Gjest Blue Jeans Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Hei! Jeg må kjøpe ny sminke i morgen, men trenger noen tips! Hvilken foundation bruker du, og hvorfor? Hvordan er huden din? Hvilken øyenskygge bruker du, og hvofor? Hvilken farge på øyne har du, og hvilken fasong? Hva bruker du på leppene, og hvorfor? Har du store eller små lepper? Hva bruker du på øyenbrynene? Og hvorfor? Hvilken mascara bruker du, hvorfor? Og hvilken eyeliner bruker du? __ Jeg trenger en foundation / pudder til LYS hud. Har ingen kviser osv men ser dau ut uten noe i ansiktet. Selvbruning har jeg gitt opp, sol vil jeg ikke ta...noen andre blekinger der ute som har tips? Aller helst pudder og concealer...er ikke så glad i flytende foundation, blir bare seig i trynet... Takk til dere som setter av et pr min til meg!:D
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Hvilken foundation bruker du, og hvorfor? Hvordan er huden din? Chanel Vitalumiere Aqua, huden min er fin. Hvilken øyenskygge bruker du, og hvofor? Hvilken farge på øyne har du, og hvilken fasong? Øyeskygger fra Bedhead Cosmetics og Urban Decay Cosmetics er favorittene, men er også fornøyd med noe fra Lancome, Mac og Gosh Cosmetics. Øyefargen min er turkis og jeg har "hooded eyes". Hva bruker du på leppene, og hvorfor? Har du store eller små lepper? Jeg er lebestiftfantom. Gloss blir klissete. er fornøyd med de fleste jeg har, men favorittene pr i dag er fra Isadora og Chanel. Jeg har ingen spesiell stor kjeft, men ingen liten munn heller. Hva bruker du på øyenbrynene? Og hvorfor? Jeg får dem farget i salong pga jeg har for lite hår til at jeg får til et pent resultat selv. Hvilken mascara bruker du, hvorfor? Jeg fikk en prøve på mascara fra Elisabeth Arden, den er kjempegod, men for dyr. Og hvilken eyeliner bruker du? Gosh Cosmetics, husker ikke hva den heter, men den er ny fra høsten 2012.
Glynis Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Hvilken foundation bruker du, og hvorfor? Hvordan er huden din? Sensitiv, fuktfattig hud. Blek. Ingen urenheter, men litt rødhet. Liker derfor ikke matt look, styrer så langt unna pudder som det går an. Bruker Laura Mercier Tinted Moisturizer om sommeren, Chanel Vitalumière Aqua resten av året og litt Dior Nude hvis jeg trenger å dekke litt ekstra (hvis jeg skal drikke masse alkohol, for eksempel). Hvilken øyenskygge bruker du, og hvofor? Hvilken farge på øyne har du, og hvilken fasong? Elsker Mac Naked Lunch og Paradisco og Urban Decay Sin. Liker naturlig, skimrende øyensminke siden jeg er så lys, og ser lett ut som en panda med farger. Hva bruker du på leppene, og hvorfor? Har du store eller små lepper? Mac Sweetie eller Korres tinted lip balm. Begge gir naturlig fargeskjær uten å være for voldsomme. Jeg har store lepper og ser fort ut som en klovn. Dessuten er det upraktisk å passe på leppestift hele tiden, så jeg foretrekker tinted lipbalms. Hva bruker du på øyenbrynene? Og hvorfor? Farger hos hudpleier fordi de er HELT lyse. For å fylle inn i mellomtiden bruker jeg Mac sin tynne øyenbrynspenn i Fling (tror jeg), den er naturlig. Hvilken mascara bruker du, hvorfor? Max Factor Masterpiece Max. Den er en av få maskaraer som ikke klumper seg på meg. Jeg søker ikke ekstra volum eller lengde, jeg vil bare ha mørkere tettere naturlige vipper, og denne fungerer strålende. Og hvilken eyeliner bruker du? Urban Decay 24/7 glide-on pencil. Som sagt, liker en myk look.
Mermaid Blues Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Tar det punktvis jeg Innledningsvis vil jeg gjerne bare si at jeg har endel produkter fra MAC som er kjøpt før det kom frem i media at de hadde gått inn på det kinesiske markedet, og dermed ble underlagt kinesisk lov om dyretesting. Det har vært mye frem og tilbake, men inntil det kommer en helt klar avkreftelse fra Estee Lauder om bruk av dyretesting, kommer jeg ikke til å kjøpe noe mer fra MAC. (Leste noe om at det var gjort endringer i Kina, men jeg vil vite sikkert at det ikke forekommer før jeg går tilbake til det merket, selv om jeg er utrolig fornøyd med produktene) Hvilken foundation bruker du, og hvorfor? Hvordan er huden din? Jeg bruker Studiofix fluid foundation fra MAC, som jeg er veldig fornøyd med, den passer hudtonen min perfekt, dekker det den skal dekke og gir et veldig jevnt resultat på min hud. Jeg er i utgangspunktet veldig heldig med huden min, har så godt som aldri kviser, lite urenheter og jeg er ikke strengt avhengig av å bruke foundation (concealer under øynene derimot...). Hvilken øyenskygge bruker du, og hvofor? Hvilken farge på øyne har du, og hvilken fasong? Jeg har grønne øyne, veldig smale, litt dyptsittende. Til hverdags bruker jeg nesten utelukkende Naked 2-palletten fra Urban Decay, et av mine absolutte favorittprodukter - kan ikke få sagt nok fine ting om den palletten Bruker paintpots fra MAC under, og primer under der igjen. Til min øyenfarge synes jeg det er finest med gull, kobber, sølv, brun, sort, lilla og grønne skygger, men her tror jeg det finnes like mange meninger som det finnes italienske husmødre, så det er bare å prøve seg frem. Hva bruker du på leppene, og hvorfor? Har du store eller små lepper? Bruker svært sjelden noe på leppene, foruten lipsyl (hemp fra Body Shop) og noen ganger gloss. Har en haug glosser fra Body Shop som jeg er kjempefornøyd med, de hadde supersalg på dem i høst (kjøp to sminke/hudpleieprodukter, få en gratis lipgloss...jeg tror jeg har 6 stk bare fra den kampanjen) så har et greit fargeutvalg. Har også et par lipglosser fra Urban Decay som har fulgt med øyenskyggepalletter jeg har kjøpt, de slenger ofte med små bonusting her og der Årsaken til at jeg ikke bruker noe særlig på leppene er at jeg ofte bruker ganske mye/kraftig øyensminke, og da synes jeg at det (på meg) ikke ser noe særlig ut hvis også leppene er veldig fargesterke, så jeg foretrekker en nøytral gloss i rosa eller fersken. Dette er i høyeste grad en smakssak, og jeg sier ikke at det ikke er fint på andre, det bare kler ikke meg Leppene mine er ganske gjennomsnittelige størrelsesmessig. Hva bruker du på øyenbrynene? Og hvorfor? Bruker litt brynsfarge fra Body Shop hvis jeg føler at det trengs. Er rimelig fornøyd med brynene mine sånn generelt, så jeg bruker et minimum av energi/produkt på dem. Hvilken mascara bruker du, hvorfor? Har noen forskjellige jeg veksler mellom, men storfavoritten er Skyscraper fra Urban Decay. Det er uten tvil den beste jeg har prøvd så langt Ellers har jeg også vært fornøyd med Super Volume fra Body Shop, Supercurl fra Urban Decay og Dazzle Lash fra MAC. Og hvilken eyeliner bruker du? Den flytende eyelineren jeg har for øyeblikket er fra Body Shop, og ellers har jeg fire kohl-linere fra MAC. Du spurte forsåvidt ikke om det, men jeg legger til at jeg også bruker concealer fra MAC (mineralize), primere fra Body Shop og Urban Decay, setting spray fra Urban Decay, blush fra MAC (mineralize) og pudder fra Body Shop (all in one face base) og MAC (skinfinish), og er storfornøyd med alle de produktene også. (Sliter veldig med å finne en bedre concealer, bainna Kina!!)
Santflows Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 (endret) Hei! Jeg må kjøpe ny sminke i morgen, men trenger noen tips! Hvilken foundation bruker du, og hvorfor? Hvordan er huden din? Pleier ikke å bruke foundation, men hvis jeg gjør det brukes I.D Minerals Mineral Foundation. Dette fordi jeg ikke liker å føle som jeg har på meg en maske, og vil la hunden få puste litt. Huden min er både litt tørr og litt"oljete". Hvilken øyenskygge bruker du, og hvofor? Hvilken farge på øyne har du, og hvilken fasong? Bruker somregel øyenskygger med brunnyanser. Som natural eye kit fra Too Faced. Min øyenfarge er blå. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive fasongen. Hva bruker du på leppene, og hvorfor? Har du store eller små lepper? Bruker leppestifter fra E.L.F, mest mer nude farget og rosaskjær. Har middels store lepper. Hva bruker du på øyenbrynene? Og hvorfor? Bruker Isadora Warm Brown og H&M Chocolate øyenbrynspenn. Hmm.. Hvorfor? For å få de mer markerte? Hvilken mascara bruker du, hvorfor? Bruker Rimmel Of London Lash Flirt, fordi den gir bra volum. Og hvilken eyeliner bruker du? Bruker flytende The Balm Schwing Endret 20. januar 2013 av Santflows
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå