gemini Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Jeg bruker Lactacyd vask fra apoteket. I dag leste jeg tilfeldigvis på flaska og ser at den ikke skal brukes til barn under 12 år. Noen som vet hvorfor? Er den ikke så mild som jeg trodde?
Pringle Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Jeg oppdaget det samme selv, plutselig, og spurte på apoteket. De kunne ikke svare! Men jeg har kommet fram til det selv, tror jeg. Lactacyd er vel den mildeste såpen som finnes. Men den inneholder et konserveringsmiddel som kan påvirke hormoner, fremskynde puberteten. Dette vil da bare ha noe å si for dem som ikke har kommet i puberteten ennå, og det står 12 år for enkelhets skyld og for å ikke skremme folk. Jeg må innrømme at jeg likevel er litt skremt. Liker det ikke.
gemini Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2013 Hm, nei det var ikke så positivt. Men tusen takk for svar
Wonders Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 godt svar. Jeg bruker denne i ansiktet også, fordi den er så mild på min potensielle eksemhud vinterstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå