og dropp de som bare vil ha sex. Det er fullt av flotte mannfolk der ute. Ofte er det ikke de som prater høyest eller kler seg mest fancy. Det kan være at den gamle passaten de kjører er mer praktisk og økonomisk en kul. Men de er der. Om du holder litt tilbake og ikke går med på slike idiotavtaler (som det er når du gjerne får følelser og ønsker deg mer, helt naturlig) så er det mer sjangse for at du blir sett på som kjærestemateriale. Og angående svar på meldinger, mange som glemmer det bort om de ikke svarer straks.
Gjest Bibompibomp Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Jeg fatter ikke at folk gidder å utsette seg for sånne såkalte sexrelasjoner der man liksom inngår "avtaler" på forhånd om at det ikke skal være følelser involvert. Ønsker man ikke forhold så holder man seg enkelt og greit unna alle former for relasjoner, da slipper man risikoen det faktisk er å "holde på" slik... Mennesket er nå engang skrudd sammen med hvert sitt sett hjerne, og denne rommer da også (for de fleste) en ganske stor andel følelsesorienterte områder. Disse kan jo ikke bare "slås av" uten videre, ergo vil en relasjon mellom to mennesker som har sex sammen og trives i selskap med hverandre etterhvert utvikle følelser (minst èn av de). De som benekter/fraskriver seg dette lyver, eller så er de noen følelseskalde vesener man vel helst skal være glad for å ikke ha for mye med å gjøre i det hele tatt. Til TS vil jeg imidlertid gi det råd å ikke la redselen ta overhånd pga èn manglende melding. At du har vært uheldig før betyr ikke at det samme gjentar seg bare pga dette. Legg fra deg mobilen, lag deg en kopp te, les en bok og fokuser på helt andre ting, så kommer nok meldingen du venter på før du vet ordet av det. Eller, det ringer på døra og han står der med blomster og det hele. (Noen ganger skulle jeg gjerne hatt tak i de som fant opp sms og mms, tatt tak i øra deres og ristet de kraftig )
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Jeg tror kanskje du gjør deg litt vel tilgjengelig. For å være helt ærlig. På en eller annen måte tiltrekker du deg menn som egentlig ikke vil være sammen med deg. Da burde du heller ikke ha sex med dem, sove sammen, og gjøre alt man gjør som par. Hvordan i huleste er det mulig å oppføre seg slik UTEN å få følelser, og hva er vitsen?? Nei, respekter deg selv litt mer og ikke by deg frem på de mest intime måter uten at følelsene er med. Så slipper du å føle deg som en dørmatte stadig vekk, bare det går noen timer uten at du får svar på en melding.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Takk for mange svar! Jeg skjønner at slike avtaler kan se håpløse ut, men vi har hatt det så hyggelig, og i og med at rammene rundt var såpass klare, trodde jeg ikke dette skulle bli et problem. Jeg hadde som sagt tenkt å si ifra til han at det går litt over stokk og stein for meg nå, det som er vondt er at han rakk og forsvinne før jeg kom så langt. Så på han som en ærlig og rederlig person, og regnet med at han - på lik linje som meg, kom til å si ifra om han ikke ville mer, eller ønsket pusterom. Jeg synes bare det er en så bedriten måte å gjøre ting på, å bare overse personen og late som problemet er borte. Jeg er fortsatt fristet til å sende en avsluttende melding (kunne tenkt meg å ta det ansikt til ansikt, men foreløpig kan det se ut til å bli vanskelig), men om det er denne måten han vil gjøre det på, skal han få lov til det. Jeg orker ikke stresse mer med det. Skal bli lenge til neste gang jeg skal forholde meg til en slik relasjon igjen hvertfall. Det er tydelig at mange menn har vanskelig for å forplikte seg, og vanskelig for å være ærlig på ting, og enda vanskeligere for å få følelser for meg. Jeg synes bare det er så rart at han går fra å selv ta kontakt hver eneste dag, til å bare ut av det blå ikke svare. Hadde det gått gradvis kunne det vært mer forståelig. Hvordan kan han endre seg så mye over natten? Hva kan ha skjedd? Anonym poster: e3eb597881bff67cd7cc05a0f4af66cf
Athena27 Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Hva med å bare ta en telefon til han, snakke med han og høre? Som jeg nevnte, at han ikke svarer på en melding trenger ikke nødvendigvis å bety at han ikke ønsker å ha videre kontakt med deg. Vi alle vet hvor lett det er å glemme å svare på en melding i løpet av en hektisk dag. Man tenker at man tar det senere. Selv har jeg klart det flere ganger, det er ikke negativt ment mot noen overhodet. Du må jo bare bruke litt tid på om du er i stand til å fortsette forholdet i de rammene forholdet mellom dere har vært opp til nå? Har du følelser så vil jeg anbefale deg å revurdere relasjonen i den formen den er nå, da det er risiko for at du kan bli såret/skuffet. Vær ærlig med han
Gjest winston Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Håpet det var historien om han som bare sto og stirret jeg...
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Hva med å bare ta en telefon til han, snakke med han og høre? Som jeg nevnte, at han ikke svarer på en melding trenger ikke nødvendigvis å bety at han ikke ønsker å ha videre kontakt med deg. Vi alle vet hvor lett det er å glemme å svare på en melding i løpet av en hektisk dag. Man tenker at man tar det senere. Selv har jeg klart det flere ganger, det er ikke negativt ment mot noen overhodet. Du må jo bare bruke litt tid på om du er i stand til å fortsette forholdet i de rammene forholdet mellom dere har vært opp til nå? Har du følelser så vil jeg anbefale deg å revurdere relasjonen i den formen den er nå, da det er risiko for at du kan bli såret/skuffet. Vær ærlig med han Jeg forsøkte å ringe på kvelden på lørdag, fikk da en kort melding om at han var på et utested og at vi kunne snakkes senere. Så sendte jeg altså melding i går som han ikke svarte på. Han kontakter meg vanligvis på daglig basis, jeg synes derfor det er rart om kontakten har uteblitt kun fordi han har glemt å svare på en melding, vanligvis ville jeg da i det minste hørt noe i dag, kanskje ikke svar på den, men noe annet eller nytt. Vurderer å ringe, vil jo gjerne bare få en avslutning om det er avslutning han vil, men har veldig sperrer for å mase eller være påtrengende, så tenker å vente noen dager i allefall før jeg gjør det. Å fortsette relasjonen innenfor rammene er ikke noe problem, det fungerer veldig bra slik det er, og jeg har ikke noe stort behov for et forpliktende forhold selv. Men jeg vil vite at han sier ifra om han ikke vil mer. Det er kun det som er frykten min, at han bare skal forsvinne uten en forklaring Slik det er nå, og med den nylige vonde erfaringen min, har jeg ingen tro på at han tar telefonen om jeg ringer nå uansett.. Ser at jeg høres utrolig negativ ut nå, og kjenner at jeg kanskje er urettferdig negativ, men er bare denne frykten for å bli sittende igjen som et spørsmålstegn som tar over styringen fullstendig. Anonym poster: e3eb597881bff67cd7cc05a0f4af66cf
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 Alle jenter er genetisk programmert til å ville ha forpliktelser, så der lurer du nok deg selv. Tipper han har funnet ut at han liker en annen bedre. Du hører vel fra han når den relasjonen ikke er like sikker. Han vet jo at du er klar for hva som helst på hans premisser, så deg kan han bruke når han vil. Jeg hadde tatt en telefon og spurt han rett ut.
Gjest Tekola Skrevet 22. januar 2013 #15 Skrevet 22. januar 2013 Ryddet for innlegg skrevet på sms-språk. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #16 Skrevet 23. januar 2013 Jeg hadde rett.. og nå er det over. Han var i det minste ærlig når det kom til stykket, i motsetning til en del andre. Bør vel være glad for det i det minste! Anonym poster: e3eb597881bff67cd7cc05a0f4af66cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå